Føler at jeg er den eneste...?

Jeg er helt enig! Jeg er ikke gravid enda men jeg også hører kun om grusomme fødselshistorier! Søstern min prøver å skremme meg virker det som og forklarer i detalj hvor GRUSOMT det var! Men jeg vet at hun var ikke psykisk klar for fødsel at all og grua seg veldig og var livredd og er livredd alt av leger og sykehus så tror det ødelegger en del!!
Det er klart, innstilling før fødsel har noe å si! Jeg gadd ikke grue meg, visste ikke hva jeg skulle gjennom uansett, hadde ingen forutsetninger for å prøve å forstå hva det var heller, så da brukte jeg heller ikke energi på å grue meg :p

Men jeg skjønner at mange gruer seg også altså!
 
Som faktisk gleder seg til fødsel!

Ikke bare det som kommer ut av fødselen, at man får en baby på slutten er jo hovedgrunnen til at man frivillig går gjennom en fødsel, men det er helt seriøst det villeste jeg har vært med på!
Nå skal det sies at jeg hadde en "tekstbok" fødsel med nummer 1, 6 timer aktiv fødsel, brukte lystgass (som jeg mener var mer for å fokusere på pusten, enn på smertelindring).

Var oppe og gikk rett etter første amming, og hadde enormt mye adrenalin i kroppen! Mini var ute halv 9 på kvelden, og jeg fikk ikke sove før i 3 tida på natta, gikk bare og trippet.

Men den følelsen av at kroppen bare tok over, den visste akkurat hva den skulle gjøre fra første rie til mini var ute, den var enorm!
Jordmor lo av meg da jeg sa rett etter fødselen "herregud, det der håper jeg at jeg får gjøre igjen!" :hilarious:

Synes ofte det er veldig mye fokus på dårlige og/eller traumatiske opplevelser fra både fødselen og barsel, så nå skal jeg slå et slag for å få høre positive opplevelser! :D

Jeg gleder meg også :)
Men husker at jeg fikk en del rare blikk etter sist fødsel da jeg sa at jeg syntes at det var gøy :p hehe. Det var jo vondt også da, men mest av alt spennende og en fantastisk opplevelse. Jeg var så stolt og lykkelig :)

Hadde også en veldig grei fødsel da, utenom at deg tok litt tid å få presset ut barnet, så de vurderte sugekopp, men gikk av seg selv :) og jeg var også oppe på beina rett etter første amming :) gikk fra fødestuen og inn til rommet vi skulle være på, og hadde ikke mye smerter i det hele tatt etterpå, og vi spiste og koste oss og ringte alle vi kjente for å fortelle at barnet var kommet, og jeg gikk rundt på rommet og snakket i telefonen :) (hadde også kun lystgass til smertelindring, og fikk en paracet og en ibux etter fødselen da jeg hadde litt vondt i halebeinet)
 
Jeg gleder meg også helt vilt :)
Fødte nr 1 i vann uten noen form for sm stillende, og det var det mest fantastiske jeg har gjort i hele mitt liv!
FOR en følelse, for et rush, følte meg uovervinnelig etterpå!
Så ja, jeg gleder meg! <3
 
Jeg gleder meg til jeg kommer hjem med babyen. Sist fødsel holdt på å gå galt... Da Lillemor endelig kom ut sto en gjeng grønnkledde mennesker der, for de hadde fått beskjed om at jeg skulle trilles ned for haste-keisersnitt. Håper det går bedre denne gangen. Nå skal jeg stå på mitt.
 
Jeg gleder meg til fødsel :) hadde en litt tøff fødsel sist, men likevel en veldig fin opplevelse. Veldig fornøyd med at kroppen vet hva den gjør :p
 
Jeg grugleder meg litt, gruer meg til eventuelle komplikasjoner og håper de holder seg innenfor rimelighetens grenser og på et minimum, men jeg gleder meg litt og er spent på å oppleve hvordan det er å føde. Jeg har et relativt greit forhold til smerter (tror jeg da, haha), og håper jeg klarer meg med badekar og lystgass, men tror jeg tar det litt som det kommer! :D
 
Du er nok ikke den eneste som gleder deg nei, men man hører jo mest fra de som ikke gjør det for å si det sånn :p

Heldige dere som har hatt greie fødsler! Det er en lykke ikke alle er forunt, og det er dere vel unt å ha gode opplevelser og glede dere til ny fødsel.

Jeg gleder meg litt, men håper mest på en grei opplevelse. Har hatt to (emosjonelt) traumatiske fødsler med uutholdelige rier fra 1cm, veldig uheldig på den fronten :wtf:
Men jeg stuper i det på nytt med friskt mot :bag::happy:

Vil ikke ha smertestillende så da er det bare å kvinne seg opp.
 
Last edited:
Hadde også en god opplevelse med fødsel første gangen. Fødselen varte i nesten 2 timer, aktiv fødsel i 1,5 timer. Intens og vond fødsel men vil gjerne ha det slik igjen. Kun overflatiske rifter, var oppe og dusjet så fort de var ferdige og gikk en tur i gangen :)
Lillen var litt slapp da han kom ut og jeg er glad vi var på sykehuset med profesjonelle mennesker rundt oss.
Hadde en Apgar score på 6 men gikk opp til 10 de neste 15 min.

Jeg sliter heller med hele den gravidgreia. Blir dårlig av å tenke på magen som skal vokse og bekkenløsning :wtf:
 
Som faktisk gleder seg til fødsel!

Ikke bare det som kommer ut av fødselen, at man får en baby på slutten er jo hovedgrunnen til at man frivillig går gjennom en fødsel, men det er helt seriøst det villeste jeg har vært med på!
Nå skal det sies at jeg hadde en "tekstbok" fødsel med nummer 1, 6 timer aktiv fødsel, brukte lystgass (som jeg mener var mer for å fokusere på pusten, enn på smertelindring).

Var oppe og gikk rett etter første amming, og hadde enormt mye adrenalin i kroppen! Mini var ute halv 9 på kvelden, og jeg fikk ikke sove før i 3 tida på natta, gikk bare og trippet.

Men den følelsen av at kroppen bare tok over, den visste akkurat hva den skulle gjøre fra første rie til mini var ute, den var enorm!
Jordmor lo av meg da jeg sa rett etter fødselen "herregud, det der håper jeg at jeg får gjøre igjen!" :hilarious:

Synes ofte det er veldig mye fokus på dårlige og/eller traumatiske opplevelser fra både fødselen og barsel, så nå skal jeg slå et slag for å få høre positive opplevelser! :D
Herlig! :D Jeg håper å gå inn i en fødsel med lite redsel og å klare å gi meg hen til det, for kroppen veit akkurat hva den skal gjøre. Håper virkelig det kan gå fint! :) Vært med å ta imot ved fødsel av dyr, så vet jo litt hva det går i. :)

Før var jeg livredd av tanken og var overbevist om ks. Men nå begynner jeg å merke at jeg ikke tenker på det mer, er ikke er bastant på epidural heller. Tenker jeg får ta det akkurat som det kommer og stole på at de profesjonelle rundt tar riktig avgjørelse i situasjonen :)

Men jeg vil ha lystgass :p
 
Herlig! :D Jeg håper å gå inn i en fødsel med lite redsel og å klare å gi meg hen til det, for kroppen veit akkurat hva den skal gjøre. Håper virkelig det kan gå fint! :) Vært med å ta imot ved fødsel av dyr, så vet jo litt hva det går i. :)

Før var jeg livredd av tanken og var overbevist om ks. Men nå begynner jeg å merke at jeg ikke tenker på det mer, er ikke er bastant på epidural heller. Tenker jeg får ta det akkurat som det kommer og stole på at de profesjonelle rundt tar riktig avgjørelse i situasjonen :)

Men jeg vil ha lystgass :p
Jeg var bestemt på å ta imot den smertelindringen jeg kunne, men anestesilege sto ved siden av meg 5 minutter før jeg begynte å presse, så hadde ikke tid til epidural. Og tenker akkurat det samme for fødsel nummer 2, tar imot smertelindring hvis det er behov og tid :) jeg frykter nye mer for om det plutselig blir KS, men samtidig tenker jeg at det er bedre å få KS enn at det skal gå galt med den lille eller meg, og derfor synes jeg det er trygt å føde på sykehus :)
 
Signerer denne, syns dette med å skulle være gravid er mye værre... å det varer jo i evigheter! En fødsel er jo «fort gjort» i forhold:hilarious::hilarious:

Kunne ikke vært mer enig! :D
Fødselen var bare som en intens treningsøkt :hilarious::knegg:laughing6
 
Jeg gleder meg også!
 
Håper virkelig min fødsel blir n drømmefødsel..
Første tok 1 1/ døgn, mye redsel, frykt .. gikk greit, og ingen komplikasjoner bortsett fra at ho måtte blit tatt med sugekopp etter 2timer pressing..

Så har det tatt meg 15år og jeg er her igjen, så denne tråden skal jeg se på senere :)
 
Håper virkelig min fødsel blir n drømmefødsel..
Første tok 1 1/ døgn, mye redsel, frykt .. gikk greit, og ingen komplikasjoner bortsett fra at ho måtte blit tatt med sugekopp etter 2timer pressing..

Så har det tatt meg 15år og jeg er her igjen, så denne tråden skal jeg se på senere :)

Samme her, satser på litt lettere denne gang :p For lenge var det, mest det som var trøttende at det tok så fryktelig lang tid med vonde rier. Følte jeg fikk litt mer kontroll på slutten med tanke på pustingen. Og jeg følte det hjalp veldig. Håper jeg klarer å ta med meg det denne. :)
 
Forrige fødsel var tung. Det varte og rakk og utdrivning som tok 1,5 time. Fikk riestimulerende fordi jeg ble så sliten at riene dabbet av, men ikke smertestillende (for sent for epidural, lystgass gjorde meg kvalm).

Samtidig så er jeg enig med dem over her. Fødsel er raskt unnagjort sammenlignet med å være gravid og det er en produktiv smerte. Det var bærre å ligge på sofaen med intense ryggsmerter pga stramme ligament i svangerskapet.

Ser frem til å erfare svangerskap, fødsel og spedbarn/småbarnsperioden igjen. Denne gangen skal jeg ikke være så utålmodig. Kjenner på stor ro siden jeg har vært gjennom det hele en gang før :)
 
Sniker fra april :) 12 dager til termin,gruer meg som en liten jævel pga traumatiserende førstegangsfødsel for mange år siden,men denne tråden hjalp meg veldig nå :)
Spesielt du som sa at smertene får man uansett og med verdens fineste premie. Det er jo ikke noe man kan hindre,smertene altså. Eller fødsel. Så jeg skal prøve å glede meg fra nå av :)
 
Sniker fra april :) 12 dager til termin,gruer meg som en liten jævel pga traumatiserende førstegangsfødsel for mange år siden,men denne tråden hjalp meg veldig nå :)
Spesielt du som sa at smertene får man uansett og med verdens fineste premie. Det er jo ikke noe man kan hindre,smertene altså. Eller fødsel. Så jeg skal prøve å glede meg fra nå av :)

Å! Så bra! Håper alt går bra med fødselen! Masse lykke til! :Heartred Vi har jo 7-8 mnd igjen :laughing002
 
Back
Topp