Føler meg ikke som en ansvarlig mor..

Clique

Tvillingmamma
Desemberglede 2015
Jeg har to jobber.
Den ene jobben min er ordensvakt/dørvakt. Firmaet jeg jobber for sliter med sykdom for tiden, men jeg føler jeg ikke burde si ja til å stå dørvakt på uteklubber i helger som gravid.

Jeg sa uheldigvis ja til å stille opp i helgen. Jeg angret og sendte mail om at jeg ikke ville alikevel, men dette var mest på grunn av bekkenløsningen min som har vært noe helt for jævlig i det siste.

De to firmaene jeg arbeider for deler kontorbygg, så sjefen for ordensvaktjobben kom bort til meg i dag og var omtrent litt sur på meg da jeg sa i fra så liten tid før, noe jeg selvsagt kan forstå...

Men da fikk jeg så dårlig samvittighet at jeg sa at jeg kunne klare å stille opp hvis det var umulig for noen andre til å stille, noe det var.

Så i helgen skal jeg stå dørvakt som gravid i uke 21+1. Jeg føler meg uansvarlig ovenfor jentene i magen, med tanke på at det utelivsbransjen er en tøff og potensiell farlig bransje å arbeide i.

Det skal sies at jeg arbeider med 4 andre (mannlige) dørvakter og det blir brukt stikkvester, men alikevel føler jeg ikke at jeg burde arbeide med dette i det hele tatt som gravid.. Burde jeg bare si det som jeg føler til sjefen min, eller..?

Huff... :(
 
Jeg hadde ikke reist...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg ville sagt i fra med en gang! :) Du skal passe på jentene dine, det er den viktigste jobbe din!
 
du er ansvarlig for jentene i magen og burde ikke jobbe på et sted der du kan utsettes for vold... hvis du syns det er vanskelig å si ifra kan du få lege eller jordmor ordne med papirer fra arbeidstilsynet som sier at du har krav på tilrettelegging mens du er gravid.
 
  • Liker
Reactions: H27
Jeg har svangerskapspenger, nettopp fordi jeg kan utsettes for vold på jobben. Det er ikke forenelig med å gå gravid. Selv om du har stikkvest, kan det komme slag/kraftige dytt på magen i en opphetet situasjon. Selv om jeg av erfaring ser at mannfolk er roligere når de blir korrigert av en dame i stedet for en mann. Jeg hadde nok ikke gått på jobb, jeg er like langt på vei som deg. Men kun du vet hvilke klientell det er der. Bare det at sjefen din spør deg, synes jeg jo er rimelig spesielt, når han vet du er gravid. Går ut i fra at det er synlig og..
 
Jeg har to jobber.
Den ene jobben min er ordensvakt/dørvakt. Firmaet jeg jobber for sliter med sykdom for tiden, men jeg føler jeg ikke burde si ja til å stå dørvakt på uteklubber i helger som gravid.

Jeg sa uheldigvis ja til å stille opp i helgen. Jeg angret og sendte mail om at jeg ikke ville alikevel, men dette var mest på grunn av bekkenløsningen min som har vært noe helt for jævlig i det siste.

De to firmaene jeg arbeider for deler kontorbygg, så sjefen for ordensvaktjobben kom bort til meg i dag og var omtrent litt sur på meg da jeg sa i fra så liten tid før, noe jeg selvsagt kan forstå...

Men da fikk jeg så dårlig samvittighet at jeg sa at jeg kunne klare å stille opp hvis det var umulig for noen andre til å stille, noe det var.

Så i helgen skal jeg stå dørvakt som gravid i uke 21+1. Jeg føler meg uansvarlig ovenfor jentene i magen, med tanke på at det utelivsbransjen er en tøff og potensiell farlig bransje å arbeide i.

Det skal sies at jeg arbeider med 4 andre (mannlige) dørvakter og det blir brukt stikkvester, men alikevel føler jeg ikke at jeg burde arbeide med dette i det hele tatt som gravid.. Burde jeg bare si det som jeg føler til sjefen min, eller..?

Huff... :(
Sniker litt.. Jeg er og dørvakt.. Når jeg fant ut at jeg var gravid 4 uker på vei stoppet jeg å jobbe i døra!! IKKE verdt å bli dytta, få slag eller lignende selv om man har vest på.....!! Uansett hvor mange menn Du jobber med...


Venter en liten prins 9 November<3
 
Håper det ordner seg:) Men enig med de andre over, du har jo rett på svangerskapspenger. Ta vare på deg og jentene dine:)
 
Veldig merkelig at sjefen din ikke syns at du bør gjøre noe annet når du er gravid??! Han (tror det er en mann) kan jo ikke ha forståelse for situasjonen din i det hele tatt...kun jobb:-( Jeg har jobbet på bolig for utv.hemmede med ulike diagnoser...der skal vi si i fra med en gang vi er gravid pga det det kan være en risiko for slag og spark.... Du bør si i fra til sjefen din hva han utsetter deg for, og at dette ikke er bra for deg i det hele tatt!! Du har jo krav på tilrettelagt arbeid, lar det seg ikke gjøre må du få sykemelding!!
Lykke til!!


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Trenger ikke sykemelding, hun har krav på svangerskapspenger dersom arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge
 
Dere er gull, damer. :) Takk for sparket i rævva.

Jeg skal stå 4 timer i dag og i morgen på en relativt rolig plass. Det klarer jeg. Men etterpå sier jeg at beklager! Ikke noe mer nå, nei! :) Jeg må tenke på jentene!

EDIT: Det skal også være sagt at dette er bare en deltidsstilling/helgestilling.
 
Helt enig med Frøkna fra Oz! Du har krav på svangerskapspenger - ikke ta noen sjanser når det gjelder vold. Du kan komme til å angre resten av livet!
Lykke til fra meg!
 
Trenger ikke sykemelding, hun har krav på svangerskapspenger dersom arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge

Var det jeg mente...


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Det er ikke sikkert det alltid gjør det!! Dumt å risikere noe for å jobbe i døra! Helt på trynet etter min mening!! Går ann å tenkte litt lenger. Men hvis jobben er viktigere enn livet i magen så.....


Venter en liten prins 9 November ❤
Hva hun gjør er hennes valg, og bare hennes. Hun har nok tenkt over risikoen og funnet ut at det er trygt. Det er ikke nødvendig å svare negativt. Om hun velger å jobbe så må det være lov, uten at andre skal dømme henne for det.
 
Hva hun gjør er hennes valg, og bare hennes. Hun har nok tenkt over risikoen og funnet ut at det er trygt. Det er ikke nødvendig å svare negativt. Om hun velger å jobbe så må det være lov, uten at andre skal dømme henne for det.
Dømmer ingen, men sier min mening.. Vet godt hva det å jobbe i døra innebærer og når man er gravif sier det seg selv at det ikke er akkurat smart... Men for all del, hun får gjøre som hun vil, kun henne det EVNT går utover!:)


Venter en liten prins 9 November ❤
 
Det er ikke sikkert det alltid gjør det!! Dumt å risikere noe for å jobbe i døra! Helt på trynet etter min mening!! Går ann å tenkte litt lenger. Men hvis jobben er viktigere enn livet i magen så.....


Venter en liten prins 9 November ❤
Hva med å lese innlegget skikkelig før du kommenterer, din tosk?
 
Dømmer ingen, men sier min mening.. Vet godt hva det å jobbe i døra innebærer og når man er gravid sier det seg selv at det ikke er akkurat smart... Men for all del, hun får gjøre som hun vil, kun henne det EVNT går utover!:)


Trur nok Clique veit veldig godt kva risikoen er sjølv.. No bad ho om råd av oss, ikkje fordømmelse pga valga ho tar! Ingen av oss her meiner at jobben er viktigare enn barnet i magen, men av og til er det vanskeleg å seie nei, det har eg full forståelse for.

Clique, som eit par av damene over her seier - få tilrettelegging eller svangerskapspengar, at det er frafall blandt kollegaene dine pga sjukdom er ikkje noko du skal bekymre deg over, det er sjefen sitt problem. Og han burde ta hensyn til at du venter små, og derfor ikkje bør stå i døra :)
 
Trur nok Clique veit veldig godt kva risikoen er sjølv.. No bad ho om råd av oss, ikkje fordømmelse pga valga ho tar! Ingen av oss her meiner at jobben er viktigare enn barnet i magen, men av og til er det vanskeleg å seie nei, det har eg full forståelse for.

Clique, som eit par av damene over her seier - få tilrettelegging eller svangerskapspengar, at det er frafall blandt kollegaene dine pga sjukdom er ikkje noko du skal bekymre deg over, det er sjefen sitt problem. Og han burde ta hensyn til at du venter små, og derfor ikkje bør stå i døra :)
Hun der skulle nok hatt ei over kjeften. Har aldri sagt at jobben var viktigere enn barnene i magen min. At hun våger å i det hele tatt indekere det. Jeg var i en jobbsituasjon der jeg var usikker på hvordan jeg skulle gå frem. Noe dere andre hadde hjerne nok til å forstå. :)

Ja, jeg sto faktisk ikke i døra på lørdagen. Jeg sendte melding om at jeg rett og slett ikke turte. :)
 
Back
Topp