Føler du deg vel i din gravide kropp?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
For de fleste gravide oppleves svangerskapet som en spennende tid. Men det er ikke uvanlig at vi hører fra gravide at de ikke trives med å være gravid. De kjenner ikke igjen sin egen kropp, de synes det er vanskelig at de legger på seg, og at kroppen påvirkes på måter de ikke liker.

Les jordmorbloggen her

Jeg liker ikke å gå gravid, føler meg som en strandet hval!! :o :p
Men syns alle andre er kjempe flotte :D

Jeg sliter med å se meg selv i speilet, for jeg liker ikke det jeg ser. En kropp som vokser og blir tyngre. Jeg håper de tankene går over av seg selv når det blir mer synlig for andre at jeg er gravid også...

Jeg føler meg faktisk veldig vel når jeg er gravid. Både denne gangen og forrige gang:) høres kanskje rart ut men har faktisk aldri følt meg så bra som når jeg går gravid!

Jeg føler meg perfekt når jeg går gravid og dette kommer jeg til å savne så utrolig mye. Elsker alt med kroppen og føler meg flott uansett hva jeg har på meg. Magen gjør meg stolt, og elsker å vise den frem. Og det at mannen synes jeg er så sexy med store bryst og mage og at han føler seg veldig tiltrukket av meg på den tiden, gjør jo at jeg føler meg ekstra fin. Utenom graviditet, synes jeg kroppen min er så kjedelig og flat. Alt det jeg har av former nå forsvinner helt..

Jeg har ikke en dag savnet å gå gravid etter storebror. Så er ikke kjempe glad i kroppens endringer under svangerskapet.

Føler meg helt ok, men ser frem til kroppen er bare min igjen :)

Mamma til Novembergutt -12, lillesøster ventes i april/mai - 15

Denne gange liker jeg virkelig ikke og gå gravid, synes jeg ser mest ut som en strandet hval og finner ingen klær som er no fine til meg...

Tror det blir bedre om magen min bare blir større. Føler meg bare chubby enn så lenge. Skulle gjerne kommet dit andre kan se at jeg er gravid! Nå ser jeg bare litt gravid ut på kveldstid og det føles som juks :p Av og til får jeg et mer realistisk øyeblikk og ser at jeg har jo bare blitt litt mer formfull. Det er egentlig ikke negativt :) Men vanskelig å akseptere når jeg er vant til å være mer fast og muskuløs enn myk med kurver.

Føler meg ikke særlig vel nei. Føler meg tjukk og ekkel. Følte meg forsåvidt tjukk før jeg ble gravid og, men da kunne jeg kle meg litt ok med tanke på fasong. Nå har puppene eksplodert og blitt mugger, samtidig som magen ikke er så lett å stramme opp akkurat. Håper det blir bedre når jeg begynner å se mer gravid ut..

Jeg føler meg som ei ku! Hvis jeg må kle på meg "normale" klær for å ut å handle/drikke kaffe på byen, rekker jeg nesten ikke å komme meg innom døra hjem før jeg hopper i slækkeklærne mine igjen. Liker meg best hjemme for tiden:/
Håper det bli bedre:)

Har alltid likt kroppen min bedre når jeg går gravid enn når jeg ikke er det. Særlig etter magen kommer poppende ut. Akkurat som jeg får selvtillit i takt med at magen vokser. Første graviditet var jeg høygravid hos Fotograf å tok bilde til gubben uten en tråd.... andre gang tok jeg bilder av kommende storebror og meg i rbk-drakt + bare meg i en sort blonde neglisje el hva det heter (følte ikke for å ta med alt når lille gutt var med) 3. Gangen rakk jeg aldri til fotograf... men var med på et prosjekt i høst i henhold til å miste og da tok gubben bilder som jeg føler hvertfall et kan fylle tomrommet på veggen etter nr 3. Nå venter vi nr 4 og jeg har vært litt mindre stolt og gla, lenge redd og usikker men kjenner selvtilliten og håpet kommer snikende nå som magen begynner å vises mer. Er 17+3 nå er det vel.

J+H=♡29.mai04 - ♡30.09.04 - ♡24.10.05 -
- Tordentroillet☆des'07 - Ulvesessa☆aug'10-
- Munin, ørlille englebror☆ventet 15.okt'13,kom som himmelskatt 24.april og satte dype spor-
- give me babydust ☆ drømmer og håper forsiktig om ☆♡lillePilten♡min♡☆ -

Jeg ser stort sett bare gravid ut på ettermiddagen og kvelden, før det ser jeg egentlig mest chubby ut:p Synes det er litt vanskelig at puppene har blitt så store at vanlige klær heller ikke passer lenger. Håper dette blir bedre når magen blir mer definert, og alle kan se at jeg er gravid;)

Har faktisk aldri følt meg så vel som akkurat nå :) noe som er fantastisk! Alle skavankene som plaget meg før, "ser" jeg ikke lenger! Gleder meg sånn til magen synes mer :)

Jeg føler meg også vel, til tross for at jeg utover dagen vagger som en pingvin pga bekken. Nå har jeg forberedt meg godt og graviditeten kom ikke som et sjokk. Og d hjelper selvsagt at jeg har en fantastisk mann som elsker alt med meg :)

Selv om kroppen har endret seg mye, så plager ikke de nye formene meg. Men jeg synes det er så utrolig frustrerende å ikke være i samme form som jeg er vant med. Har lyst til å gjøre alt jeg gjorde før jeg ble gravid, men det er så mye som ikke går fordi jeg ikke orker, eller fordi det ikke er bra for babyen...

Trives med å gå gravid, men føler ikkje eg ser bra ut osv. Men det å kjenna dei synes eg er fantastisk ❤️

Føler meg veldig vel med kroppen min. Stort sett bare lagt på meg på magen. Har alltid vært en jente med former, med komplekser for magen. Nå er jeg stolt av magen min :) så får vi jo se om pipa har den samme lyden om 2-3 mnd :D

Tja. Noen dager er jeg kjempefornøyd, andre ikke. Har alltid vært ganske slank naturlig, og kjenner jeg synes det er litt rart at pupper, mage og rumpe plutselig blir litt større :P men samtidig får jeg veldig mange komplimenter på at jeg ser bra ut til å være 20 uker på vei, så det hjelper litt :) er vel kanskje mer uvant enn at jeg føler meg uvel. Litt bekymret for ettertiden også, om jeg får tilbake kroppen eller om den bare ble slapp og annerledes i ettertid! Men da har jeg helt sikkert andre tanker :)

Føler meg veldig vel! Elsker å se den store magen! ❤️ Klarer ikke å gå forbi et speil uten å stoppe og stryke på magen, slik var jeg sist også. Har aldri fått så masse komplimenter som i forrige svangerskap når jeg var gravid med tvillingene, selv om magen var helt gigantisk!! :-) Savnet utrolig nok magen etter de var født. Gravidmager er jo bare så fine!

Back
Topp