Føler du press til å lage middag-middag hver dag?

VictoriaH

Ventende
Assistert-jentene
August 2018
Oktobergull 2022
Inspirert av en annen tråd - føler du et press om at barna (eller deg/dere voksne) må ha en ordentlig middag hver dag? Eller kan du fint lage en brødskive eller lignende? :)
 
Press føler jeg ikke, nei, det er jeg selv som synes det er viktig. Jeg lager altså middag hver dag, men det er fordi jeg selv ikke synes skive-med-speilegg er ok som middag. Jeg er opptatt av å prøve å få grønnsaksdosen hver dag, og synes ikke selv det er ok om jeg ikke får skikkelig middag hver dag. Da vil jeg jo også gi det til avkommet.
 
Press følger jeg ikke men jeg syns det er viktigt med den middagen før barn og voksne. Visst ikke så syns jeg att barn og voksne går og små spiser på mye annet isteden før mat.
 
Det blir så mye brødskiver i barnehagen hver dag, at jeg føler at det er viktig at han får noe annet til middagsmat - de fleste dager. Men jeg vet ikke om jeg føler press på å lage det, jeg synes bare det er viktig at han får i se forskjellig type mat i løpet av en dag og uke. Men er flere ganger i måneden jeg går for noe enkelt, for eksempel speilegg/eggerøre,brød og grønnsakstallerken. Skjærer da opp feks paprika, agurk, tomat, avokado og eventuelt noe frukt også forsyner alle seg underveis i middagen. Det er sånn gutten min spiser mest grønnsaker, mer enn om jeg skjærer opp akkurat det samme og legger på tallerkenen hans :hilarious: Så jeg serverer denne retten, som kanskje ikke akkurat er middag, hvertfall annenhver uke.
Jeg har alltid laget middag så og si hver dag, også før jeg fikk barn - er veldig glad i middagsmat :D
 
Last edited:
Ikke er press. Et behov.

Jeg er mer glad i middag enn brød. Det gjelder også min eldste sønn. Søstra på 9 hadde gladelig spist brød til middag men han spiser det helst ikke til lunsj engang. Så en middag må vi ha så han får i seg nok næring til en kropp i vekst.
 
Her hjemme er det vel kun jeg som føler et behov for å ha varm middag, samboeren kunne levd på brødmat i flere uker og lille A har ikke noen særlige preferanser enda. Jeg derimot er ikke noe glad i brødmat, og kunne godt hatt varmmat til hvert måltid ila dagen. Men det hender selvfølgelig at middagen består av eggerøre med rundstykker eller lignende, men klarer ikke flere dager med det.
 
Spiser alltid middag ja, syns det er det viktigste måltidet. Spiser ofte flere "middager" eller varme retter om dagen, fremfor brødmat. Går litt i perioder, men vi minst ett varmt måltid om dagen og som regel to. Vil ikke si at vi føler press, men det er det vi velger å gjøre fordi det er den maten vi liker best. :)
 
Syns ikke det er et press nei, men vi har «ordentlig» middag hver dag. Jeg syns ikke dagen er komplett uten middag :p mulig vi ikke føler press på det fordi vi vil ha middag hver dag
 
Føler ikke press nei. Oftest blir det middager da, men ligger jeg med migrene og er helt ødelagt. Får de tåle skive. Er alene med de nå så, får gjøre det beste utav det vi kan :)
 
Ikke press utenfra, mer ett press jeg legger på meg selv. Fordi jeg ønsker ett varmt måltid selv, og jeg ønsker at barna får ett varmt måltid :)
 
Ikke press, men jeg skal ha ordentlig middag hver dag. Jeg spiser ikke brødskive til middag. Da skal det være varm mat
 
Nei:p brødskiver blir det sjeldent, men kan godt ha rundstykker, varme baguetter, eggerøre eller omelett til middag.
 
Jeg føler press på å ha middag hver dag. Hadde det ikke selv, og var alltid litt misunnelig på venninner som fikk ordentlig mat hjemme hver dag. Føler også at de må presenteres for litt annen mat enn brød.
 
Nei , men vil ha middag så derfor har vi det. Beste måltidet i løpet av dagen spør du meg. :)
 
Ja, sambo syns middag er viktig. Jeg klarer meg på tørre knekkebrød, hater alt av rydding som hører med til matlaging. De tre jeg deler hus med er kresne i tillegg, og sambo kan ikke lage annet enn pasta di Parma fra pose, steke Grandiosa eller lagt kjøttdeig og spagetti. For meg er middag hat :p
 
Prøver absolutt å ha middag hver dag. Ved lite tid eller slitne foreldre så kan det bli noe så enkelt som quesedilla eller ostesmørbrød. De får i hvert fall et varmt måltid
 
Her lager vi ukesmeny og handler inn en gang i uka, men det er fordi vi vil det :)
 
Nå som de får mat i bhg igjen er det ikke så stress med tanke på barna, da de gjerne får "middag" til lunsj. Men vil gjerne ha middag selv og, så blir gjerne det hver dag. Noen dager litt enklere enn andre litt utifra formen. Vært sliten den siste tiden pga mye jobb og nattejobbing
 
Back
Topp