Første kontroll

Tundrapia

Flørter med forumet
...er det slik at det skal være hos lege? Og neste hos jordmor? Bør kanskje bestille snart, er 12 uker straks?

Hehe, ja, den bør absolutt bestilles snart. Legen første gang ja, må ta en del blodprøver og slikt :) om du vil gå til jordmor eller lege videre velger du selv :)

Då eg ringde til legekontoret for bestilling av første kontroll, vart eg anbefalt å heller bestille hjå jordmor. Så eg skal ta blodprøvar, fylle ut helsekort osv hjå jordmor i veke 12 ☺

Jeg fikk beskjed av fastlegen min at jeg burde ta første kontroll hos han. Så jeg måtte avbestille jordmor timen.

Første timen blir på fredag. Da er jeg 11+5:-)

Hehe, ok. På tide å få ut finger'n, skjønner jeg :-)

Jeg har time til fastlegen min til onsdag, og var hos jordmor i dag. Hun sa jeg skulle ha hvert hos fastlegen først for å ta all nødvendige blodprøver ol, og få helsekort osv. Men jordmor fylte ut helsekorte mitt i dag, så skulle jeg bare ta det med til henne igjen når jeg skal tilbake :)

Hadde første hos lege, er hun som bestille jordmor til meg. Skal til jordmor i februar.

Så rart at det er så forskjellig kommune til kommune. Skal til lege i morgen. Tenkte eg skulle spørre henne angående kontroll hos jm og ringe etter timen :)

Jeg får ikke komme til hos jordmor før i uke 24. Så eg skal til legen før det. Har fått time i januar når eg e i uke 12 :)

Hos oss er det lege uke 8-12, så jordmor uke 16. Jeg har vært på første kontroll hos lege, så skal jeg bestille selv hos JM i uke 16. Blir vel helt i slutten av januar da for min del..

Jeg prøvde å få meg legetime til uke 12 i dag. Det fikk jeg ikke fordi de ikke visste hvilke leger som kom til å være der etter nyttår. Jaja. Ringte jm og fikk time der i januar. Jeg trengte ikke til legen da jeg kunne høre alt på sykehuset.

Jeg og skal til lege på første kontroll i morgen :D full gledings!! Blir nok mer virkelig da :) er veldig fornøyd med henne, så kommer nok ikke til å bruke JM, med mindre hun anbefaler det :)

jeg skal til legen nå på onsdag, og da er jeg bare 8+5, men jeg har litt ekstra oppfølging og sånt pga gastric bypass.. så får jeg se hva som skjer etter det :p

Jeg og skal til lege på første kontroll i morgen :D full gledings!! Blir nok mer virkelig da :) er veldig fornøyd med henne, så kommer nok ikke til å bruke JM, med mindre hun anbefaler det :)

Samme her, gikk kun til fastlegen sist og kommer nok til å gjøre det igjen, om det er greit for henne (har flytta så ha ny fastlege).

Spennende med første time hos både lege og jordmor da.. :D

Skal på første kontroll til torsdag men det er fordi jeg har hatt ivf og følges opp litt tidligere da, men skal ikke ta 1.blodprøvene før mellom uke 12 og 16 :)
Det er viktig å huske på :)

Back
Topp