Tja... Var en gang jeg hadde fått time hos gyn for å sjekke at spiralen satt som den skulle, da fastlegen ikke fant trådene etter at jeg selv oppdaget det samme da jeg hadde følt meg veldig gravid.
Jeg kom litt forsinket til timen pga. biltrøbbel, og legen var rett og slett dritsur for at jeg kom seint. Han holdt seg gretten gjennom hele timen, var kort og ekkel, og det er ganske kjipt når jeg faktisk skal kle av meg og opp i gyn-stolen! Stolen stod vendt rett mot døra, og han trakk ikke for gardinen som hang der. Plutselig gikk døra opp (og den går jo rett ut i gangen, så instinktivt trakk jeg beina til meg for å skjule meg. Legen nærmest glefset at det var bare en pleier og ingenting å bry seg om. Videre fortsatte han undersøkelsen, mens jeg var sykt ukomfortabel, uten å si i fra hva han gjorde først (altså stakk instrumenter inn i meg uten noen advarsel først slik jeg var vant til), og informerte like surt om at spiralen var på plass og det var helt normalt at trådene var borte. Jeg gikk derfra og følte meg nesten litt misbrukt, det hele var veldig ekkelt, men jeg var så satt ut at jeg ikke gjorde noe. Skulle ønske jeg hadde sendt inn en klage!
Ellers hender det jeg oppfatter leger som litt frustrert over at man i det hele tatt er der, for eksempel på legevakta, men stort sett har jeg gode erfaringer altså.