Føler meg presset på jobb!

Klaramor

Elsker forumet
Jeg har en veldig krevende jobb, ikke fysisk... Men siden det bare er jeg som jobber med det jeg gjør setter dette meg i en slitsom situasjon! Det er ingen som kan hjelpe meg med noen ting, så alle er fullstendig avhengig av meg! Jeg blir helt utslitt og stresser meg ihjel akkurat nå! Jeg er 50% sykemeldt, men det virker som de vil jeg skal jobbe mer! Jeg vil ikke stresse for jeg vet at det ikke er bra for bebis, men det er umulig når det er så stort press! Noen flere som hard det sånn på jobb? Jeg vurdere 100% fordi dette rett og slett ikke er sunt for helsa mi!!!

Tenk på deg selv. Det er ikke ditt, men ledelsen sitt ansvar å legge til rette på arbeidsplassen. Skjønner du blir stressa og føler deg presset. Vanskelig å være 50% sykemeldt og fortsatt ha samme arbeidsmengden. Den viktigste jobben du gjør akkurat nå er å passe på deg selv og babyen ;) Ikke la deg presse! Ta en samtale med lege og arbeidsgiver. Det er ikke rett at man skal slite seg helt ut på jobb. Setter de ikke inn vikar i de resterende 50%? Kan ikke arbeidsmengden fordeles bedre slik at du kan fortsette å jobbe 50%?? Lykke til!

Tenk på deg selv. Det er ikke ditt, men ledelsen sitt ansvar å legge til rette på arbeidsplassen. Skjønner du blir stressa og føler deg presset. Vanskelig å være 50% sykemeldt og fortsatt ha samme arbeidsmengden. Den viktigste jobben du gjør akkurat nå er å passe på deg selv og babyen ;) Ikke la deg presse! Ta en samtale med lege og arbeidsgiver. Det er ikke rett at man skal slite seg helt ut på jobb. Setter de ikke inn vikar i de resterende 50%? Kan ikke arbeidsmengden fordeles bedre slik at du kan fortsette å jobbe 50%?? Lykke til!
Problemet er at jeg har korte frister på oppgavene! Fristene kan ikke overskrides! Det vil få store konsekvenser! Jeg har sagt ifra om flere ting men da får jeg bare et grynt til svar! De har ikke veldig forståelse på min arbeidsplass dessverre... Sjefen virker sur hele tiden og jeg føler meg uvel...alle gangene jeg gir beskjed om at oppgavene er for store osv får jeg nesten ikke svar! Så jeg vet ikke hva de faktisk gjør med det! Men det er ikke mitt problem! Skal til legen neste uke og da vurderer jeg 100%! Tror ikke jeg fikser det mere...

Problemet er at jeg har korte frister på oppgavene! Fristene kan ikke overskrides! Det vil få store konsekvenser! Jeg har sagt ifra om flere ting men da får jeg bare et grynt til svar! De har ikke veldig forståelse på min arbeidsplass dessverre... Sjefen virker sur hele tiden og jeg føler meg uvel...alle gangene jeg gir beskjed om at oppgavene er for store osv får jeg nesten ikke svar! Så jeg vet ikke hva de faktisk gjør med det! Men det er ikke mitt problem! Skal til legen neste uke og da vurderer jeg 100%! Tror ikke jeg fikser det mere...
Uff, det er ikke greit når arbeidsplassen ikke tar ting på alvor :( Ta det opp med legen og tenk på deg selv. Det går jo eventuelt an å vurdere svangerskspspenger hvis arbeidsplassen nekter å tilrettelegge ;)

Uff, det er ikke greit når arbeidsplassen ikke tar ting på alvor :( Ta det opp med legen og tenk på deg selv. Det går jo eventuelt an å vurdere svangerskspspenger hvis arbeidsplassen nekter å tilrettelegge ;)
ja, kanskje jeg må gjøre det! Det handler om manglende kommunikasjon på min jobb! Og jeg syns det er veldig vanskelig å snakke med sjefen om ting. Men hvorfor svangerskapspenger fremfor sykemelding?

ja, kanskje jeg må gjøre det! Det handler om manglende kommunikasjon på min jobb! Og jeg syns det er veldig vanskelig å snakke med sjefen om ting. Men hvorfor svangerskapspenger fremfor sykemelding?
Vet egentlig ikke :p Bare vet det er muligheter for svangerskapspenger hvis arbeidsplassen nekter å tilrettelegge. Hva som er forskjellen eller fordelen vet jeg dessverre ikke :p

ja, kanskje jeg må gjøre det! Det handler om manglende kommunikasjon på min jobb! Og syns det er veldig vanskelig å snakke med sjefen om ting. Men hvorfor svangerskapspenger fremfor sykemelding?
Svangerskapspenger kan man få om feavær på jobb skyldes graviditet. Om du har tunge løft for eksempel, som ikke passer til graviditet. Eller om du jobber med kjemikalier som er fosterskadelige.

Jeg har hatt krav på svangerskapspenger grunnet kjemikalier og uheldige stoffer, men arbeidsgiver må da signere på søknaden, og si seg enig i at det ikke kan tilrettelegges. Og det ville ikke min arneidsgiver. Så jeg ble sykmeldt.

Økonomisk er det helt likt! Så jeg fikk uansett samme utbetaling.

Men svangerskapspenger må altså være relatert til graviditet, (tunge løft, kjemikalier osv.), og søknad må signetes av arbeidsgiver.

Håper du får det bedre på jobb iallfall!
Tenk på deg selv, stress ned, gjør det du klarer!
Er du sykmeldt 50% skal du ikke prestere mer enn 50%. Det vil si halve arbeidsmengden.
Du skal ikke "ta igjen" de 50% du ikke fikk gjort dagen før, så lenge du er 50% sykmeldt.

Svangerskapspenger er et tilbud som gjør at du slipper å bruke sykemelding. Det er rett og slett for å beholde rettighetene i forhold til sykemelding.

Svangerskapspenger kan man få om feavær på jobb skyldes graviditet. Om du har tunge løft for eksempel, som ikke passer til graviditet. Eller om du jobber med kjemikalier som er fosterskadelige.

Jeg har hatt krav på svangerskapspenger grunnet kjemikalier og uheldige stoffer, men arbeidsgiver må da signere på søknaden, og si seg enig i at det ikke kan tilrettelegges. Og det ville ikke min arneidsgiver. Så jeg ble sykmeldt.

Økonomisk er det helt likt! Så jeg fikk uansett samme utbetaling.

Men svangerskapspenger må altså være relatert til graviditet, (tunge løft, kjemikalier osv.), og søknad må signetes av arbeidsgiver.

Håper du får det bedre på jobb iallfall!
Tenk på deg selv, stress ned, gjør det du klarer!
Er du sykmeldt 50% skal du ikke prestere mer enn 50%. Det vil si halve arbeidsmengden.
Du skal ikke "ta igjen" de 50% du ikke fikk gjort dagen før, så lenge du er 50% sykmeldt.
Rart han ikke ville signere den søknaden da!? Jeg tror aldri i verden at min arbeidsgiver kommer til å signere en slik søknad nei! De mener jo at de tilrettelegger nok! Da tenker jeg at det blir en utrolig klein diskusjon på kontoret som ender med dårlig stemning... :(

Svangerskapspenger er et tilbud som gjør at du slipper å bruke sykemelding. Det er rett og slett for å beholde rettighetene i forhold til sykemelding.
Hvilke rettigheter ? Hvor lenge man kan være sykemeldt? For jeg har lest et sted at man bare kan være sykemeldt ett år.. Men skjønner ikke helt hva det betyr jeg da!

Hvis sjefen driter i deg så får du drite i han! :P Snakk med legen om det. Jeg ville prøvd å fått sykemeldt meg/fått svangerskapspenger sporenstreks.

Hvis du er sykemeldt så bruker du av den kvoten på 52 uker, men det gjør man ikke med sv.peng.

Jeg ville også vurdert 100%, eller rett og slett vært nazi på jobben. Jobbet KUN 50%, i mitt vanlige tempo. Og hvis lederen hadde prøvd seg på noe hvis fristen ikke ble overholdt, hadde jeg sagt at jeg kun jobbet 50%.
Ikke mer ikke mindre...

Du kan bare få sykepenger i ett år ja.. må jobbe 6 måneder for å få tilbake full sykepengerett etter det.. etter et år må du over på aap som er ca 60% av lønna di..

Sånn jeg har forstått svangerskapspenger så er det da jobben som er årsak til at du ikke kan jobbe som gravid (dvs at jobben er skadelig for gravide; enten pga kjemiske stoffer, vold i jobb (politi/psykiatri f.eks) eller høye krav til fysisk arbeid (ambulanse?)).. dersom du har svangerskapsplager som gjør at du ikke kan utføre jobben din skal du bli sykemeldt! MEN.. med foreldrepenger tjener du opp full rett til sykepenger igjen tror jeg..

Forresten - for å svare på innlegget ditt.. jeg har en mann som har det på samme måte - er han borte fra jobb er det ingen som tar oppgavene hans.. han jobbet f.eks timer tilsvarende 2 uker i ferien vår i sommer som overtid).. jeg tenker at hvis forholdene er som du sier ville jeg snakket med legen og bedt om 100% sykemelding.

Det interessante er å finne ut hva arb.giver gjør da. Lærer de opp noen andre i din jobb? Kan det være et alternativ nå når du jobber 50%. Vil forholdene endre seg om du er 100% borte et par måneder? Kanskje de blir flinkere til å se løsninger når de ikke kan presse deg? Vet det er litt sleipt, men...

Du kan ikke fortsette som du gjør nå!

Forresten - for å svare på innlegget ditt.. jeg har en mann som har det på samme måte - er han borte fra jobb er det ingen som tar oppgavene hans.. han jobbet f.eks timer tilsvarende 2 uker i ferien vår i sommer som overtid).. jeg tenker at hvis forholdene er som du sier ville jeg snakket med legen og bedt om 100% sykemelding.

Det interessante er å finne ut hva arb.giver gjør da. Lærer de opp noen andre i din jobb? Kan det være et alternativ nå når du jobber 50%. Vil forholdene endre seg om du er 100% borte et par måneder? Kanskje de blir flinkere til å se løsninger når de ikke kan presse deg? Vet det er litt sleipt, men...

Du kan ikke fortsette som du gjør nå!
Nei, nå har jeg klaga hjemme, til venninner og familie om dette lenge nok nå! Orker ikke mer... Har vært snill pike alt for lenge føler jeg! Nå er det på tide å ta vare på seg selv, det er jo ingen som takker meg allikevel!

Du kan lese om svangerskapspenger her: https://www.nav.no/no/Person/Familie/Venter+du+barn/Svangerskapspenger.1073746211.cms
Det er viktig at du sjekker opp i dette dersom du må sykemeldes 100% fordi arbeidsgiveren din ikke kan eller vil tilrettelegge for deg. Psykososiale dorhold er et av kriteriene for å få innvilget svangerskapspenger og jeg antar at stress går under dette. Du kan også ta kontakt mes Nav selv for å få de til å delta på dialogmøte 1, dersom du tror det er godt for noe..

Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk

Nå er jo ett av kravene til prosentvis sykmelding at du skal gjøre halvparten så mye jobb som i full stilling. Det betyr også at du må produsere den mengden arbeid når du er på jobb. Hvis det er for tøft, må du sykmeldes i en større prosent eller helt.

Nå er jo ett av kravene til prosentvis sykmelding at du skal gjøre halvparten så mye jobb som i full stilling. Det betyr også at du må produsere den mengden arbeid når du er på jobb. Hvis det er for tøft, må du sykmeldes i en større prosent eller helt.
Ja, det er vanskelig å si ifra syns jeg! Det er lite forståelse å få... Men når noe må gjøres og jeg er den eneste som kan jobben, så må jeg jo bare! Veldig frustrerende!!!!

Dette høres ikke bra ut. Høres ut som svangerskapspenger er det riktige for deg, og håper arbeidsgiveren din går med på den. Min arbeidsgiver innkalte meg til møte når sykmeldinga mi var over for å få meg over på svangerskapspenger. Det er jo ikke noe økonomisk tap for arbeidsgiver, så håper ikke han/hun er vanskelig!

Hvis du er sykemeldt så bruker du av den kvoten på 52 uker, men det gjør man ikke med sv.peng.

Jeg ville også vurdert 100%, eller rett og slett vært nazi på jobben. Jobbet KUN 50%, i mitt vanlige tempo. Og hvis lederen hadde prøvd seg på noe hvis fristen ikke ble overholdt, hadde jeg sagt at jeg kun jobbet 50%.
Ikke mer ikke mindre...

Lurer på om hvis jeg skal bli sykemeldt nå frem til nyttår og og så etter nyttår på nytt. Disse 52 ukene - starter man å telle på nytt etter 1.jan?? Beklager, sniker meg inn i diskusjonen her :)

Back
Topp