Første kontroll

Kristin90

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
♡Julekulene 2021♡
Når tenker dere å ta kontakt med lege for den første kontrollen? Er 4+3 idag. Synes det er litt tidlig enda. Vurderer å vente til etter ul i uke 7, blir det litt sent igjen? :)

Kan jo ringe å høre hva de syns, bedre å bestille time litt tidlig :)
Jeg skal ha time 10.Mars og da er jeg 9+1 men er jo ulik praksis fra kontor til kontor :)

Fikk beskjed sist at man ikke hadde før i uke 12, så da venter jeg nok til det:)

Første time hos legen blir når jeg er 14 uker på vei pga påsken :) legen min sa at de første prøvene måtte taes mellom 12-16 uke :)

Jeg kommer til å ta kontakt med jordmor rundt uke 12 dersom alt går bra fram til det :) er ikke mye de kan Gjøre før den tid uansett :)

Jeg ringte legen idag, er 5+4, fikk time i mars, da er jeg ca 10 uker på vei. De sa det var vanlig at de utførte førstegangskontroll rundt uke 12.

Har første kontroll hos legen i uke 13, og så har jeg fått første time hos jordmor 9+4. Etter jeg har vært hos legen på første kontroll, med blodprøver o.l, så kommer jeg til å gå resten av svangerskapet hos jordmor

Har bestilt time til legen i uke 10 :) for blodprøver å sånne ting :) er da ca 10 uker på vei :) skal ringe jordmor og bestille time sånn at jeg får en kontroll før påske :) men vente til etter ul om 1 uke sånn at jeg vet det er noe der som skal være med meg i flere måneder :)

Skal i uke 8 til legen, på grunn at jeg er 38 når babyen kommer og jeg ønsker å ta sånn dobbeltest for å sjekke sannsynlighet for kromosom feil. Så ikke så mange uke til æ skal inn. Er 6+0 i dag, og skal på ul i neste uke pga en SA i januar.. Så dem lurer litt på om jeg er på tjukka eller ikke :/ haha..

Sniker fra september ;) er 11 uker og er ikke lov å ta blodprøver før uke 12 :) har vært hos legen tidligere men det er fordi jeg går på faste medisiner. + risiko for spontanabort.

Back
Topp