Første juledag

Shadow

Juni12s aktive
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Hva har dere gjort idag?

Om apotek og butikk hadde hvert åpne rundt dere hadde dere handlet da?

Jobber på apotek i Sverige og trodde at dette skulle bli en rimelig avslappet dag, vel jeg hadde feil, helt utrolig feil! Så rimelig sliten lurer jeg på hvorfor folk ikke slapper av idag og nyter tiden med familie!
Var fullstendig kaotisk hos oss forrige uke så føles som om de burde ha handlet ferdig da
 
Last edited:
Vi har det vi trenger, så trenger ikke handle. Vi har brukt dagen på å leke med gavene ungene fikk.
 
I dag har vi gjort minst mulig. Bare lekt med nye leker og kost oss, mest mulig kvalitetstid. ❤️
 
Vi har første halvdel av dagen lekt med ting ungene fikk igår, andre halvdel ble tilbrakt hos svigers. Var alene med ungene, samboer er på jobb :happy:
 
I dag har vi bare slappet av, hadde jo svigermor og mannen her til utpå dagen.

Sov lenge, sen frokost og bare kos.

Hadde ikke hatt behov for å handle i dag nei.
 
I dag har vi feiret bursdag. For tre år siden fikk jeg en datter første juledag, og derved er ikke første juledag lenger til å slappe av. Den er til å rydde vekk julegavene og feire bursdag

Men apotek hadde jeg ikke oppsøkt med mindre det var noe akutt vi var tom for
 
Jeg har prøvd å kose meg så mye som mulig med barna mine til tross for at forholdet til meg og samboeren min henger i en tynn tråd :(:Heartred
 
Idag har dagen blitt tilbringt i pysj med leking :)

Hadde butikkene vært åpne idag hadde jeg nok dratt ut en tur med eldste for å bytte gaver :) Han fikk et nettbrett som ikke fungerer og en stor boks med Lego som han har fra før :/
 
Har slappet av og lekt med nye leker og vært hos svigers på middag i ettermiddag/kveld. Tviler på jeg hadde giddet å handle i dag om det ikke var krise
 
Hadde handlet sukker om butikken var åpen


Vi har spilt spill, sett TV og bare slappet av
 
Sovet lenge (jeg iallefall, mannen stod opp med baby i morges), og tilbragt mesteparten av dagen i pysj eller ulltrøye og stilongs. Var ca pent påkledd da vi var på restemiddag hos svigers. Hadde aldri i verden dratt ut for å handle idag!
 
Familiedag. Hjemme har vi bygga lego, sett tegnefilmer, spist nybaka cookies :p Vært å spiat middag og besøkt mine foreldre også inni alt da. Ellers ikke gjort noe særlig gitt :p Totalt avslapping.

Og eneste grunn til vi gikk utav huset er pga kalkunen min mor laga gitt. :p Den frista så veldig.

Butikker og slikt noe gjorde jeg meg helt ferdig med på fredagen som var.
 
Var på familiejulemiddag hos mamma og pappa :) Det har blitt en tradisjon på 1.juledag.

Hadde ikke handlet om butikkene var åpne.
 
Godt å se det ikke bare er jeg som føler det sånn.

Gir håp om at de aller fleste heller vil være med familien og slappe av
 
Vi slappet av og var Med familien selv om vi dro på bensinstasjonen å kjøpte sukker , det tok ikke lang tid
 
Vi har slappet av og lekt med nye leker
 
Man vet jo ingenting om andres liv. Det kan hende de har slappet av i mange dager før 1. juledag. Kanskje de har ligget med influensa i 5 dager, og kjøleskap er tomt. Kanskje de skal reise bort senere på dagen eller dagen etter.

Vi slappet av både i går og på julaften. Og i dag. Men i morgen skal vi på butikken, hadde den vært åpen i går kan det godt tenkes vi hadde dratt og kjøpt noe på butikken eller innom apoteket en tur, med ei jente med feber hjemme. Heldigvis hadde vi nok Paracet osv. Men det er jo ikke alltid man har :)

I stedet for å undres over andres oppførsel kan vi prøve å huske på at folk gjør som regel så godt de kan og har som regel sine grunner :)

Om man vet at butikkene skal være stengt passer man som regel på å ha det man trenger på forhånd, men ikke alltid får man det til, og uforventede ting kan skje.
 
Last edited:
Man vet jo ingenting om andres liv. Det kan hende de har slappet av i mange dager før 1. juledag. Kanskje de har ligget med influensa i 5 dager, og kjøleskap er tomt. Kanskje de skal reise bort senere på dagen eller dagen etter.

Vi slappet av både i går og på julaften. Og i dag. Men i morgen skal vi på butikken, hadde den vært åpen i går kan det godt tenkes vi hadde dratt og kjøpt noe på butikken eller innom apoteket en tur, med ei jente med feber hjemme. Heldigvis hadde vi nok Paracet osv. Men det er jo ikke alltid man har :)

I stedet for å undres over andres oppførsel kan vi prøve å huske på at folk gjør som regel så godt de kan og har som regel sine grunner :)

Om man vet at butikkene skal være stengt passer man som regel på å ha det man trenger på forhånd, men ikke alltid får man det til, og uforventede ting kan skje.
Det er helt sant :) vi gikk tom for brød igår, heldigvis hadde jeg alt jeg trengte for å sette en deig. Men hvis jeg ikke hadde hatt det, så hadde jeg nok måttet oppsøke en bensinstasjon eller noe for å få tak i :happy:
 
Vi kjørte hjem fra høyfjellshotellet siden mannen som jobber skift skulle på jobb dagen etterpå :)
 
Back
Topp