Hei!
Jeg har så lenge jeg kan huske, visst at jeg ville bli mamma - altså hatt et ønske om å bli mamma! Samtidig med det ønsket har jeg også alltid hatt en frykt for at jeg ikke ville bli det.
Vi begynte å prøve i oktober 2009 og prøvde i et års tid før vi søkte hjelp. Utenom litt dårlige svømmere var det ikke noe "feil" med oss. Så da enkel pergo, etterfulgt av to doble kurer ikke fungerte ble det ivf for oss. Jeg ble først lettet for å endelig få hjelp, men ble så slått i bakken av tanker om at "hva om dette ikke vil fungere for oss, det er jo siste utvei... Hva om jeg aldri får oppleve å bli gravid, gå gravid - alt som kunne tenkes "hva om det ikke" i forbindelse med det å bli gravid og få barn kvernet i hodet mitt. I perioden 2011 til 2013 gikk vi igjennom tre ivf + fryseforsøk. De negative g-testene stod i kø, tiltross for at eggene var av kjempe kvalitet. Så da siste forsøk, aller siste egg ble satt inn gråt jeg mine såre tårer for enda et mislykket forsøk (var jo helt sikker på at det ikke ville gå...). Men, det skulle vise seg at det var akkurat det egget som festet seg og ble til verdens skjønneste jente! Hun er nå to år og storesøster! Lillesøster er vår andre vidunder og kom til verden nå i mai! Hun er - til vår store overraskelse - hjemmelaget!
Vi var kommet så langt i bearbeidelsen av at vi nok ikke ble biologiske foreldre i 2013, at vi meldte oss på og gjennomførte adopsjonsforberedende kurs. Så ja, jeg kan relatere meg til følelsene dine og forhåpentligvis gi deg litt håp på veien om at det kan gå tiltross for følelsen du har Det er forferdelige tanker å kverne på og jeg måtte til sist ha hjelp å håndtere de, for de ble altoppslukende. Jeg håper du snart får oppleve det å bli mamma - lykkeønsker sendes avgårde!
Om du vil, er det bare til å pm meg Det er godt å ha noen å "snakke" med!
Hei Først av alt, gratulerer med dine to barn<3 Så deilig. Ja, jeg har alltid ønsket meg barn, men til motsetning av deg så føler jeg at jeg aldri vil bli mamma. Det er så vanskelig følelse å forklare bare. Jeg ønsker og håper, og har alltid visst hva jeg vil , men har en følelse av at det aldri vil skje. Skikkelig forferdelig følelse. Jeg tror den kan sammenlignes med de som er overbevist om at de er syke, eller vil få en sykdom. Det er det eneste jeg kan relatere det til.
Jeg får MYE mer håp av å lese solskinnshistorier som dine, så det er håp der <3 Jeg skal prøve tenke anderledes fremover, noe jeg lovte en annen her inne, men det er jo veeeeldig vanskelig når det er en ting man bare ikke føler at skal skje. Jeg føler så sykt hva du mener med den frykten for å prøve IVF tilfelle ikke det heller funker, hva skjer da liksom.? Det hadde jeg bare ikke taklet å høre, så jeg tørr ikke å prøve noe mer enn hormoner og inseminasjon. Jeg unner deg, og alle andre, så sykt mye for deres iherdige innsats og tålmodighet på denne veien. Hvem skulle tro at dette ville bli så altoppslukende og følelser av umulighet.. Jeg er så glad for at det gikk deres vei, da det gir sunn næring til å bryte ned min destruktive tankegang. Tusen hjertelig takk for din historie, og varme ord <3 Jeg kommer garantert til å pm deg, da jeg føler at dette er min måte å få hjelp på. Dere her inne er jo de beste til å forstå.