Hei og velkommen hit!
Min erfaring er at førstekontrollene er veeeeldig variable.
Med min første så ble det tatt blodtrykk, vekt, høyde og full GU (mest fordi det likevel var tida for det). Legen kjente på magen/livmora og vi gikk igjennom helsekortet å fylte ut det som kunne fylles ut (sykdomshistorie, prøvehistorie, forhold til alkohol, tobakk, medisiner osv).
Fikk henvisning til UL og til blodprøver, som jeg tok med en gang. husker faktisk ikke om jeg tok urinprøve, hadde ikke med i alle fall. Men hadde vært tidligere å tatt graviditetstest på legekontoret.
Nå var jeg inne i 5-10 min, der jeg skrev navn og adresse osv på helsekortet mens legen skrev henvisning til UL og blodprøver... Thats it :p
Var innom JM senere (uke 12 ca) å tok blodtrykk, vekt, fikk brosjyrer og fylte ut det som mangla på helsekortet. Hun prøve også å finne hjertelyd og sneia innom den, men måtte stoppe før hun fant den skikkelig fordi jeg hadde med meg dattera mi på 15 mnd som var i ferd med å hylskrike. Ble redd da jeg ble lagt på benken stakkar!
Kommer kun til å gå til JM resten av svangerskapet. Legene her er livredde for gravide omtrent :p
Lykke til :)