Føler du deg truet?

Nedsig

Elsker forumet
Ser at noen ikke liker at folk bruker ordforrådet sitt når de skriver her, og at det ikke er bra å formulere seg for godt, for da blir man beskyldt for å bruke lang tid på hvert innlegg, og dermed for ikke å ha forståelse for at noen bruker kortere tid.

Til disse vil jeg bare si at hvis dere føler at et rikt ordforråd er et tegn på at noen hoverer, så burde dere gjøre noe med mindreverdighetskompleksene deres. Kanskje dere heller skal bruke energien deres på å lære noen flere ord i stedet for å være redd for dem, så oppdager dere hvor morsomt det kan være å bruke språket, og at man i noen tilfeller kan bruke det til å uttrykke nyansene på en tydeligere måte.

Dette er positivt på et diskusjonsforum.

Eller skal alle uttrykke seg litt dummere, slik at dere føler dere bedre? Jeg har i hvert fall ingen planer om å gjøre det.

Hohoho, er meg du sikter til! Så trivelig da!
Har på INGEN måte mindreverdighetskomplekser, og da hvertfall ikke i forhold til deg;)

Trenger ikke ta alt så veeldig seriøst vettu!

Men skal innrømme at i enkelte innlegg blir det litt...tja... for mye av det gode, etter min mening;-) Men hei...det er jo bare min mening!;)

Hør hør!

Jeg har forsåvidt ikke et slikt fantastisk ordforråd som feks Nedsig, men jeg setter stor pris på å lese innlegg fra de som har det. Fortsett med det, for jeg lærer mye av dere, takk!

omg!

LillianneLie skrev:
Har på INGEN måte mindreverdighetskomplekser, og da hvertfall ikke i forhold til deg;)

Men skal innrømme at i enkelte innlegg blir det litt...tja... for mye av det gode, etter min mening;-) Men hei...det er jo bare min mening!;)

Godt mulig det var deg, men det dukker nesten alltid opp lignende kommentarer i lange tråder, når folk ikke greier å redegjøre for argumentasjonen sin.

Jeg lurer veldig på hva som er grunnen til at du synes folk skal formulere seg under sin egen evne, hvis det ikke er for at du skal føle deg bedre?

Er det gunstig for noen diskusjon at folk uttrykker seg dårligere enn de egentlig er i stand til? Jeg kan ikke se det.

Er det lettere for deg å forstå folk som til enhver tid formulerer seg så ordfattig som mulig? Neppe, du står jo ikke tilbake for noe, om jeg tolker deg riktig. Om det likevel skulle være tilfelle at du synes det er vanskelig for deg noen ganger, så er dette også et problem som ligger hos deg, og følgelig et ansvar du ikke bør skyve over på andre ved å latterliggjøre måten de skriver på.

For øvrig synes jeg det er rart at du unnskylder deg med at det ikke var så seriøst ment, og at du i samme åndedrag sier at du synes det blir for mye av det gode.

Hvordan er det, "bare tulla" du da du sa at folk skriver for godt, eller synes du virkelig at det er dumt? Og i så fall; hvorfor?

Det må da ikke være en avhandling om man vil svare på ett innlegg her inne? Om man har et stort,eller ett lite ordforråd har da ingen relevant betydning for hva man vil uttrykke sin mening om her inne så lenge meningen kommer frem?
 Det kan faktisk meget vel hende at enkelte individer her inne bevisst velger å benytte et forenklet ordforråd av mange årsaker. Noen kan kanskje lære å være tolerante over for andre menneskers måter å formulere sine setninger på, uten å nødvendigvis insinuere at vedkommende har et underutviklet ordforråd. Mange vil også velge å benytte kjente ord og uttrykk,spesielt i det skrevne ord. Man benytter jo forskjellige ord når man er verbal kontra når man uttrykker seg skriftlig.

Blir litt som den flotte setningen - "Jeg kan ikke forstå hvorfor så mange benytter fremmedord, da det finnes så mange adekvate ord i språket vårt."

Og å lage en egen tråd om andre menneskers underutviklede ordforråd blir litt som å fremheve sin egen fortreffelighet når det kommer til det å uttrykke seg.. 
Det enkle er ofte det beste.

Pokker,jeg har egentlig lovet meg selv å ikke irritere meg over slike tråder!
Men om du trådstarter med ditt lite veloverveide innleg har fått noen til å slutte å lage innlegg,eller å svare på tråder.. Da blir jeg lei meg.
Og om DU har problem med hvordan enkelte svarer på tråder, hvorfor ikke spørre på pm hva vedkommende egentlig mente? Det gjør nemlig jeg,og har gjort det siden jeg ble medlem her inne...

Føler meg ikke truet, men jeg ser på det som en ulempe å ha dårlig ordforråd i en diskusjon.
Da snakker jeg for min egen del.
Dersom jeg diskuterer med en av "dere" føler jeg meg rett og slett ikke så veldig smart.
I min verden så henger ordforråd og intelligens/intellekt bittelitt sammen, klart det finnes unntak, men på generell basis tror jeg det er en sammenheng.
Så jeg vil ikke si jeg føler meg truet.
Jeg lærer litt av det og, inspirerer meg til å ordlegge meg litt bedre.

Det blir litt det motsatte av å bruke banneord, utropstegn og smiletegn føler jeg.
Mulig jeg er rar.

LillianneLie skrev:

Hadde det blitt greit for deg om alle la seg på ditt nivå?

Nedsig skrev:

LillianneLie skrev:

Godt mulig det var deg, men det dukker nesten alltid opp lignende kommentarer i lange tråder, når folk ikke greier å redegjøre for argumentasjonen sin.

Jeg lurer veldig på hva som er grunnen til at du synes folk skal formulere seg under sin egen evne, hvis det ikke er for at du skal føle deg bedre?

Er det gunstig for noen diskusjon at folk uttrykker seg dårligere enn de egentlig er i stand til? Jeg kan ikke se det.

Er det lettere for deg å forstå folk som til enhver tid formulerer seg så ordfattig som mulig? Neppe, du står jo ikke tilbake for noe, om jeg tolker deg riktig. Om det likevel skulle være tilfelle at du synes det er vanskelig for deg noen ganger, så er dette også et problem som ligger hos deg, og følgelig et ansvar du ikke bør skyve over på andre ved å latterliggjøre måten de skriver på.

For øvrig synes jeg det er rart at du unnskylder deg med at det ikke var så seriøst ment, og at du i samme åndedrag sier at du synes det blir for mye av det gode.

Hvordan er det, "bare tulla" du da du sa at folk skriver for godt, eller synes du virkelig at det er dumt? Og i så fall; hvorfor?

Jeg skrev det jeg skrev i den tråden for å forsvare at noen kan skrive ting som kan tolkes feil, i kampens hete! Ikke alt alle skriver er 100 % gjennomtenkt! Tydligvis er jeg en av de dette gjelder for jeg har aldri ment å latterliggjøre noen, om det tolkes på den måten. Og for det unnskylder jeg!
Jeg blir bare provosert når enkelte aldri kan la ting gå! Det var tydelig i tråden til OdaM (tror det var nicket hennes) at utsagnet det ble rabalder om, kom i sinne, og nok ikke var særlig gjennomtenkt! Og det var det jeg ville frem.

Og det er jo bare flott for deg det at du kan ordlegge deg godt! Du drar nok god nytte av det vil jeg tro. Men det er da en ærlig sak å si at jeg av og til reagerer på innleggene. Ikke nødvendigvis på en "himlemedøynene"-måte, men jeg registrerer at det er veeldig mange...ja, kompliserte ord der;)

Og jeg er på ingen måte en mindre intelligent person selv om jeg ikke skriver med store ord, bare så det er sagt! Jeg bryr meg fint lite om det høres flott ut, bare jeg får sagt det jeg vil.

Tøsa! skrev:
Føler meg ikke truet, men jeg ser på det som en ulempe å ha dårlig ordforråd i en diskusjon.
Dersom jeg diskuterer med en av "dere" føler jeg meg rett og slett ikke så veldig smart.
I min verden så henger ordforråd og intelligens/intellekt bittelitt sammen, klart det finnes unntak, men på generell basis tror jeg det er en sammenheng.

Det blir litt det motsatte av å bruke banneord, utropstegn og smiletegn føler jeg.
Mulig jeg er rar.

Jeg har alltid sett på deg som "en av de". Er ellers helt enig med deg! 

Herlighet, makan til nedlatende holdning har jeg sjelden sett.

Kan det være gunstig for stemningen på et diskusjonsforum å lage en tråd om hvor flink du er til å formulere deg, for så å gjøre et stort poeng ut av at andre kanskje ikke er like store ordkunstnere som deg?

Noen er flinke til å tegne, noen er flinke til å synge, noen er flinke til å skrive.
Heldigvis er ingen av oss like, det er derfor vi kan utfylle hverandre og lære ting av hverandre. Jeg er helt sikker på at hvis du tenker etter så er det noe du ikke er verdensmester i også. 

Tenk så kjedelig det hadde blitt hvis alle uttrykte seg helt likt bestandig, i et så stort forum som dette er så må det være rom for ulike uttrykksmåter.

Jeg synes det er fryktelig trist hvis dine holdninger og utsagn gjør at folk kvier seg for å poste ting her, i frykt for å bli rakket ned på.

Jeg synes rett og slett du skal jekke deg ned et par hakk og slutte å snakke "ned" til andre.
Dette er forøvrig gjennomgående for din fremtreden her, jeg synes sjelden jeg ser noe annet enn spydige kommentarer og sarkastiske bemerkninger fra din kant. 
Er det ikke hyggeligere hvis vi alle kan bidra på den måten vi kan, og "synge med den stemmen vi har"?

Det hjelper deg lite med ett flott ordforråd når man er nedlatende i de fleste innlegg man skriver. Jeg er ikke flink i det skriftelige språket, men antageligvis er jeg flink i masse annet. Jeg føler meg ikke truet av deg, vill helst ikke skrive slik om det betyr at jeg må ha en nedlatendeholdning.

Nei føler meg ikke truet. 
Jeg vet jeg har ett dårlig ordforråd i det skriftlige språket dette siden jeg har dyseleksi. Da må man som oftes forenkle settningene for man ikke får til å skrive disse store fine ordene. haha trenger ikke være store ord engang men bare stumme lyder eller doble konsonanter.
Og det samme gjelder lange avhandinger da helst uten avsnitt i, disse er så å si håpløse å lese for noen med lese-/skrivevansker. Man får bare ikke sammenhengen og da ofte ikke kunne svare etter beste evne.

At noen skriver lettfattelige, forståelige og korte innlegg eller svar betyr ikke de er dumme eller har ett dårlig ordforråd heller. er det ikke bedre å skrive "enklere" og bli forstått istedefor å være veldig god på store fine ord og halvparten ikke fatter hva man vil fram til?

Har rikt ordforråd også blitt kommentert nå da?

Jeg tror man lett klarer å skille mellom de som bruker hele ordforrådet sitt fordi de synes de bruker de riktige ordene for å få frem meningen sin og de som bruker "avanserte" ord bare for å vise at de har de.

Den sistnevnte klarer nemlig ofte å surre det til i løpet av teksten

Jeg har mange ord og bruker de så fremt de passer. Jeg vil heller at noen skal respektere meg for det jeg skriver men om noen synes jeg f.eks. formulerer meg godt så tar jeg det som et kompliment. Det er ikke lett å formulere seg skriftlig i et diskusjonsforum til tider uansett.

Lykke-Li skrev:

Kan det være gunstig for stemningen på et diskusjonsforum å lage en tråd om hvor flink du er til å formulere deg, for så å gjøre et stort poeng ut av at andre kanskje ikke er like store ordkunstnere som deg?

Noen er flinke til å tegne, noen er flinke til å synge, noen er flinke til å skrive.
Heldigvis er ingen av oss like, det er derfor vi kan utfylle hverandre og lære ting av hverandre. Jeg er helt sikker på at hvis du tenker etter så er det noe du ikke er verdensmester i også. 

Tenk så kjedelig det hadde blitt hvis alle uttrykte seg helt likt bestandig, i et så stort forum som dette er så må det være rom for ulike uttrykksmåter.

Jeg synes det er fryktelig trist hvis dine holdninger og utsagn gjør at folk kvier seg for å poste ting her, i frykt for å bli rakket ned på.

Jeg synes rett og slett du skal jekke deg ned et par hakk og slutte å snakke "ned" til andre.
Dette er forøvrig gjennomgående for din fremtreden her, jeg synes sjelden jeg ser noe annet enn spydige kommentarer og sarkastiske bemerkninger fra din kant. 
Er det ikke hyggeligere hvis vi alle kan bidra på den måten vi kan, og "synge med den stemmen vi har"?

Denne tråden ble vel ikke laget for at TS skulle fremheve sitt ordforråd, men heller fordi hun fikk kritikk for at hun er flink til å ordlegge seg i en annen tråd.

Føler meg ikke truet. Har ordforrådet, men mangler evnen til å uttrykke meg akademisk.

Det eneste det stopper meg fra, er å skrive flere artikler og blogge mer, og skape blest om bloggen min, fordi jeg blir stående litt fast der, siden jeg ikke skriver akademisk, men heller skriver med følelsene. 

Tøsa! skrev:

Lykke-Li skrev:

Denne tråden ble vel ikke laget for at TS skulle fremheve sitt ordforråd, men heller fordi hun fikk kritikk for at hun er flink til å ordlegge seg i en annen tråd.

Nå må jeg bare få si at Nedsig ikke har blitt nevnt ved navn, og poenget mitt i det innlegget jeg skrev i en annen tråd var ikke å kritisere noen for å være FOR flinke til å ordlegge seg! Hjelpes!
Jeg har allerede nevnt hva jeg mente litt lenger oppë, så for all del - les!

Hadde vel vært litt verre om jeg hadde laget en egen tråd der jeg kritiserte de som er FOR flinke som det sies her til å ordlegge seg! Dette er snakk om en setning som ble nevnt i en parantes, for å komme med et poeng! Så det blir vel tatt litt vel seriøst - dette som det meste annet!

Tøsa! skrev:

Mulig jeg er rar.

Sier meg også enig her. Og jeg ser på det som noe positivt, jeg lærer alltid noe av å diskutere med de jeg anser som smartere enn meg. Og har aldri sett på det som noe negativt og ha et bredt ordforråd, det er bare positivt. Så det er en læringsprosess, å diskutere med "dere". 

Back
Topp