Føler jeg gir / har ofra så mye mer i forholdet enn hva kjæresten gjør.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Ikke så lett å forholde seg til en som tilsynelatende er enormt egosentrisk og narsissist av en mann. Helt ærlig så tror jeg ikke dette vil bli noe bedre desverre :-(. Kanskje rett etterpå. Men så vil det slippe igjen.

Men skal man måtte virkelig jobbe i ett forhold slik? Hele tiden stramme inn mannen i dette tilfellet? Er så utrolig kjipt å lese at HI ikke kan spise kylling og fisk lengre f.eks...pga innretning etter hans behov og hans barn... dette med navnevalg.

Men mest fordi han absolutt ikke støtter sin kjæreste som er gravid. Huff.

Når man er irritert og sliten så ramser man jo gjerne opp alt som irriterer oss der og da. Det er sikkert hendelser som har bygget seg opp over tid. Er man ikke villig til å jobbe med et forhold så tror jeg aldri man klarer å være i et langvarig forhold. Et forhold har sine ups and downs og er noe man må jobbe med, ikke alltid, men når man kommer i vanskelige situasjoner.

Noen ganger så matcher man ikke alltid levemåten til partneren når man flytter sammen, selv om man passer godt sammen og trives sammen, da er det normalt at det tar litt tid å finne ut av ting. Hvis hun har gjort sitt for å gjøre det så enkelt som mulig for han og ikke fått det samme tilbake så har jo det gått skjevt fra starten, det betyr ikke at det kommer til å være slik. Han må jo få en sjanse til å rette opp i det. En livsstil tar 6 måneder og endre i følge forskning, så man må jo ikke jobbe med det livet ut..
 
Min eks var narsissist. Om jeg fremstilte min nåværende kjæreste som det så kom det helt feil ut.

som sagt han har et hjerte av gull. I går gikk han kveldstur med hundene mine alene uten at jeg spurte, etter jeg hadde den lille psykisk knekken her om dagen. Vi har avtalt å snakke sammen om økonomien og det syntes han er helt greit.

er nok jeg som må skjerpe meg litt, ikke bare gi og gi. Jeg har aldri vært bonusmamma før, men sikker på han har forståelse for at jeg ikke vil brødfø alle hans barn fra før. Vi skal snart ta en prat, men takk for enda flere tilbakemeldinger og tips:love2

Så fint at dere fikk snakket litt og har blitt enige om å snakke om økonomien! :happy: Det er ikke alltid lett å tilpasse seg hverandre. Jeg er også av typen som ikke vil være til bry og kanskje gjør det andre vil litt oftere enn jeg burde, men er det noe som er viktig så står jeg på det. Man må bare finne en balanse. Bare vit det at det ikke er "farlig" å stå for det du vil. Jeg tror ikke han vil bli sur om du står på at du vil ha en sunn middag f.eks. Du må bare si at "vi spiser alltid det til middag, så nå har jeg har veldig lyst på ..." Sier han nei igjen så kan du foreslå at dere kan ha det du vil i dag og det han vil i morgen. Prøv deg litt frem og øv deg på små ting. Å være bonus mamma er nok ikke bare bare det heller. Dere finner nok en balanse etterhvert! :)
 
Dere bør jo også finne et navn til barnet som begge liker. Det er så mange navn og ta av at det bør være mulig for de fleste å finne. Høres trist ut at barnet får et navn man egentlig ikke ville valgt selv bare fordi det er favoritten til partneren :)
 
Min eks var narsissist. Om jeg fremstilte min nåværende kjæreste som det så kom det helt feil ut.

som sagt han har et hjerte av gull. I går gikk han kveldstur med hundene mine alene uten at jeg spurte, etter jeg hadde den lille psykisk knekken her om dagen. Vi har avtalt å snakke sammen om økonomien og det syntes han er helt greit.

er nok jeg som må skjerpe meg litt, ikke bare gi og gi. Jeg har aldri vært bonusmamma før, men sikker på han har forståelse for at jeg ikke vil brødfø alle hans barn fra før. Vi skal snart ta en prat, men takk for enda flere tilbakemeldinger og tips:love2

I rest my case. Lykke til!
 
Når man er irritert og sliten så ramser man jo gjerne opp alt som irriterer oss der og da. Det er sikkert hendelser som har bygget seg opp over tid. Er man ikke villig til å jobbe med et forhold så tror jeg aldri man klarer å være i et langvarig forhold. Et forhold har sine ups and downs og er noe man må jobbe med, ikke alltid, men når man kommer i vanskelige situasjoner.

Noen ganger så matcher man ikke alltid levemåten til partneren når man flytter sammen, selv om man passer godt sammen og trives sammen, da er det normalt at det tar litt tid å finne ut av ting. Hvis hun har gjort sitt for å gjøre det så enkelt som mulig for han og ikke fått det samme tilbake så har jo det gått skjevt fra starten, det betyr ikke at det kommer til å være slik. Han må jo få en sjanse til å rette opp i det. En livsstil tar 6 måneder og endre i følge forskning, så man må jo ikke jobbe med det livet ut..

Ok.
 
Her blinker mine varsellamper også. Glemmer aldri eksen som lovte han skulle ringte både banken og lensmannen og nemnda og alle for om jeg forlot han så kom han til å ta livet av seg og han skulle ordne ALT love love love fem kryss i taket. Alt skulle bli bedre, økonomien skulle bli bedre. Han kjøpte imellomtiden ny tv på avbetaling og ordnet et kredittlån fra noe fjonky internettlån. Sånne folk sier det du trenger i det øyeblikket du trenger det, 2 dager senere er alt glemt.

Synes det er helt katastrofe at han styrer hva dere skal spise - og tvinger deg som er gravid til å leve mer usunt?! For en egoisme! Økologisk er superbra for gravide da økologisk mat er utsatt for mindre pestisider (sprøytemiddel) og dermed mindre kjemisk belastning på barnets utvikling. Det bør være førstepri for en pappa. Mannen min kjøper bare grønnsaker og kjøtt fra lokal bonde som gjør alt økologisk - han kjører den ekstra halvtimen dit bare for å fore den gravide kjerringa si med øko-mat...
 
Jeg har en samboer som er vokst opp med et slikt kosthold (typ pastaretter, lasagne, taco o.l) og han rører ikke fisk. Da ordner vi det slik at jeg lager fisk når han er på jobb, eller så spiser han brødskiver. Han syns det lukter vondt og kommenterte det veldig mye før, men han har innsett at slik skal vi ha det :)
Jeg tenker at du må sette foten ned her. Hvis økologisk mat er viktig for deg, så står du for det :) forhåpentligvis ser han og aksepterer dette, hvertfall etterhvert.

Vi kan krangle endel og jeg kan frese fra meg, men som regel skyldes dette dårlig kommunikasjon. Misforståelser osv.

Og kjempebra at du har tatt opp det økonomiske med situasjonen. Sannsynligvis har ikke han tenkt så mye over dette, og da er det viktig å få klarert seg imellom. Ikke forvente at han kan lese dine tanker eller omvendt :)

Lykke til, håper det ordner seg :Heartred
 
Alle dine varsellamper blinker rødt fordi vi har litt hverdagsproblemer? Da skulle jeg fortalt deg om eksen min:confused2 Han er egentlig veldig snill, det er jeg som må sette litt krav. Lage den maten jeg vil selv, ikke gi for mye av mine peng osv. Har nevnt det såvidt for han og han sier det er greit. Så bare jeg som må sortere litt i hode mitt så jeg skal klare å ha andre grenser plutselig :happy:

Litt hversdagsproblemer? Han er "egentlig veldig snill"?!

Jeg må være sykt heldig med min. Jeg hadde aldri godtatt det som du går gjennom. Det er ikke meningen at du skal ta dette i verste mening, men jeg har vært med en tidligere som var slik du beskriver din mann. Som var/er narsissist og alt skulle gå etter hans fløyte. Han skulle bestemme alt. Derfor varsel-lampene.

Min beste venninne er med sin mann som også er sånn. Ho må føye seg etter han. Han kjører livet til ho og de 2 barna de har til grunne - mtp omsorg og økonomisk. Og enden på visa er at han til slutt har skjermet henne fra oss venninner. Derfor varsellampene.

Lurer litt på - hva mener du med "hjerte av gull"?

Hva om han ikke hadde syntes det var greit? Hadde du godtatt det?

Jeg stevna min neandertaler av en eks for 300.000 etter at jeg hadde punga ut for han i nesten 2 år. Kom ikkr igjennom pga for høyt beløp. Men jeg fikk verdigheten og selvfølelsen min tilbake og ved hjelp av venner og venninner som lot meg se oss fra utsiden. Det var utrolig ødeleggende forhold. De begynner med lillefingeren.

Poenget er at du må bare passe på deg selv. Jeg er sikker på at innerst inne vet du at dette ikke er greit.

 
Du må nesten bare føle på det selv. Sånne ting er jo ikke lett uansett. Jeg har sett sånne forhold som ikke er bra og forhold som er bra. Hvordan ting faktisk er for deg kan ingen her vite. Men ikke tenk på at om du går så blir det vanskelig siden du er gravid. Hvis han er såpass egoistisk som det kan høres ut som så kommer bare barnet til å lære det. De tar jo etter småting som vi gjør. Hvis jeg skulle beskriv en krangel/diskusjon her så kunne også min mann hørt forferdelig ut så er vanskelig å si noe på sånt når man leser.
 
Litt hversdagsproblemer? Han er "egentlig veldig snill"?!

Jeg må være sykt heldig med min. Jeg hadde aldri godtatt det som du går gjennom. Det er ikke meningen at du skal ta dette i verste mening, men jeg har vært med en tidligere som var slik du beskriver din mann. Som var/er narsissist og alt skulle gå etter hans fløyte. Han skulle bestemme alt. Derfor varsel-lampene.

Min beste venninne er med sin mann som også er sånn. Ho må føye seg etter han. Han kjører livet til ho og de 2 barna de har til grunne - mtp omsorg og økonomisk. Og enden på visa er at han til slutt har skjermet henne fra oss venninner. Derfor varsellampene.

Lurer litt på - hva mener du med "hjerte av gull"?

Hva om han ikke hadde syntes det var greit? Hadde du godtatt det?

Jeg stevna min neandertaler av en eks for 300.000 etter at jeg hadde punga ut for han i nesten 2 år. Kom ikkr igjennom pga for høyt beløp. Men jeg fikk verdigheten og selvfølelsen min tilbake og ved hjelp av venner og venninner som lot meg se oss fra utsiden. Det var utrolig ødeleggende forhold. De begynner med lillefingeren.

Poenget er at du må bare passe på deg selv. Jeg er sikker på at innerst inne vet du at dette ikke er greit.

Da må du lese bedre!! Alt skal ikke skje etter hans pipe. Vi har ikke funnet en løsning hvor vi begge føler at vi deler likt. Thats it. Jeg har såpass livserfaring at jeg klarer å vurdere mannen min såpass at jeg vet han er god og snill. Og du som tydeligvis er et nettroll og bare kverulerer selvom jeg prøver å forklare at du misforstod innlegget mitt, kan umulig kjenne min mann bedre enn meg.

dette ble helt feil. Spurt admin om å få sletta innlegget. Er ikke på babyforum for å kverulere og ødlegge tida før fødsel for meg selv.
 
Da må du lese bedre!! Alt skal ikke skje etter hans pipe. Vi har ikke funnet en løsning hvor vi begge føler at vi deler likt. Thats it. Jeg har såpass livserfaring at jeg klarer å vurdere mannen min såpass at jeg vet han er god og snill. Og du som tydeligvis er et nettroll og bare kverulerer selvom jeg prøver å forklare at du misforstod innlegget mitt, kan umulig kjenne min mann bedre enn meg.

dette ble helt feil. Spurt admin om å få sletta innlegget. Er ikke på babyforum for å kverulere og ødlegge tida før fødsel for meg selv.


Men jeg er da ikke ett nett-troll? Du kan da ikke bli sur for at jeg bare forsøkte å sette det i perspektiv? Da må du heller lese gjennom ditt første innlegg og ta det der i fra.

Var hvertfall ikke meningen å tråkke på tærne dine, men jeg greier å lese ut i fra det du skrev, at det ikke har vært noe greit for deg en plass. Det er vel derfor du delte det? Her inne? For å få synspunkter?

Eller?

Uansett. Lykke til.
 
Men jeg er da ikke ett nett-troll? Du kan da ikke bli sur for at jeg bare forsøkte å sette det i perspektiv? Da må du heller lese gjennom ditt første innlegg og ta det der i fra.

Var hvertfall ikke meningen å tråkke på tærne dine, men jeg greier å lese ut i fra det du skrev, at det ikke har vært noe greit for deg en plass. Det er vel derfor du delte det? Her inne? For å få synspunkter?

Eller?

Uansett. Lykke til.
Ja for å få tips og jeg fikk mange gode tips. Jeg vet jeg må sette mer grenser, jeg er altfor snill. Men har aldri skrevet at mannen min er slem, narsissist eller at varsel lamper bør blinke.

han er jo en god far og kjæreste i bunnen. Men jeg er psykisk sliten og følt jeg ikke har fått nok hjelp og at økonomien er skjevt fordelt pr dags dato. Men det er jo min feil. At jeg gir og gir. Tror ikke han tenker så mye over det.
Tok en liten prat her i går og han har både betalt alt i butikken og lufta hundene mine en times tid alene så.
 
Men jeg er da ikke ett nett-troll? Du kan da ikke bli sur for at jeg bare forsøkte å sette det i perspektiv? Da må du heller lese gjennom ditt første innlegg og ta det der i fra.

Var hvertfall ikke meningen å tråkke på tærne dine, men jeg greier å lese ut i fra det du skrev, at det ikke har vært noe greit for deg en plass. Det er vel derfor du delte det? Her inne? For å få synspunkter?

Eller?

Uansett. Lykke til.
Det er jo ikke sånn at du kan sette min situasjon i perspektiv for meg, som verken kjenner meg eller min mann.

Skrev her mer om noen kunne se noe i det jeg skrev som ikke jeg hadde sett, og jeg fikk i starten masse gode tips som hjalp.
 
Føler jeg gir så mye mer i forholdet enn han. Han er utrolig snill sammenlignet med mine tidligere to eks kjærester (men nå skal ikke det mye til).

Men han betaler ikke mat til hundene, tar aldri å lufter hundene en times tid for meg (selvom jeg er høygravid), jeg betaler / spleiser foe mat til hans tre barn og han ene av dem sin kjæreste. Etter vi flytta sammen får jeg ikke lov å kjøpe økologisk osv for det mener han er tull, jeg spiser aldri kylling og fisk lengre, bare kjøttdeig og pølser nesten. Pga jeg må tilrettelegge meg etter hans unger. Til baby har vi valgt et navn han liker, jeg hadde aldri valgt dette selv. Jeg gir og gir men føler jeg ikke får så mye tilbake. Jeg vasker klær og ordner hele dagen men er jo etter han og ungene hans.

Han spør stadig om jeg kan massere og stelle bena hans osv, men om jeg sier jeg også trenger litt pleie når jeg er høygravid så er han bare sliten. Han snakker litt nedlatende til meg også, men føler det er litt sånn mobbe kjærlighetssnakk, men jeg blir jo lei av å konstant høre jeg ikke gjør riktig ditt og datt.

han er litt eldre enn meg, litt overvektig og sikkert sliten. Prøvd å få han til å trimme litt (gå lengre turer) og spise sunnere men neppe, spiser potetgull daglig, og masse brus hvertfall annen hver dag.

Kom hjem fra tur m hundene i kveld og gråt for jeg var så sliten, men han virka mer oppgitt enn kjærlig tilbake. Han var mye mer kjærlig før. Kanskje han er sliten om dagen. Men er jo jeg som er høygravid.

når vi har det bra føler jeg meg så takknemlig for å ha han for han har hjerte av gull og er så snill og flink, men innimellom kjenner jeg på denne følelsen at jeg gir så mye mer enn han. At jeg har ofra så mye mer goder i mitt liv for å være sammen m han enn omvendt. Vet ikke hva jeg skal gjøre, gå fra en person nåe vi venter baby er vel heller ikke så bra. Og ønsker vel det heller ikke. Men kan jo ikke forandre han heller.

Kan umulig bare være jeg som leser dette over og det bare er så veldig galt. Syns ingen fortjener slikt.
Det er jo ikke sånn at du kan sette min situasjon i perspektiv for meg, som verken kjenner meg eller min mann.

Skrev her mer om noen kunne se noe i det jeg skrev som ikke jeg hadde sett, og jeg fikk i starten masse gode tips som hjalp.


Men da var dette for å få oppmerksomhet da? Dette handler da om at du da kanskje ikke var helt ute etter konstruktive råd? Var det egentlig bare for oppmerksomheten da - tømme tankene sine men vil ikke ha tilbakemelding?

Masse masse masse lykke til!
 
Last edited:
Du må nesten bare føle på det selv. Sånne ting er jo ikke lett uansett. Jeg har sett sånne forhold som ikke er bra og forhold som er bra. Hvordan ting faktisk er for deg kan ingen her vite. Men ikke tenk på at om du går så blir det vanskelig siden du er gravid. Hvis han er såpass egoistisk som det kan høres ut som så kommer bare barnet til å lære det. De tar jo etter småting som vi gjør. Hvis jeg skulle beskriv en krangel/diskusjon her så kunne også min mann hørt forferdelig ut så er vanskelig å si noe på sånt når man leser.
Min samboer kunne også høres forferdelig ut hvis jeg skulle skrevet ned, nettopp fordi det kun er en side, min. Men jeg vet at det går på kommunikasjon, at han tenker/forventer noe annet enn slik jeg har tenkt hvis vi snakker om noe :)
 
Kan umulig bare være jeg som leser dette over og det bare er så veldig galt. Syns ingen fortjener slikt.



Men da var dette for å få oppmerksomhet da? Dette handler da om at du da kanskje ikke var helt ute etter konstruktive råd? Var det egentlig bare for oppmerksomheten da - tømme tankene sine men vil ikke ha tilbakemelding?

Masse masse masse lykke til!
Det er ikke konstruktiv tilbakemelding og si at kjæresten min er narsissist når jeg sier det var ikke slik jeg Mente å fremstille han, og du fortsetter å si han er narsissist.

oppmerksomhet? Wow.
Jeg har i utgangspunktet et godt og trygt forhold og søkte råd etter noen hverdagsproblemer. og jeg har såpass erfaring her i livet at jeg ser forskjell på en stabil situasjon som har noen hverdagsproblemer og et forhold med en narsissist person.
 
Det er ikke konstruktiv tilbakemelding og si at kjæresten min er narsissist når jeg sier det var ikke slik jeg Mente å fremstille han, og du fortsetter å si han er narsissist.

oppmerksomhet? Wow.
Jeg har i utgangspunktet et godt og trygt forhold og søkte råd etter noen hverdagsproblemer. og jeg har såpass erfaring her i livet at jeg ser forskjell på en stabil situasjon som har noen hverdagsproblemer og et forhold med en narsissist person.

Haha. Ok.
 
Det er faktisk ingenting å le av. Jeg skrev en melding og forklarte. Men det sier jo bare hvordan du er som person. Liker tydeligvis drama, jeg er ingen fan av det. Så håper admin sletter tråden snart. For dette var en sikkelig guffen og ekkel nett opplevelse.
 
Det er faktisk ingenting å le av. Jeg skrev en melding og forklarte. Men det sier jo bare hvordan du er som person. Liker tydeligvis drama, jeg er ingen fan av det. Så håper admin sletter tråden snart. For dette var en sikkelig guffen og ekkel nett opplevelse.

Men kjære deg. Jeg har hele tiden vist at jeg er på din side. Det er viktig at du er trygg. Og at du har det fint.

Men, når man ikke vil høre på konstruktiv tilbakemelding så blir jeg rett og slett litt oppgitt bare. Eneste grunnen til at jeg blir bekymret er fordi dette Ja, er varsel for meg og som jeg leser, noen andre her og. Men det er jo ikke for deg.

Men jeg er ikke noe nett-troll. Det kan du ikke si fordi jeg har gitt tilbakemeldinger i ett forum som her. Nei, du har ikke sagt at han er narsissist - men det er det jeg leser ut i fra ditt første innlegg... Og da får jeg en guffen følelse...

Vi er mange damer her inne med ett TONN av hormoner. Jeg er en av de,absolutt. Men nett-troll og drama-liker er jeg ikke. Jeg forteller deg (og for andres øyne) ting jeg har opplevd i mitt liv med lignende oppførsel utifra det første du skrev.

Det har ikke vært min intensjon å gi deg en dårlig nettopplevelse. Men dette syns jeg er så graverende at noen kan oppføre seg slik du beskrev, igjen i ditt første innlegg, mot sin gravide kjæreste.

Jeg råder deg til å ha hodet kaldt og hjertet varmt. Prat med han - og jeg mente absolutt ikke å såre deg på noen som helst måte - men det er slike tilbakemeldinger man kan forvente å få. Vi er mange som har opplevd mye forskjellig og det er ganske lett å dra paralleller.

 
Det er faktisk ingenting å le av. Jeg skrev en melding og forklarte. Men det sier jo bare hvordan du er som person. Liker tydeligvis drama, jeg er ingen fan av det. Så håper admin sletter tråden snart. For dette var en sikkelig guffen og ekkel nett opplevelse.

Jeg har rapportert vedkommende.



Fabmamma40: Måten du ordlegger deg på er både hånlig og uhyggelig. Anbefaler deg å lese gjennom hvordan du selv fremstår i tråden her... Dersom målet ditt er å helpe vil det være nyttig å forandre hvordan du kommuniserer med personer som søker råd. Det virker mer som du er ute etter drama.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp