Første kontroll

Skal i uke 8 til legen, på grunn at jeg er 38 når babyen kommer og jeg ønsker å ta sånn dobbeltest for å sjekke sannsynlighet for kromosom feil. Så ikke så mange uke til æ skal inn. Er 6+0 i dag, og skal på ul i neste uke pga en SA i januar.. Så dem lurer litt på om jeg er på tjukka eller ikke :/ haha..
Flott at de følger deg opp litt ekstra da. Masse lykke til neste uke! Håper virkelig alt er i orden og at du er gravid :)

Har hatt ivf og skal dermed på obligatorisk ultralyd i uke 7. Venter med å bestille time hos legen til etter det. Håper å få legetime i uke 10, leste at det var vanlig og tror det var det jeg gjorde sist. Men uke 12 går jo fint det også:) Gleder meg og håper tiden fram til da går fort:)

Oi nå formulerte jeg meg feil her :D siden legene sier det er "stor" risiko med SA før uke 12 ser de ikke vitsen med kontroll før. Men hvis du er usikker og vil prate med lege hadde jeg gått uansett! :D lykke til!

Det kommer jo an på hvordan blodprøver man skal ta ;)
HCG du tenker på? For det er jo ikke blodprøver som tas under kontroll. Alt av vitaminer, hiv osv tas i uke 12. Med mindre de skal sjekke opp i noe spesielt fordi du er utsatt pga ferie o.l

HCG du tenker på? For det er jo ikke blodprøver som tas under kontroll. Alt av vitaminer, hiv osv tas i uke 12. Med mindre de skal sjekke opp i noe spesielt fordi du er utsatt pga ferie o.l
Ja hcg får man jo før uke 12, men kontrollen får fortsatt endel før uke 12. Alle legene følger ikke helt de samme retningslinjene.

Ja hcg får man jo før uke 12, men kontrollen får fortsatt endel før uke 12. Alle legene følger ikke helt de samme retningslinjene.

Nei, men jeg ser personlig uansett ikke vitsen med det :p min lege sa også at hvis han tok blodprøver Feks uke 8, så måtte de ta på nytt i uke 12. de vil se hvordan du står an der og da. Men jeg bryr meg uansett ikke hva du og din lege gjør ;)

Eg ringte inn med en gang eg fikk positiv test. Eg har hatt ma og sa. Skal på tidlig ultralyd 29 feb :-)

Nei, men jeg ser personlig uansett ikke vitsen med det :p min lege sa også at hvis han tok blodprøver Feks uke 8, så måtte de ta på nytt i uke 12. de vil se hvordan du står an der og da. Men jeg bryr meg uansett ikke hva du og din lege gjør ;)
Jeg skjønner at du blir litt irritert nå, men det er ikke meningen å irritere deg :) Jeg sa ikke at min lege gjør det, men at det praktiseres forskjellig. Poenget mitt var egentlig at for de som gjør det litt før eller litt senere har det ikke så mye å si. Så det går nok fint med alle selv om de ikke får tatt prøven i uke 12 ;)

Men du skrev opprinnelig bare blodprøver og da tenkte jeg på hcg ja, helt riktig det :p

Tror jeg skal gjøre det :D

Jeg ringte legekontoret etter jeg fikk positiv test for å høre hva de mente jeg skulle gjøre. Fikk time hos legen min forrige uke, da var jeg 6+0, og fikk da tatt en god del ulike blodprøver, blodtrykk osv.. Da fikk jeg også bestilt kontroll hos jordmor i uke 10, og hos legen igjen en del uker etter det igjen :) De anbefaler å gå til jordmor også, spesielt vi som er gravide for første gang, da jordmor har bedre tid til oppfølging og eventuelle spørsmål. Jeg tenker å bestille tidlig UL selv i uke 10. :)

Jeg ringte legekontoret etter jeg fikk positiv test for å høre hva de mente jeg skulle gjøre. Fikk time hos legen min forrige uke, da var jeg 6+0, og fikk da tatt en god del ulike blodprøver, blodtrykk osv.. Da fikk jeg også bestilt kontroll hos jordmor i uke 10, og hos legen igjen en del uker etter det igjen :) De anbefaler å gå til jordmor også, spesielt vi som er gravide for første gang, da jordmor har bedre tid til oppfølging og eventuelle spørsmål. Jeg tenker å bestille tidlig UL selv i uke 10. :)
Bestemte meg for å vente til etter tidlig ul i uke 7 med å bestille time. Da slipper jeg nedturen med å avbestille timen i tilfelle alt ikke er i orden. :)

Back
Topp