Føler du press til å lage middag-middag hver dag?

Føler ikke press til å lage middag, men har lyst til å spise middag hver dag med mannen og barna:)
 
Føler ikke press, men synes selv det er viktig.

Både jeg og mannen er glad i varm mat, det er jentene også.
Dessuten får jeg et sug i magen om jeg ikke spiser middag, å da går jeg å småspiser alt annet rart, det tror jeg barna kjenner og.
 
Føler ikke press men er vandt til å ha middag hver dag vokst opp med det og ønsker å fortsette med det. Lille frøkna ammes enda (4mnd) men hun sitter med oss når vi spise middag. Tenker også at det er noe koselig å få samlet familien rundt bordet og snakke om dagen. Også er både jeg og samboer middagsmennesker
 
Føler ikke noe press, men det er viktig for meg at ungene får sunn og næringsrik mat og noe annet enn brødmat + at det er et samlingspunkt. Men hvis vi en har veldig dårlig tid til å lage middag så lager jeg heller toast enn pølser eller annen halvfabrikata.
 
Føler press fra mannen :p Neida, men for ham er det ekstremt viktig med middag, og det respekterer jeg! Og han er god med matlaging selv også. Men per idag jobber han mest, så da blir det oftest meg som må trå til.. Dessuten synes jeg også det er viktig (spesielt for ungene) å få et "ordentlig", varmt måltid hver dag, også med tanke på at vi da så og si alltid har grønnsaker inkludert i middagen. Det er også samlingspunkt for familien når vi kan spise sammen alle sammen :happy: Gjør det ofte til frokost og kvelds også, men til middag bruker vi oftest god tid. Hvis vi skal ha noe kjapt, er det pasta og pølser etc. Pannekaker går til nød ifølge min mann, men ostesmørbrød er ikke akseptert :hilarious: (jeg kunne fint hatt det for en dag). Vokst opp med samme tanken, men hadde nok av og til ostesmørbrød feks. Her "skal" det være "skikkelig" middag ifølge mannen:rolleyes: Men jeg liker ikke å lage middag sånn egentlig da :p
 
Nei. Jeg orker seriøst ikke å kjenne på det presset, i en ellers stor verden med alt mulig slags press. Da blir jeg gal! Selv om jeg ikke kjenner på press, så har vi varm middag 90% av tiden pr uke/mnd. Allikevel kan jeg selv velge å servere ostesmørbrød eller eggerøre, eller noe annet enkelt innimellom - spesielt på dager storesøster i hus har håndballtreninger ☺️ Har også en mann som jobber 7-17 mandag til torsdag (fri fredag, lørdag og søndag) og en 5 mnd gammel baby, og med dette oppi fritidsaktiviteter og en hektisk hverdag så går det helt fint om det ikke blir middag innimellom. ☺️

Vi har også middag som kveldsmat, hvis ikke hadde det blitt så stress, med middag bare knappe minutter før kveldsmat. Så her har barna ett lett måltid rett etter barnehage o.l, så har vi middag i 18 tiden. Synes det er koselig da, er den eneste tiden ila dagen vi alle samles og faktisk kan roe ned og snakke godt sammen ❤️
 
Last edited:
Inspirert av en annen tråd - føler du et press om at barna (eller deg/dere voksne) må ha en ordentlig middag hver dag? Eller kan du fint lage en brødskive eller lignende? :)

Ja, jeg føler på det presset. Middagen kan være enkel altså, men bare skive er ikke middag til ungene og mannen. Jeg selv, derimot, kan gjerne ha ostesmørbrød til middag ;)
 
Føler ikke press fra andre enn meg selv isåfall, vil jo aller helst at det er middag hver dag. Men hender vi bare tar oss brødskive her også :):)
 
Back
Topp