Først positiv test, så negativ. Forvirret!! Noen som vet???

Bkno1374372

Andre møte med forumet
Hei, dere.

Hadde IKM i går eller på mandag. På lørdag hadde jeg en liten blødning og tenkte at "nå kommer mensen"
(hadde ikke planlagt noen graviditet, så tenkte ikke mer over det) Satte i en tampong og tenkte ikke mer over det. Men mensen kom ikke. Så i går (tirsdag) valgte jeg å ta en test, siden jeg ikke var sikker. Den første testen jeg tok (av de billigste med to streker) viste neg (dvs, jeg var usikker på om jeg muligens så en veeeeldig svak strek nr.2) Pga denne usikkerheten tok jeg en ny test sånn i 11.00 tiden, kjøpte da en CB digital (uten uker, kun gravid/ikke gravid) Jeg ble mildt sagt "slått i bakken" og veldig overrasket. I dag hadde jeg tilfeldig vis time hos legen, og spurte med det samme om jeg kunne ta en G.test. Det ble tatt to tester og begge var negative (kl.var da 14.00) På vei hjem kjøpte jeg dermed en CB digital med uker. Tok den ca 16.30, resultatet ble "Ikke gravid" Altså "Gravid" i går "Ikke gravid" i dag !!?!? Og ingen menstrasjon.........!?!?!?!?


Noen som vet/har erfaring?
 
Oi, det virket forvirrende ut for deg! Håper noen kan svare :)
 
Vil anbefale deg å spørre i "Vi prøvere"-forumet. Der får du nok mange erfaringer og tilbakemeldinger :)
 
Jeg opplevde dette I fjor. Testet først veldig svakt positivt på en mandag morgen, tok så en test et par dager senere og denne viste to streker dog svakt. Ventet et par dager og tok en ny test hos legen, denne var negativ. Ble så forvirret av det hele og kjøpte en digital test, denne viste GRAVID. Men dagen etter våknet jeg av kraftige smerter og blødninger. Dro til legevakten hvor de tok en innvendig ultralyd, viste seg at jeg hadde vært gravid men spontanabortert. Legen forklarte de ulike svar på testene var at HCG nivået var på vei ned og ulike tester har ulik sensitivitet. Noen trenger mer HCG i kroppen for å slå ut mens andre trenger mindre. Siden du har fått test som har slått ut regner jeg med at du nok var gravid, men siden testene har vært negative i ettertid kan det hende du har mistet. Jeg forteller kun ut ifra mine erfaringer, kan jo hende det er annerledes med deg. Tror legene kalte det en kjemisk graviditet.
 
Tok du ny test? Jeg testet på etm med cb 2 ganger og fikk negativ. Testet dagen etter med morgenurin og fikk positiv
 
Last edited:
Back
Topp