Første juledag

Man vet jo ingenting om andres liv. Det kan hende de har slappet av i mange dager før 1. juledag. Kanskje de har ligget med influensa i 5 dager, og kjøleskap er tomt. Kanskje de skal reise bort senere på dagen eller dagen etter.

Vi slappet av både i går og på julaften. Og i dag. Men i morgen skal vi på butikken, hadde den vært åpen i går kan det godt tenkes vi hadde dratt og kjøpt noe på butikken eller innom apoteket en tur, med ei jente med feber hjemme. Heldigvis hadde vi nok Paracet osv. Men det er jo ikke alltid man har :)

I stedet for å undres over andres oppførsel kan vi prøve å huske på at folk gjør som regel så godt de kan og har som regel sine grunner :)

Om man vet at butikkene skal være stengt passer man som regel på å ha det man trenger på forhånd, men ikke alltid får man det til, og uforventede ting kan skje.
At nesten alle har noe de må kjøpe idag og for det meste kjøpte de ting på salg.

Vi hadde utrolig mange hos oss i helga, mye mer enn alle andre år og igår hadde vi også mye mer enn statistikken tidligere år, så har virkelig hele byen her gått tom for ansiktskremer? Er mange her som ikke feirer jul men de var så og si ikke på butikken eller apoteket (apoteket ligger i en butikk).

Hadde det hvert ca som det var på julaften ville jeg forstått det og da hadde vi en del før kl 15, men at det skal være verre enn en fredag etter lønn skjønner jeg ikke! Da er det ikke de som har hvert inne som kommer men absolutt alle
 
Første juledag var jeg syk så gjorde ikke så mye (måtte en tur i et juleselskap, men det ble kort..)

Hadde ikke behov for å handle første juledag. Hadde heldigvis bunkret opp med både nesespray og paracet før jula, og det fikk vi bruk for:hilarious::hilarious:
 
At nesten alle har noe de må kjøpe idag og for det meste kjøpte de ting på salg.

Vi hadde utrolig mange hos oss i helga, mye mer enn alle andre år og igår hadde vi også mye mer enn statistikken tidligere år, så har virkelig hele byen her gått tom for ansiktskremer? Er mange her som ikke feirer jul men de var så og si ikke på butikken eller apoteket (apoteket ligger i en butikk).

Hadde det hvert ca som det var på julaften ville jeg forstått det og da hadde vi en del før kl 15, men at det skal være verre enn en fredag etter lønn skjønner jeg ikke! Da er det ikke de som har hvert inne som kommer men absolutt alle
Men spiller det noen rolle hvorfor de handler?
Dere har jo åpent :)
 
Men spiller det noen rolle hvorfor de handler?
Dere har jo åpent :)
Egentlig ikke men når man har minimal med bemanning fordi det egentlig skal være en rolig dag så merkes det at vi egentlig skulle hvert 2-3 ekstra på jobb. Også hadde kundene hatt forståelse for at vi har minimal bemanning kunne det kanskje hvert bedre men null forståelse, irriterte og sinte kunder gjør at jeg begynner å lure på hva folk gjør på første juledag.
 
Om det hadde vært åpent hadde jeg nok dratt å byttet julegaver. Men så har ikke vi mye familie planer første og andre dag.
 
Back
Topp