Første kontroll?

Skal på første svangerskapskontroll når jeg er 12+2 :)
 
Var før jul hos jordmor og skal til legen i slutten av måneden :)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app
 
Jeg skal ikke før jeg er ca. 12 uker. Etter x antall MA så gidder jeg ikke bestille tid engang. Får se når det nærmer seg.
 
hadde i uke 7 sist, så bestilte litt tidlig nå også, skal i morgen og er da ca 7+5, så får jeg se hva de sier, mulig de syns jeg skulle venta litt, men jeg tenkte ikke på å sjekke når jeg bestilte, ikke spurte de heller når jeg sa jeg ville ha kontroll i begynnelsen av januar, så...men gleder meg til å komme i veien hvertfall! Selv om det er mest prøver og papirarbeid første gangen.
 
Ja, et annet spørsmål;

Hva skjer på første kontroll? Må man ta med urinprøve? Aldri vært på det før, og får jo helt hetta av å ikke ha kontroll over hva som skal skje ;) blir glad for erfaringer!!
 
Skal til jordmor 22 Jan. Har vært å tatt blodprøvene. Skal levere urinprøve i morgen. Kommer til å bruke jordmor som sist:)
 
Skal på første kontroll 14Jan og er da ca 11 uker :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Eg skal bestille i morgen, men veit ikkje når eg får time:)
 
Ja, et annet spørsmål;

Hva skjer på første kontroll? Må man ta med urinprøve? Aldri vært på det før, og får jo helt hetta av å ikke ha kontroll over hva som skal skje ;) blir glad for erfaringer!!
Man skal som regel ta med seg urinprøve, ja. Bedre å ta med enn å ikke ta med, tenker jeg :)
 
Ja, et annet spørsmål;

Hva skjer på første kontroll? Må man ta med urinprøve? Aldri vært på det før, og får jo helt hetta av å ikke ha kontroll over hva som skal skje ;) blir glad for erfaringer!!

Våken igjen jeg. :p Du trenger ikke å ta med urinprøve når du allerede har vært på ultralyd. :) Det er jo bare en vanlig graviditetstest legen dypper i urinen din, og du vet jo at du er gravid. :)

*Taster på app på mobilen*
 
Våken igjen jeg. :p Du trenger ikke å ta med urinprøve når du allerede har vært på ultralyd. :) Det er jo bare en vanlig graviditetstest legen dypper i urinen din, og du vet jo at du er gravid. :)

*Taster på app på mobilen*
Men legen sjekker jo som regel urinen for sukker, protein og slike ting da. Det skal jo skrives på helsekortet hver gang du er på kontroll.
 
Ja, urinprøven er for å sjekke for ulike ting, så den er viktig. Men man kan ta den når man er det også.
 
Jeg skal til jordmor på mandag 6 jan, er da 7+6 :)
 
Men legen sjekker jo som regel urinen for sukker, protein og slike ting da. Det skal jo skrives på helsekortet hver gang du er på kontroll.

Jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte å ta med urin nå første gang siden vi har målt hcg i blodprøve, skal til time nå i starten av januar. Tydeligvis litt forskjellig da. :confused:
 
Har ikke bestilt enda nei :) det blir nok i februar kanskje? Først roe ned etter jula ;-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
Var på første kontroll i dag :) Sjekket urin, tok blodprøver, fylte ut helsekort og fikk med en bok for å lese og skrive i.
Nå blir det bare å se frem mot tidlig ultralyd mellom uke 10-12. Har ikke bestilt time enda, men vil ha rundt den tiden :)
 
Back
Topp