Føler du at du blir behandlet bra av leger?

For å være helt ærlig: Jeg ser poenget til legen. Hvis man klarer å ha sex, så klarer man å ta vare på seg selv. Noen er så stakkarslige og hjelpeløse at jeg blir litt satt ut.

Men ja det finnes sikkert leger som ikke er hyggelige!!! Men litt må man også tåle, synes ikke akkurat hennes historie er en av de der jeg blir sjokkert og sint over legen.
Enig. Jeg har ikke lest blogginnlegget, kun avis, men den dama "selger " jo seg selv for å få klikk, så troverdigheten. ...

Jeg hadde så mye vondt lang nede i magen, og min faste gynekolog trodde det var noe med eggstokkene. Ble sendt til en spesialist for grundig sjekk. Denne mannen mente at ingenting var galt, og var mest interessert i å selge meg en hormonspiral. Det bare måtte jeg i følge han.

Ønsket ikke dette og dro hjem uten svar.
Viste seg at jeg hadde vært 4-5 uker på vei da han hadde tatt ultralyd. Ikke veldig imponert

Begge deler.

Jeg syntes ikke det var noe galt i det legen sa til SE.
Hun var jo ikke syk nok til innleggelse, likevell så gråt hun seg til en.

Spørsmålene legen stillte var reelle og innafor mener jeg.

En kan ikke legge inn alle som føler seg litt tufs på sykehus.

Jeg har ikke opplevd at legen har vært ufin, men jeg har opplevd at legen har vært uforsiktg.
Jeg har vært til utredning for add, men det har ikke kommet noen konklusjon enda. Men legen min tilbød meg likevel Ritalin helt i starten av utredning. Jeg kunne velge selv om jeg ville prøve. Da skulle jeg være alene med min datter mens vi lette etter nytt hus da mannen fikk ny jobb. Og nevropsykologen skrev at "add utelukkes ikke". Personlig synes jeg det var altfor dårlig grunnlag til å tilby meg en slik medisin.

Jeg hadde så mye vondt lang nede i magen, og min faste gynekolog trodde det var noe med eggstokkene. Ble sendt til en spesialist for grundig sjekk. Denne mannen mente at ingenting var galt, og var mest interessert i å selge meg en hormonspiral. Det bare måtte jeg i følge han.

Ønsket ikke dette og dro hjem uten svar.
Viste seg at jeg hadde vært 4-5 uker på vei da han hadde tatt ultralyd. Ikke veldig imponert

Kan ikke se noe på en ul så tidlig, men rart ikke graviditet ble vurdert i forhold til smerter og tatt en test! Spesielt i forhold til at jeg tror det er standard for å kunne sette inn spiral uansett, må vite at man ikke er gravid.

Som overvektig og som førstegangsgravid synes jeg ikke at jeg ble tatt på alvor av leger. Overvektig har jeg vært i mange år, men for 2 år siden gikk jeg ned 60 kg og har vært stabil i vekta. Gruer meg til å legge på meg som gravid da, men håper å klare å begrense det. Jeg følte meg stigmatisert og ikke tatt på alvor som tykk, følte meg sett ned på ac våde leger og andre helsepersonell.. Det er trist.

Kan ikke se noe på en ul så tidlig, men rart ikke graviditet ble vurdert i forhold til smerter og tatt en test! Spesielt i forhold til at jeg tror det er standard for å kunne sette inn spiral uansett, må vite at man ikke er gravid.
Jeg gikk på prevensjon (og fullammet), og har hatt problemer med eggstokkene tidligere, derfor var en graviditet utelukket for meg.
At en spesialist i gynekologi ikke kunne se dette ved innvendig ul syns jeg er merkelig.

Har tatt ul før i uke 5 for å konstatere graviditet.

Jeg gikk på prevensjon (og fullammet), og har hatt problemer med eggstokkene tidligere, derfor var en graviditet utelukket for meg.
At en spesialist i gynekologi ikke kunne se dette ved innvendig ul syns jeg er merkelig.

Har tatt ul før i uke 5 for å konstatere graviditet.

Hvis man aborterer før uke 5 kalles det jo en kjemisk graviditet, fordi det kun kan påvises kjemisk (påvise hcg), fordi det ikke går an å se noe så tidlig på ul. Selv i uke 6 har jeg hørt at man ikke har sett noe uten at noe var galt. Varierer fra gang til gang hvor stort embryoet er, og hvor godt utstyr man har. Om legen attpåtil faktisk ikke hadde noen grunn til ikke å se etter graviditet, syns jeg ikke det er noe rart at han ikke oppdaget det når det han skulle sjekke var eggstokkene.

Gikk til lege for utmattelse, men gikk ut derfra med en resept på anti-deprresiva og ingen hjelp til utmattelse som kostet meg jobben. Aldri fått noen som helst hjelp hos den legen der, og det er vist flere som har det sånn ser jeg på legelistene.
Gikk til ny lege for hjelp, fikk henvisning til nevrologisk på Haukeland for å utelukke ME, og etter 2 år med utmattelse og uttallige prøver fant vi ut at det var p-staven som gjorde meg utmattet pga hormoner. Tok ut den og ble frisk på en uke ca.

Hvis man aborterer før uke 5 kalles det jo en kjemisk graviditet, fordi det kun kan påvises kjemisk (påvise hcg), fordi det ikke går an å se noe så tidlig på ul. Selv i uke 6 har jeg hørt at man ikke har sett noe uten at noe var galt. Varierer fra gang til gang hvor stort embryoet er, og hvor godt utstyr man har. Om legen attpåtil faktisk ikke hadde noen grunn til ikke å se etter graviditet, syns jeg ikke det er noe rart at han ikke oppdaget det når det han skulle sjekke var eggstokkene.
Jeg har da vært på disse ul og blitt fortalt hva dem har sett og ikke sett. Og når dem skal sjekke i over en time, så titter dem flere steder. Dessuten kunne han fortelle meg at jeg straks skulle få mensen, så igjen veldig ivrig på spiralen.
Fastlegen min sendte klage på han.

Jeg har da vært på disse ul og blitt fortalt hva dem har sett og ikke sett. Og når dem skal sjekke i over en time, så titter dem flere steder. Dessuten kunne han fortelle meg at jeg straks skulle få mensen, så igjen veldig ivrig på spiralen.
Fastlegen min sendte klage på han.

Men at man har sett det så tidlig en gang på ul betyr ikke at man vil gjøre det en annen gang, det er faktisk heller unormalt. Han så at du hadde tykke slimhinner, som vil bety at mensen er like rundt hjørnet dersom ikke et bittelite embryo hadde implantert seg. Og som jeg sa, jeg syns det er rart at ikke graviditet ble sjekket/utelukket med test, men det er relativt urealistisk å forvente at det skulle ha blitt oppdaget på en ul så tidlig.

Jeg har ikke noe å klage på. Men mannen min har. Han ødela armen stygt på jobb, og bedriftslegen og fastlegen mente det var en muskelstrekk og han var ute etter sykmelding. Som fysio, så skjønte jeg raskt hva det var, og at han måtte få tatt bilde. Men legene nektet, og ho ene mente han skulle gå til homeopat så han fikk snakket ut om problemet sitt.

Jeg ordnet time på NIMI til han, og på 10 min fikk han bekreftet det jeg trodde det var, og behandling for det. Han måtte opereres, og vil ha varig nedsatt bevegelse i albuen. Det hadde han unngått hvis legene hadde tatt han på alvor med en gang.

Jeg hadde vondt i magen tidlig høsten 2008. Legen spurte om jeg hadde vært på sommerferie. Svarte at jeg hadde vært i Bulgaria og da sa han at jeg hadde klamydia. Jeg sa at jeg hadde vært med kjæresten min gjennom 7 år og aldri med noen andre. Da svarte han bare åja og ga meg medisin mot klamydia.
3 uker etter dro jeg til en annen lege som med én gang skjønte at jeg var gravid. (I uke 10)

Kanskje ikke behandlet dårlig, men en lege jeg har vært hos på tidligere legekontor var alltid så rask. Kom dit og sa jeg hadde halsbetennelse, eller begynnende halsbetennelse. Han tittet i halsen og mente at det hadde jeg ikke. (Hadde "impinchment" i skulderen også, som jeg trenge smertestillende til..men var helst for halsen jeg dro dit). Tok ikke strep-prøve eller blodprøve.. Har hatt halsbetennelse så mange ganger at jeg skulle ha stått på mitt..men er liksom noe med respekten for leger. På søndagen etter var jeg så dårlig at jeg stakk på Volvat, joda halsbetennelse og hestekur med antibiotika.

Jeg klagde på det, og det står i journalen min at når jeg sier jeg har halsbetennelse nå, så skal det sjekker mer opp :P

Var en gang jeg dro på legevakten med en knekt hånd og fikk beskjed om at den var bare forstuet. Ville ikke ta røntgen av den engang. Var heldig som hadde mamma med meg da :p sykepleieren i henne sto på sitt og forlangte røntgen. Fikk gips for dagen og tlf tidlig på morgenen dagen etterpå med beskjed om å møte fastende. Bruddet var så stygt at det måtte pinnes og plate og skrue til. 3 operasjoner senere og hånden min er fortsatt ikke bra. Ellers har jeg blitt sendt hjem med over 300 i CRP. Legen nektet å ta CRP på meg, sa jeg var bare sterkt forkjølet og skulle ta meg en paracet og sove det av meg :p 2 dager etterpå ble jeg innlagt med kyssesyke, streptokokk infeksjon og sepsis. Fikk hasteoperasjon av mandler og lå 1 uke på intensiver og 3 uker til på sengepost :p dette er bare bruddstykker av dårlige leger jeg har vært borti

Back
Topp