Følelse på kjønn? Og navnetips?

mamma_mia_93

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Både mamman min, sjefen min og gubben sier at det blir jente. Og jeg skal ikke legge skjul på at jeg føler det også, men jeg har uansett sagt til meg selv at vi aldri kan vite og derfor har jeg alltid sagt babyen når jeg har omtalt skapningen i magen.

Men idag snakket jeg med mamman min som driver å pusser opp huset sitt. Hun sa "ja og når dere kommer ned neste sommer så kan vi sitte ute å kose oss uten at naboene glor ihjel oss" ( haha typisk mamma :p ) og da svarte jeg henne med at vi skulle komme ned neste sommer siden det ikke blir noe utenlandsferie ettersom JENTUNGEN blir under året...

Det bare poppet ut av meg, helt ubevisst og hadde det ikke i tankene i det hele tatt. Så nå føler jeg meg ganske sikker på at det er ei jente som ligger å koser seg i magen min. Blir veldig spennende på OUL! Gutt er såklart like velkommen da jeg har ett knallfint guttenavn klart. :D

Men jeg trenger tips til jentenavn?! Alt taes imot med stor takk :)

Har du følelse på kjønnet i magen?

Har en feeling på jente, men prøver å holde meg nøytral så jeg ikke skal bli altfor sjokkert om det kommer en gutt :) Som du sier, en gutt er like velkommen så det er ikke det, men når man er innstillt på noe så blir man veldig sjokkert om det ikke stemmer :P

Her trur jeg jente, mannen er fast bestem på gutt :p får vell svar om 35 dager på oul.

Sliter virkelig med guttenavn. Jentenavn trur jeg at jeg har klart men vil ikke dele det enda :p

Men her er noen jentenavn jeg liker

Melissa
Pernille
Thea
Elea
Iris

Har du noen guttenavn å dele? :p

Jeg tror jeg får jente (mest sannsynlig fordi legen sa det på UL i uke 12)

Mine favorittnavn er:

Jente:
1. Hermine (kommer nok til å kalle hun det tror jeg)
2. Alma
3. Louise
4. Filippa
5. Amanda
6. Wilhelmine
7. Sienna
8. Molly
9. Sophia
10. Felicia

Gutt:
1. Jens
2. Edvard
3. Ferdinand
4. Theodor
5. Johan
6. Herman

Er garantert fler, men kommer ikke på noen nå :p

Her trur jeg jente, mannen er fast bestem på gutt :p får vell svar om 35 dager på oul.

Sliter virkelig med guttenavn. Jentenavn trur jeg at jeg har klart men vil ikke dele det enda :p

Men her er noen jentenavn jeg liker

Melissa
Pernille
Thea
Elea
Iris

Har du noen guttenavn å dele? :p
Hvor langt er du på vei om 35 dager da? Trodde ikke man fikk vite kjønn før OUL jeg!

Jeg kommer ikke til å dele guttenavnet vi har klart (veldig personlig navn som vi ikke vil skal bli kopiert, ettersom det har skjedd en gang før), men jeg liker f.eks veldig godt:
Demitri / Dmitri
Sebastian
Markus
Liam
Johannes
Emanuel
Christoffer Robin
:)

Jeg tror jeg får jente (mest sannsynlig fordi legen sa det på UL i uke 12)

Mine favorittnavn er:

Jente:
1. Hermine (kommer nok til å kalle hun det tror jeg)
2. Alma
3. Louise
4. Filippa
5. Amanda
6. Wilhelmine
7. Sienna
8. Molly
9. Sophia
10. Felicia

Gutt:
1. Jens
2. Edvard
3. Ferdinand
4. Theodor
5. Johan
6. Herman

Er garantert fler, men kommer ikke på noen nå :p
Oi fikk du vite det SÅ tidlig?! Er utstyret i det hele tatt utviklet da? Er det ikke isåfall veldig mikroskopisk?? Jøss!
Veldig fine navn du har der :)

Hvor langt er du på vei om 35 dager da? Trodde ikke man fikk vite kjønn før OUL jeg!

Jeg kommer ikke til å dele guttenavnet vi har klart (veldig personlig navn som vi ikke vil skal bli kopiert, ettersom det har skjedd en gang før), men jeg liker f.eks veldig godt:
Demitri / Dmitri
Sebastian
Markus
Liam
Johannes
Emanuel
Christoffer Robin
:)

Er OUL jeg skal på om 35 dager :) er da 17+4.

Skjønner den. Mange fine navn der men ingen min mann vil godta :p han er en tverrpåle

Er OUL jeg skal på om 35 dager :) er da 17+4.

Skjønner den. Mange fine navn der men ingen min mann vil godta :p han er en tverrpåle

Åja :p Trodde ikke man fikk OUL før 19 ukeren :p
Hehe, nei smaken er jo som baken! Min mann er tverrpåle når det kommer til jentenavn. Jeg vil ha noe nytt visst det blir jente fordi min første gutt fikk ett nytt navn, mens gubben vil kalle opp etter min mor og hans mor. Jeg føler meg ikke komfortabel med det navnet i det hele tatt og sa det akkurat til han. Han ble skikkelig furt. Virker som om han vil gjøre det enkelt, men sånn fungerer det ikke for min del. Så nå driver han å avslår alle forslagene. :p

Åja :p Trodde ikke man fikk OUL før 19 ukeren :p
Hehe, nei smaken er jo som baken! Min mann er tverrpåle når det kommer til jentenavn. Jeg vil ha noe nytt visst det blir jente fordi min første gutt fikk ett nytt navn, mens gubben vil kalle opp etter min mor og hans mor. Jeg føler meg ikke komfortabel med det navnet i det hele tatt og sa det akkurat til han. Han ble skikkelig furt. Virker som om han vil gjøre det enkelt, men sånn fungerer det ikke for min del. Så nå driver han å avslår alle forslagene. :p
Ikke vet jeg, fikk bare en innkallelse i posten :p

Enig med du, her blir det ikke oppkalling etter besteforelde, kansje oldeforeldre. Her avslår han alle guttenavn :p
Han liker et guttenavn og det er Ragnar(vikings fan) ikke helt der jeg altså, synes det er så... Finner ikke ord på hva jeg føler... Men føles ikke helt rett. Heldigvis har vi mange mnd å diskutere enda :p

Ikke vet jeg, fikk bare en innkallelse i posten :p

Enig med du, her blir det ikke oppkalling etter besteforelde, kansje oldeforeldre. Her avslår han alle guttenavn :p
Han liker et guttenavn og det er Ragnar(vikings fan) ikke helt der jeg altså, synes det er så... Finner ikke ord på hva jeg føler... Men føles ikke helt rett. Heldigvis har vi mange mnd å diskutere enda :p

Hehe skjønner! :p Jeg syns Ragnar var fint, men det hadde ikke stemmet her heller. Gubben er viking fan han også og derfor heter førstegutten hans Odin. Han ville at min gutt (hans andre) skulle hete Thor. Og det kunne han bare glemme :p For det første heter ca halve slekta mi Tor. Og for det andre syns jeg bare det blir kleint!

Jeg har sååå lyst til å skrive navnet som vi har klart til en evt guttetass. Det er to navn, det første er etter min avdøde onkel som betydde verden for meg og det andre navnet er det under 20 som heter i Norge.

Jeg tror kanskje vi (egentlig føler jeg meg veldig sikker, men pg gubben) har funnet jentenavn!

Hehe skjønner! :p Jeg syns Ragnar var fint, men det hadde ikke stemmet her heller. Gubben er viking fan han også og derfor heter førstegutten hans Odin. Han ville at min gutt (hans andre) skulle hete Thor. Og det kunne han bare glemme :p For det første heter ca halve slekta mi Tor. Og for det andre syns jeg bare det blir kleint!

Jeg har sååå lyst til å skrive navnet som vi har klart til en evt guttetass. Det er to navn, det første er etter min avdøde onkel som betydde verden for meg og det andre navnet er det under 20 som heter i Norge.

Jeg tror kanskje vi (egentlig føler jeg meg veldig sikker, men pg gubben) har funnet jentenavn!
Bra du synes det, jeg smaker på navnet så vi får se. Har egentlig vært litt enig om at han velger guttenavn og jeg jentenavn, men må jo være litt enig også :p
Hehe, enig med deg Thor blir kleint. Og ikke noe gøy når mange i slekten heter det.

Veldig nysgjerrig på navnet, så håper du deler om du får en gutt :)

Bra du synes det, jeg smaker på navnet så vi får se. Har egentlig vært litt enig om at han velger guttenavn og jeg jentenavn, men må jo være litt enig også :p
Hehe, enig med deg Thor blir kleint. Og ikke noe gøy når mange i slekten heter det.

Veldig nysgjerrig på navnet, så håper du deler om du får en gutt :)
Ser den, det er viktig at man blir enig om navnet til syvene og sist, men Ragnar var ikke kleint ihvertfall så det kan du smake på med god samvittighet syns jeg da :D

Ja sant, og du vil kanskje ikke kalle din førstefødte opp etter en stesønn for at rekka skal bli "complete" heller. :p

Hmm. Okey da!! Jeg er jo så stolt over det, så håper ikke noen vil kopiere hele navnet, men deler av det må da gå an! :p Navnet er Knud Lias, klarer ikke å bestemme oss for bindestrek eller ei. Jeg har bindestrek i mitt navn så det er naturlig for meg, hva syns du? Og jentenavnet jeg falt for er Mathilde! :)

Ser den, det er viktig at man blir enig om navnet til syvene og sist, men Ragnar var ikke kleint ihvertfall så det kan du smake på med god samvittighet syns jeg da :D

Ja sant, og du vil kanskje ikke kalle din førstefødte opp etter en stesønn for at rekka skal bli "complete" heller. :p

Hmm. Okey da!! Jeg er jo så stolt over det, så håper ikke noen vil kopiere hele navnet, men deler av det må da gå an! :p Navnet er Knud Lias, klarer ikke å bestemme oss for bindestrek eller ei. Jeg har bindestrek i mitt navn så det er naturlig for meg, hva syns du? Og jentenavnet jeg falt for er Mathilde! :)
Haha, skal gjøre det :p

Nei det blir som å få tre gutter og de skal hete kasper, jesper og jonatan :p

Fint navn! Jeg har dobbeltnavn uten bindestrek så jeg er vant med det. Vet egentlig ikke hva forskjellen er heller?
Fint jentenavn også :)

Haha, skal gjøre det :p

Nei det blir som å få tre gutter og de skal hete kasper, jesper og jonatan :p

Fint navn! Jeg har dobbeltnavn uten bindestrek så jeg er vant med det. Vet egentlig ikke hva forskjellen er heller?
Fint jentenavn også :)

Haha sant! :p

Jeg tror forskjellen er at når man ikke har bindestrek så kam man "velhe" hva man vil bruke? Mens bindestrek gjør det til ett helt navn kanskje? :S Tusen takk for at du syns det, det er veldig uvanlig og det er nok svært få som føler at ett slikt navn treffer dem, på en måte. For oss er det helt ubeskrivelig :) Jentenavnet er jo derimot litt mer vanlig, men det er jo førstemann sitt navn også, men dem er nye navn i begge familiene :)

Haha sant! :p

Jeg tror forskjellen er at når man ikke har bindestrek så kam man "velhe" hva man vil bruke? Mens bindestrek gjør det til ett helt navn kanskje? :S Tusen takk for at du syns det, det er veldig uvanlig og det er nok svært få som føler at ett slikt navn treffer dem, på en måte. For oss er det helt ubeskrivelig :) Jentenavnet er jo derimot litt mer vanlig, men det er jo førstemann sitt navn også, men dem er nye navn i begge familiene :)
Noe sånt ja sikkert :) uten bindestrek kan det vell bli til at man bruker bare det første, iallefall sånn hos meg.
Kommer til å bli et nytt navn i slekten på vårt barn.
Koselig med et navn som betyr noe for dere da. Men først må vi vite kjønn :)

Noe sånt ja sikkert :) uten bindestrek kan det vell bli til at man bruker bare det første, iallefall sånn hos meg.
Kommer til å bli et nytt navn i slekten på vårt barn.
Koselig med et navn som betyr noe for dere da. Men først må vi vite kjønn :)

Ja det er sant :) Gleder meg til den dagen vi også får vite kjønnet! Vi ønsker oss så klart ei jente, ettersom gubben har to gutter, men ettersom vi har ett så fint navn klart så spiller det ingen rolle igrunnen! Haha :D har dere jentenavnet klart da?

Her er alle eller de fleste da rundt meg bombesikker på gutt, men jeg er bombesikker på jente ;-) lagt veldig på meg rundt magen å hoftene, typisk jente ;-) ! Men vi får se hvem som har rett, jeg eller dem! :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja det er sant :) Gleder meg til den dagen vi også får vite kjønnet! Vi ønsker oss så klart ei jente, ettersom gubben har to gutter, men ettersom vi har ett så fint navn klart så spiller det ingen rolle igrunnen! Haha :D har dere jentenavnet klart da?
Jeg trur det men jeg er litt vinglepetter :p foreløbig blir det Helle, litt usikker på om jeg vil ha dobbeltnavn.

Jeg har en magefølelse på at vi får ei jente til. Da er isåfall navnet klart :)

Tia, 04.05.13♡ Gravid, termin 29.12.14☆

Jeg føler på meg at det er en gutt denne gangen, da blir det isåfall en liten Storm :)

Back
Topp