Skjønner det altså Men synes det er blitt så mye fokus på det og drittslenging om sykehus/helse. Kvalitet er viktig og det finnes områder for forbedring men faktisk så er mye bra også!
Det er jeg enig i.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Skjønner det altså Men synes det er blitt så mye fokus på det og drittslenging om sykehus/helse. Kvalitet er viktig og det finnes områder for forbedring men faktisk så er mye bra også!
Enig. Jeg har ikke lest blogginnlegget, kun avis, men den dama "selger " jo seg selv for å få klikk, så troverdigheten. ...For å være helt ærlig: Jeg ser poenget til legen. Hvis man klarer å ha sex, så klarer man å ta vare på seg selv. Noen er så stakkarslige og hjelpeløse at jeg blir litt satt ut.
Men ja det finnes sikkert leger som ikke er hyggelige!!! Men litt må man også tåle, synes ikke akkurat hennes historie er en av de der jeg blir sjokkert og sint over legen.
Jeg hadde så mye vondt lang nede i magen, og min faste gynekolog trodde det var noe med eggstokkene. Ble sendt til en spesialist for grundig sjekk. Denne mannen mente at ingenting var galt, og var mest interessert i å selge meg en hormonspiral. Det bare måtte jeg i følge han.
Ønsket ikke dette og dro hjem uten svar.
Viste seg at jeg hadde vært 4-5 uker på vei da han hadde tatt ultralyd. Ikke veldig imponert
Jeg gikk på prevensjon (og fullammet), og har hatt problemer med eggstokkene tidligere, derfor var en graviditet utelukket for meg.Kan ikke se noe på en ul så tidlig, men rart ikke graviditet ble vurdert i forhold til smerter og tatt en test! Spesielt i forhold til at jeg tror det er standard for å kunne sette inn spiral uansett, må vite at man ikke er gravid.
Jeg gikk på prevensjon (og fullammet), og har hatt problemer med eggstokkene tidligere, derfor var en graviditet utelukket for meg.
At en spesialist i gynekologi ikke kunne se dette ved innvendig ul syns jeg er merkelig.
Har tatt ul før i uke 5 for å konstatere graviditet.
Jeg har da vært på disse ul og blitt fortalt hva dem har sett og ikke sett. Og når dem skal sjekke i over en time, så titter dem flere steder. Dessuten kunne han fortelle meg at jeg straks skulle få mensen, så igjen veldig ivrig på spiralen.Hvis man aborterer før uke 5 kalles det jo en kjemisk graviditet, fordi det kun kan påvises kjemisk (påvise hcg), fordi det ikke går an å se noe så tidlig på ul. Selv i uke 6 har jeg hørt at man ikke har sett noe uten at noe var galt. Varierer fra gang til gang hvor stort embryoet er, og hvor godt utstyr man har. Om legen attpåtil faktisk ikke hadde noen grunn til ikke å se etter graviditet, syns jeg ikke det er noe rart at han ikke oppdaget det når det han skulle sjekke var eggstokkene.
Jeg har da vært på disse ul og blitt fortalt hva dem har sett og ikke sett. Og når dem skal sjekke i over en time, så titter dem flere steder. Dessuten kunne han fortelle meg at jeg straks skulle få mensen, så igjen veldig ivrig på spiralen.
Fastlegen min sendte klage på han.