Følelsesmessig utpressing...

*Meya*

Elsker forumet

Eksen min skal på ferie med kona og ungene sine. Og har tenkt å innkludere også våre barn i dette. Men, da må jeg betale minst halvparten. Jeg ville tenke på det, men så sender guttungen sms med "Har jeg pass, mamma" og sånt, og da blir jeg litt sånn... Aaaah, fordi da har guttungen allerede begynt å glede seg, skjønner... 

Så jeg må betale 2000 kroner, pluss lommepenger for at de skal være med. Ikke at det er store summen, men jentungen skal til Danmark på håndballcup, det koster 2200 for henne og noe mer for meg... Guttungen skal til Barcelona i oktober på fotballcup, koster noe alla det samme det også. Men ser ikke at han bidrar med så mye som en krone der liksom... 

Blir litt sånn snurt. Og har til tirsdag å betale, for han fant på i DAG at han kunne jo kanskje ta med seg sine andre unger også. Kunne han ikke sagt det for ett par uker sia :P Greit at han ikke vet når vi har penger og sånn men... aaaaaah. Blir litt irritert, og sendte han en sms som muligens var en smule kvass, men... De skal jo dra, men jeg er bare litt surken over dette. 

Hvordan gjør andre det? 

Har oppdatert i siste posten nå, fordi ungene kom hjem sånn at jeg fikk hele historien.

Jeg har ingen erfaring å dele med deg, men ville bare si at jeg synes det høres urimelig ut at du skal være med å betale for at faren skal ta med ungene til syden! Betaler han halvparten når du tar dem med noe sted??

What?? Vi har da aldri fått betalt fra eksen til samboeren min for å ta hans to barn med på ferie. Tanken har ikke vært i nærheten av å slå oss engang. Det er da en selvfølge at ungene hans skal være med oss på feire, ihvertfall hvis det er i vår tid til å ha dem.

Nei, ikke lommepenger engang.

Vet du, hadde det vært til hjemlandet hans, hadde jeg gjort det med glede for at de skulle få møte familien, men en uke i Allicante? Hmmm... 

For ett års tid sia var de i Italia, og da måtte jeg betale lommepenger, måtte sende det til kontoen hans, fordi de fikk bare TI EURO som skulle vare alle tre-fire dagene... 

Den kvasse meldingen har han fortjent. Å forvente 2000 + lommepenger på kort varsel er rett og slett respektløst og noe han ikke kan ha tenkt mye over.

Men han var "smart" og har involvert ungene, så da må du rett og slett regne på om dette er noe du kan ta deg råd til. Men du har i det minste min støtte på kvass melding.

For å seie det slik, om vi skal til syden med sønnen til min kjære ville det ALDRI falt oss inn å kreve at mora skulle betalt noko som helst av turen! Får då verkeleg vere måte på kor griske ein skal vere. Skulle no berre mangle at vi tok sønnen til min kjære med, på vår regning dersom vi skulle til syden og det passa at han blei med!!

Det høres helt sprøtt ut syns jeg. Du betaler vel når du  tar de med på ferie og så betaler han når han de med?

Kattejenta skrev:
What?? Vi har da aldri fått betalt fra eksen til samboeren min for å ta hans to barn med på ferie. Tanken har ikke vært i nærheten av å slå oss engang. Det er da en selvfølge at ungene hans skal være med oss på feire, ihvertfall hvis det er i vår tid til å ha dem.

Hele sommeren er egentlig "min tid" fordi om sommeren drar han som regel til hjemlandet og er der hele sommeren, og har de aldri mer enn annenhver helg uansett, ferie eller ikke, jul, sommer, påske, hva som helst, han har de kun annenhver helg. Eller, nå er det jo annenhver lørdag-søndag da, pga jobben hans...

Så egentlig er jeg bittelitt glad inni meg for at han faktisk innkluderer de for en gangs skyld... 

Da hadde jeg fått meg en god latter tror jeg. Han er jo frekkere enn frekk. Du må jo snakke med han om dette, og få en god begrunnelse for hvorfor han ikke kan betale sjøl, og ikke minst på hvorfor han setter opp ungene mot deg for å få det som han vil.

dresden skrev:
Den kvasse meldingen har han fortjent. Å forvente 2000 + lommepenger på kort varsel er rett og slett respektløst og noe han ikke kan ha tenkt mye over.

Men han var "smart" og har involvert ungene, så da må du rett og slett regne på om dette er noe du kan ta deg råd til. Men du har i det minste min støtte på kvass melding.

Jeg orker ikke straffe ungene for at jeg valgte en mann med litt mindre håndbagasje enn resten av oss, så jeg har sagt ja, og nekter å betale noe før jeg får penger neste tirsdag. Joda, det var greit det. Skulle bare mangle. 

*Meya* skrev:

Vet du, hadde det vært til hjemlandet hans, hadde jeg gjort det med glede for at de skulle få møte familien, men en uke i Allicante? Hmmm... 

For ett års tid sia var de i Italia, og da måtte jeg betale lommepenger, måtte sende det til kontoen hans, fordi de fikk bare TI EURO som skulle vare alle tre-fire dagene... 

For en fjott! Hadde jeg vært deg tror jeg at jeg hadde punget ut denne gangen (i og med at ungene allerede har begynt å glede seg), og så hadde jeg tatt meg en seriøs prat med ham om hvordan det skal gjøres i fremtiden!

paleface skrev:

*Meya* skrev:

For en fjott! Hadde jeg vært deg tror jeg at jeg hadde punget ut denne gangen (i og med at ungene allerede har begynt å glede seg), og så hadde jeg tatt meg en seriøs prat med ham om hvordan det skal gjøres i fremtiden!

Ja, skal gjøre det. Fordi spesielt guttungen gleder seg jo. Leie feriehus med basseng, hvem som helst vil jo dra da liksom. Jeg kunne gjerne invitert meg selv med også hahahahaha... 

jeg hadde gjort det denne gangen, men poengtert at neste gang fikk han betale for det selv, evt får han betale halvparten på danmarkstur og barcelona tur til ungene...  noen er bare frekke... evt veldig korttenkt men tror han er smart...

Men ungene kommer jo først og siden de ser sin far "lite" så er det kanskje verdt det... det vil komme for en dag (når de blir voksen) så vil de se og skjønne, og da har iallefall du ditt på det rene at du har iallefall prøvd, og har latt de få bli med selv om far har gjort det på en sleip måte....

Jeg hadde betalt, men også sagt klart ifra at ungene skal på håndball- og fotballcup, og regner med at han er ute i god tid med å overføre hans halvpart til din konto ;)

Kjempe fint at han vil ta med seg deres barn også, men det er jo litt rart at du skal betale for dette? Er det ikke han som vil ha dem med (og også hans barn) - og da også han som bør være den som betaler for dem?

Hvis vi skulle tatt med datteren til mannen på ferie hadde vi selvsagt aldri forlangt at moren skulle betale noe. Hun derimot kan fort finne på å si at mannen må betale noe hvis de skal noe... Som igjen er uaktuelt - han betaler barnebidrag, korps osv og utover det får moren faktisk betale selv. En sydentur, utflukt eller slikt er ikke mannens "oppgave" å betale for. Blir hun med oss er det selvsagt annerledes - da betaler vi.

Jeg synes dessuten det er litt dårlig gjort å lufte dette for barna før du har funnet ut om du/dere i det hele tatt har råd til dette. Hvis dere ikke har det har han jo allerede fått det til å virke som om du er den "slemme" som sier nei, og han er den "snille" som ville ha dem med..

Hadde sagt at det er greit men da SKAL han betale halvparten av hver fotball tur ungene skal på i løpet av sommeren, ellers skulle han fint få betale selv! Tross alt en tur HAN har valgt å dra på!

Åh, det hadde vært så inni **** uaktuelt!

Men skjønner jo at dét e vanskelig å si nå...

Tror jeg uansett hadde nekta.

Skjønner at det er frustrerende altså! Men han vil altså ha med deg sin sønn, hvorfor kan han ikke betale for sin sønn.?? Synes det er litt vel dyrt jeg at du skal betale for en feri du ikke en gang skal delta i!Hm, nei dette blir jo en litt vanskelig situasjon ja  :/ Hva med og høre med han at der deler på de 2000 med lomme penger igjen da??

MaMMAtilsønnenmin skrev:
Skjønner at det er frustrerende altså! Men han vil altså ha med deg sin sønn, hvorfor kan han ikke betale for sin sønn.?? Synes det er litt vel dyrt jeg at du skal betale for en feri du ikke en gang skal delta i!Hm, nei dette blir jo en litt vanskelig situasjon ja  :/ Hva med og høre med han at der deler på de 2000 med lomme penger igjen da??

OG datter. Så det er jo x2 dette her. Ikke at det utgjør noen prinsipiell forskjell.

Back
Topp