Første kontroll

Skal ringe i morgen å få time:) har vært tidligere og fått helsekortet, hatt en tidlig ul og skal på ul igjen 4 januar:) men måtte vente med blodprøver til etter uke 12. Ellers kunne man risikere å måtte ta nye:p
 
Har fylt ut helsekortet hos legen på tidlig ktr i uke 10, så ville hun ha meg tilbake helst uke 12—14 men jeg ba pent om nærmere uke 16:p siden vil helst kunngjøre det på jobb før prøven havner der:)

så da antar jeg jeg må bestille jm først i uke 24:eek: får sikkert time før hvis jeg spør. Legen min anbefalte annenhver jm/lege:)
 
Var hos legen i dag, så sa jeg at det var kommet noen nye regler, og han bare: ja hører rykter om det. Så tok vi blodprøver :laughing002 Får vel vite det om jeg må ta nye :D

Jøss for en holdning til en lege...
 
Skal ringe i morgen å få time:) har vært tidligere og fått helsekortet, hatt en tidlig ul og skal på ul igjen 4 januar:) men måtte vente med blodprøver til etter uke 12. Ellers kunne man risikere å måtte ta nye:p

Godt å lese at noen leger faktisk har fått med seg nye regler og tar det på alvor :)
 
Har fylt ut helsekortet hos legen på tidlig ktr i uke 10, så ville hun ha meg tilbake helst uke 12—14 men jeg ba pent om nærmere uke 16:p siden vil helst kunngjøre det på jobb før prøven havner der:)

så da antar jeg jeg må bestille jm først i uke 24:eek: får sikkert time før hvis jeg spør. Legen min anbefalte annenhver jm/lege:)

Hehe den skjønner jeg :p
Hva jobber du med da ;)?
 
Hehe, jeg er ikke så viktig på det. Jeg kunne bare ha sagt ifra, men tviler på at det har så forferdelig mye å si :p Må jeg ta de på nytt så gjør jeg bare det, om ikke så er det null stress :happy:

Jaja samme for meg.. ;) alle føler for å følge forskjellig :)
 
Last edited:
spørsmål i farten: pleier fastleger å ha doppler tilgjengelig? jeg får nok ikke min på en god stund :p tar litt tid når den kommer fra Kina! *ler*
 

Takk :) det gikk fint. Fikk ikke høre hjertelyden :( fastlegen følger rettningslinjene slavisk. Fikk med en perm med mye info. Må levere ny urinprøve neste uke pga utslag protein. Må og tilbake i uke 14 for å ta nye blodprøver. Må ta den fæle glulosebelastning prøven men har ikke tid å komma før 11 jan er da i uke 15. Håper det går greit. Må også ta den på ny i uke 28. Ringer til jordmor i morgen for å bestille neste kontrolltime :)
 
Takk :) det gikk fint. Fikk ikke høre hjertelyden :( fastlegen følger rettningslinjene slavisk. Fikk med en perm med mye info. Må levere ny urinprøve neste uke pga utslag protein. Må og tilbake i uke 14 for å ta nye blodprøver. Må ta den fæle glulosebelastning prøven men har ikke tid å komma før 11 jan er da i uke 15. Håper det går greit. Må også ta den på ny i uke 28. Ringer til jordmor i morgen for å bestille neste kontrolltime :)

så godt å høre at det gikk bra :) synd du ikke fikk hørt hjertelyden :( har du vurdert å kjøpe egen dopler?
 
Har tenkt på det men trur jeg kommer til å bli hekta på den. Blir bare mer beskymret vist jeg ikke hørrer hjertelyd.
det er sant.. jeg har tenkt den tanken selv. men så har jeg funnet ut at da skal jeg bare skylde på at jeg er nybegynner på dopleren, så om jeg ikke finner den så har jeg ikke gjort det riktig! :p
 
Jeg har time til første kontroll på nyåret, da er jeg 12+1 når jeg har første kontroll. Blir hos legen så går jeg nok også til jordmor etterpå evt annenhver gang. Skal en tur til legen i morgen da pga en så voldsom kvalme så slår meg helt ut. Men han gjør nok ikke så mye annet enn å vurdere kvalmen. Blodprøvene er jo ikke vits å ta enda
 
Back
Topp