Første kontroll

Jeg har tett samarbeid med legen om denne graviditeten pga slutt på medisiner. Så her har jeg time allerede i starten av september for å se hvordan kroppen takler det uten medisin :)
 
Tror kanskje det er litt forskjellig fra legekontor til legekontor når de ønsker at man skal ha første legetime :) Jeg trodde de ikke ville at jeg skulle ha legetime før rundt uke 12, men når jeg ringte i dag sa de at de gjerne vil ha gravide inn i uke 6-8. :)
 
Om Jeg skulle hatt med Mann/ samboer så ville jeg gjort det på en jordmor time. De har mye bedre tid enn hos legen samt har ofte mye mer informasjon å komme med. Jeg gikk mest til jordmor sist og angret ikke på det.
 
Ringte legen min i dag og sa jeg var 6+0 - de ville ha meg inn i dag, så det blir spennende :)
 
Hvis man ikke har noen sykdommer, eller går på medisiner eller lignende tror jeg ikke de stresser sånn med det. Jeg kommer til å ville gå mest til jordmor denne gangen. Og kun gå til legen når vi skal ta blodprøver og sånn.
 
Må man finne seg en jordmor selv? Eller ordner legen det? Skal på første kontroll til lege (uke 9) men er bittelitt skeptisk siden han er vikar for fastlegen min. Men kan jo for all del bli positivt overrasket.

Lurer også på om jordmoren man evt går til blir med på fødselen?
 
Må man finne seg en jordmor selv? Eller ordner legen det? Skal på første kontroll til lege (uke 9) men er bittelitt skeptisk siden han er vikar for fastlegen min. Men kan jo for all del bli positivt overrasket.

Lurer også på om jordmoren man evt går til blir med på fødselen?

Det vanlige er å ringe helsestasjonen du hører til, da får du tildelt jordmor som du går til samtaler/sjekk hos.

Er ikke vanlig at den jordmoren blir med på fødsel nei, for er vanligvis jordmødre ansatt på helsestasjon og andre på fødeavdelinger ;)
Men er jo mulig det er annerledes hvis du bor på et veldig lite sted :)
 
Jeg har både første kontrollen og TU på samme dag i uke 12 (11+3). Er veldig spent! Håper tiden går fort frem til det ;)
Forloveden skal bli med på begge, da jeg har generalisert angst og kommer til å trenge noen å dobbeltsjekke mottatt info med :p "Du, sa legen sånn og sånn, eller husker jeg feil?"
 
Har ringt legen, men ville ikke ha meg inn før i uke 12 i forrige svangerskap var jeg i uke 8. Datteren min har heldigvis en legetime om 2 uker, så får gi han litt informasjon da, så han kan sende henvisning til jordmor :)
 
Hm, burde kanskje ringe til uka og bestille time.. Da er jeg 6+noe, og det er litt tid til å finne ledig time på en dag jeg kan :D
 
Jeg går til fastlegen min. Stoler 100% på henne og vi har god kjemi.
Sendte melding til legesenteret idag, skrev at jeg var gravid i uke 4 og om de kunne ordne en time sånn rundt uke 10-12.
Helt surrealistisk dette:D
Med den lege appen el? Helserespons? Tenkte kanskje gjøre det jeg også.. kjenner alle på legekontoret..
 
Første time til lege for å få helsekort og blodprøver. Resten hos jordmor på helsestasjon og sykehus. Skulle få tettere oppfølging men er usikker på hva det innebærer? Håper jeg ikke må inn til lege for å få henvisning til tul. Er hjemme alene med barna frem til skolestart :p

Jordmoren har fulgt meg i de tre andre svangerskapene og hjalp meg veldig i en vanskelig situasjon med jobben sist. Håper hun kan hjelpe igjen for er ikke greit å føle at en må gjøre mer enn jeg har kapasitet til. Sykemelding var bare på papiret :p
 
Har ikke tatt kontakt enda. hadde tenkt å ordne time neste uke, for henvisning til TUL, men tror jeg venter en stund til:) jo lengre jeg venter, jo mer får jeg jo forhåpentlig se:)
 
Back
Topp