Føler meg litt lost.. *langt*

Frøken Fryd 86

Glad i forumet
jentene i juni13
Fra Malin ble født og til hun ble tre mnd var så utrulig koselig og alt var rolig og fint. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg kansje hørte henne gråte fem ganger på de månedene. Så startet alt.. Hun utviklet da melkeproteinintoleranse og vi hadde et he#@&$$%£ liv frem til hun var fem måneder og vi fant ut av dette. På det punktet hadde jeg nesten ikke melk igjen. Jeg føkte meg så utrolig misslykket da jeg sluttet å amme.. følte at jeg hadde feilet som mamma.. Vi begynte ds på melkefri erstattning og grøt. Så da Malin var rundt sju måneder virket hun ikke helt fornøyd med det hun fikk å spise og drikke. Vi ble sendt til barnelegen på Harstad sykehus som tok blodprøve av henne for å sjekke matallergi. Hun var ikke allergisk og hun var kvitt intolleransen:-) Vi kunne da begyne på vanlig mat og erstattning. Fra vi sluttet med ammingen har lillemor sovet på eget rom (i vignen sin). Hun våkner av INGENTING og det var umulig for oss å sove sammen:-( Men dette gikk fint å jeg fant ut at vi skulle legge lillemor i sprinkelseng. Det gikk fint de første ukene men så snudde alt.. Plutselig blir hun hysterisk bare hun skjønner at vi er påtur til senga.. Gråter så sårt å er helt ifra seg.. Problemet med dette ar at hun spyr når hun gråter. Hun gråter i et halvt minutt også spyr hun. Så jeg kan ikke la henne gråte litt i senga. Jeg må bare la henne sove i vogna si. Jeg vet at jeg er en snill og god mamma men samtidig føler jeg at jeg feiler så voldsomt.. Jeg elsker den lille jenta mi så mye at det gjør vondt å ønsker å få dette til... Beklager at det ble så langt. Måtte bare få det ut..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Uff, jeg kjenner igjen flere av de følelsene forbundet med den helsikkes ammingen..
Har tenkt så UENDELIG mye på dette, og faller alltid tilbake på det MoMsa sa til meg: Det er viktigere å mamme enn å amme <3

Soverutiner er det vanskeligste synes jeg.. Det høres for meg som om dere har prøvd det meste og funnet en løsning.. har du snakket med HS om dette? Jeg fikk tilbud om "søvngruppe" da jeg sa vi slet med leggingen..
Dette med spying, har vi også slitt med. Ikke i forbindelse med gråt, men bare generelt. Har hun blitt undersøkt for reflux? Stridor? Oskar har stridor, dvs mykt strupehode. Han klarer ikke alltid ha kontroll på å lukke det når det skal. Typisk eks er når han nyser.. da spyr han ofte..

Ting tar alltid så lang tid, både utredninger og evnt løsninger synes jeg.. Vi fikk heller ikke diagnose før han var 5 mnd..

Masse lykke til, det høres ut som du gjør alt rett!!

Godklem :)

Uff det var vondt å høre...har dessverre ingen tips eller råd men krysser fingrene for at det er en periode som går over snart. Du er en kjempegod mamma, du må aldri tenke at du feiler :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vil bare slenge meg på og si at du er en GOD mamma ♥ Du legger henne i vogna fordi hun sovner i den, og hvorfor skal det gjøre noe at hun ligger i den? Vår løsning har blitt at vi legger oss med AM i vår egen seng og flytter henne over i sin seng når hun sover - får en del kommentarer på at hun ikke "har lært å sovne alene" men det må jeg bare lukke ørene for - det er det som fungerer hos oss :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Enig med de andre her, gjør det som fungerer. Hun er blitt vant til å sove i vognen og protesterer når det ikke blir som hun vil. Det er flere som spyr når de griner, ikke tenk på det. Men ville også sjekket det ut som tidligere nevnt i tråden. Min spydde ofte ved spising før, men det har gitt seg, var mistanke om reflux. Hva med å legge henne i senga når hun sover, også på dagtid ? Høres ut som hun liker rutiner :) gjør det du føler er rett

Vi kan ikke legge ned vår frøken i senga. Vi må sette henne oppi der, så må ho tippe ned selv. Og jeg må være i rommet. Så jeg legger meg på gulvet, slik at det er mer "spennende" nede enn oppe, slik at hun legger seg ned etterhvert. Det er tungvint, men sånn er det hos oss. Heldigvis sovner han lettere. :)

Og den samvittigheten kan man bare begrave med en gang. Det eneste som kommer ut av det er ei mer sliten mor. Bruk heller tiden på noe annet. Det du kan endre på, kan du gjøre noe med. Alt det andre trenger du ikke brukte tid og energi på. :) lettere sagt enn gjort, men sånn er det.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvis hun ligger trygt og godt i vogna si, så kan hun vel bare ligge der?

Jeg har samsovet med alle mine tre til de var 2. ( dvs. minsten ligger hos meg enda og er ti mndr.) og jeg har fått mange rare kommentarer på det. Men det funker for oss :)

Tusen takk for støtte og råd Jeg skal høre på dere å gjøre det som er rett for oss:D Vi prøver nå å ha henne sovende i vognen på vårt soverom bare for å se om det er rommet hun ikke liker. Lillemor er akkurat blitt frisk etter en uke med magesyke:( Det var nesten så hun måtte legges inn:( Hadde ikke tissebleie på et døgn å det var ikke mye vi fikk i henne.. Den værste uka i mitt liv!!!! Er så glad for at hun er frisk nå!!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Uff, det høres ikke noe greit ut :(
Bra hun er frisk igjen!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp