Føler jeg gir / har ofra så mye mer i forholdet enn hva kjæresten gjør.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Du, det er helt greit - gjør ingenting for jeg har ikke gått inn for å være ufin på noen som helst måte.

At jeg er hånlig? Javel?. Dette handler jo bare om at noen ikke tåler å bli stilt litt spørsmål :-(. Kan være jeg traff noe der som ikke var ok for vedkommende.


Kjipt.
 
Jeg er vel litt i midten her. T-H-2020, det du skriver om mannen din i første innlegg får alarmene til å gå av hos en del. Hva mener du med at du ikke "får lov" å spise økologisk? Hva skjer hvis du gjør det? Slike måter å ordlegge seg på gjør en del med triste erfaringer fra forhold urolige, for de lurer på hvor mye han egentlig bestemmer og dominerer. Samtidig er det andre ting å se i ditt innlegg, feks dette med hundene og ungene hans fra før, som sier meg at du også må bli flinkere å sette grenser og si hva du forventer. Og kanskje er det slik at hundene faktisk må tolerere litt kortere turer en periode nå.

Av svar som gis, så må jeg si at jeg ikke forstår at noen legger an en hånlig tone til trådstarter når hun benekter at mannen er narsissist og sier han er snill og grei. For enten er det sant og riktig, og ikke noeå le av. Eller så er trådstarter det klassiske offeret for en narsissist som skylder på seg selv heller enn partneren, og det er heller ikke noe å le av eller håne, men i så fall noe man som diskusjonspartner må prøve å hjelpe trådstarter å se. Hån og spott hjelper ikke, og er dårlig gjort uansett hvordan man tenker om situasjonen til trådstarter.
 
Du, det er helt greit - gjør ingenting for jeg har ikke gått inn for å være ufin på noen som helst måte.

At jeg er hånlig? Javel?. Dette handler jo bare om at noen ikke tåler å bli stilt litt spørsmål :-(. Kan være jeg traff noe der som ikke var ok for vedkommende.


Kjipt.
Nja,men svar som "haha" osv,hva skal man kalle det da?
 
Du, det er helt greit - gjør ingenting for jeg har ikke gått inn for å være ufin på noen som helst måte.

At jeg er hånlig? Javel?. Dette handler jo bare om at noen ikke tåler å bli stilt litt spørsmål :-(. Kan være jeg traff noe der som ikke var ok for vedkommende.


Kjipt.
Jeg tror du absolutt mener det beste for trådstarter, men selv om alarmklokker går av hos en del av oss, så vet ingen av oss hvordan ting faktisk er. Vi kan bare gi råd eller si hva vi tenker inntil et punkt.
 
Her blinker mine varsellamper også. Glemmer aldri eksen som lovte han skulle ringte både banken og lensmannen og nemnda og alle for om jeg forlot han så kom han til å ta livet av seg og han skulle ordne ALT love love love fem kryss i taket. Alt skulle bli bedre, økonomien skulle bli bedre. Han kjøpte imellomtiden ny tv på avbetaling og ordnet et kredittlån fra noe fjonky internettlån. Sånne folk sier det du trenger i det øyeblikket du trenger det, 2 dager senere er alt glemt.

Synes det er helt katastrofe at han styrer hva dere skal spise - og tvinger deg som er gravid til å leve mer usunt?! For en egoisme! Økologisk er superbra for gravide da økologisk mat er utsatt for mindre pestisider (sprøytemiddel) og dermed mindre kjemisk belastning på barnets utvikling. Det bør være førstepri for en pappa. Mannen min kjøper bare grønnsaker og kjøtt fra lokal bonde som gjør alt økologisk - han kjører den ekstra halvtimen dit bare for å fore den gravide kjerringa si med øko-mat...

Økologisk mat blir sprøyta med like mye sprøytemidler, den eneste forskjellen er at sprøytemidlene er naturlige. Klor er et naturlig stoff, det betyr overhode ikke at det er trygt å innta. Det finnes bønder som ikke sprøyter maten sin som driver økologisk landbruk, men det er ikke det som gjør dem økologiske. Økologisk landbruk er ikke bærekraftig fordi det stripper jorda for næring og når det kommer til lkologisk kjøtt så er det på grensen til dyremishandling for om dyrene blir syke så får de ikke medisiner annet enn homeopatisk medisin som har absolutt null effekt. Det eneste av økologiske produkter som faktisk er verdt det er egg. Fordi hønene får mer plass og mer utetid og har derfor en bedre levestandard enn konvensjonelle.

Kanskje bonden dere kjøper fra ikke sprøyter og at hen har dyr i små nok mengder i store nok arealer at de ikke blir så mye syke, men du kan ikke si at all økologisk mat er sunnere fordi det ikke er sprøytet, fordi den økologiske maten du f.eks kjøper på matbutikken er sprøytet. Når det er sagt så er det så små mengder det er lov å bruke i Norge at du må innta enormt mye av det for å kunne ha en negativ effekt av det. Er du i utlandet der i mot så kan det kanskje lønne seg å velge økologisk i forhold til sprøytemidler, da de har mindre strenge krav til konvensjonelle grønnsaker enn økologiske.

Ikke meningen å kuppe tråden over til noe annet, men det er så utrolig frustrerende hvor ofte jeg ser st folk sier økologisk mat ikke er sprøytet. Så før du sprer feilinformasjon så ta å les litt om det. Folkeopplysningen på nrk har en veldig enkel og forståelig episode om det som er veldig spennende, ellers kan du bare google «økologisk sprøytemidler».
 
Last edited:
Økologisk mat blir sprøyta med like mye sprøytemidler, den eneste forskjellen er at sprøytemidlene er naturlige. Klor er et naturlig stoff, det betyr overhode ikke at det er trygt å innta. Det finnes bønder som ikke sprøyter maten sin som driver økologisk landbruk, men det er ikke det som gjør dem økologiske. Økologisk landbruk er ikke bærekraftig fordi det stripper jorda for næring og når det kommer til lkologisk kjøtt så er det på grensen til dyremishandling for om dyrene blir syke så får de ikke medisiner annet enn homeopatisk medisin som har absolutt null effekt. Det eneste av økologiske produkter som faktisk er verdt det er egg. Fordi hønene får mer plass og mer utetid og har derfor en bedre levestandard enn konvensjonelle.

Kanskje bonden dere kjøper fra ikke sprøyter og at hen har dyr i små nok mengder i store nok arealer at de ikke blir så mye syke, men du kan ikke si at all økologisk mat er sunnere fordi det ikke er sprøytet, fordi den økologiske maten du f.eks kjøper på matbutikken er sprøytet. Når det er sagt så er det så små mengder det er lov å bruke i Norge at du må innta enormt mye av det for å kunne ha en negativ effekt av det. Er du i utlandet der i mot så kan det kanskje lønne seg å velge økologisk i forhold til sprøytemidler, da de har mindre strenge krav til konvensjonelle grønnsaker enn økologiske.

Ikke meningen å kuppe tråden over til noe annet, men det er så utrolig frustrerende hvor ofte jeg ser st folk sier økologisk mat ikke er sprøytet. Så før du sprer feilinformasjon så ta å les litt om det. Folkeopplysningen på nrk har en veldig enkel og forståelig episode om det som er veldig spennende, ellers kan du bare google «økologisk sprøytemidler».

Jeg bor i utlandet ja, og maten vi kjøper er demeter-klassifisert. Du kan gjerne Google «demeter» iso anklage meg for å ta feil - jeg er over gjennomsnittet engasjert i dyrevelferd og miljøvern.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp