Fødte I do!!!

• Trådstarter Trådstarter Blue Angel
  • Opprettet Opprettet
Jeg kjente ikke liv før i uke 31 (!) med min første. Han var veldig lite merkbar der inne...

Ang spark.. Eg kjenner mykje liv. Men når eg er i bevegelse kjenner eg det mindre. Vis eg stopper opp er det mye liv så han er aktiv men eg kjenner minimalt når eg går ol. Er i uke 30.

Hun jeg kjenner fødte altfpr tidlig og babyen var bitteliten , det kan jo også være en grunn til at hun ikke merket fet

Hadde ikke jeg hatt en diger mage som viste at jeg var gravid så kunne sikkert jeg også vært ivitende om graviditeten :)
Men selv om magen ikke buler utover så mye så er jo innholdet like stort (en fullvokst baby med morkake og fostervann). Man kjenner jo at magen er hard og "tar plass"...?

Jeg synes det er merkelig at noen kan gå et helt svangerskap uten å merke bevegelse inni magen, det merkes jo veeeldig godt når mini snur seg og rører på seg.. Hele magen hopper jo innimellom! Men, det går vel sikkert ann..

Kanskje det er vi som blir til badeballer med bein og armer som er rare? :P kanskje vi liksom blir mer gravide fordi vi veit om graviditeten? Nesten som innbilt svangerskap bare med ekte svangerskap i tillegg? :D

En av de ansatte i barnehagen til ei jeg kjenner fødte plutselig en atpåklatt, mange herrans år etter hun fikk sin første som til da hadde vært enebarn. Hun er en ganske stor dame, høy og tung. Hun ble visstnok lagt inn med magesmerter og fødte en frisk liten krabat :) Man tror man skal dø, men så får man en baby istedenfor! Snakk om berg og dalbane!

Men selv om magen ikke buler utover så mye så er jo innholdet like stort (en fullvokst baby med morkake og fostervann). Man kjenner jo at magen er hard og "tar plass"...?

Som sagt så hadde jo jeg en stor mage så der kan ikke jeg uttale meg så mye om :P men tror det kommer helt an på hvordan gravidmage man får :) en jeg kjenner hadde sånn gravidmage som så ut som om det var ekstra fett som hang rundt der når ho var høygravid :/ mens jeg hadde en hard og stor mage :P men tror å på at det går mye på hjernen som nevt over. Vet man ikke at man er gravid kommer heller ikke magen? :) mange som tar tester fordi de er sikre på at de er gravide men testen slår ut negativt og da vil de jo gå å tro de ikke er gravide mens de egentlig er det, da lurer man jo sin egen hjerne til å tro noe annet?? :P vet jeg skriver litt rotete :P

Kanskje det er vi som blir til badeballer med bein og armer som er rare? :P
hehe har noen ganger tenkt på at det er rart at mennesker er så sårbare at vi blir "dødssyke" av å være gravid. Alle andre dyr går jo rundt som før, bortsett fra å være litt tung på slutten. Det ideelle er nok å være frisk å sprek og kanskje det mest naturlige også. På en annen side synes jeg det er rart å "være normal" mens man fakrisk har et annet helt ferdig menneske inni kroppen sin hehe...

Tenker hadde jeg ikke vist jeg hadde vært gravid kunne jeg trodd spark var dårlig i magen typisk

hehe har noen ganger tenkt på at det er rart at mennesker er så sårbare at vi blir "dødssyke" av å være gravid. Alle andre dyr går jo rundt som før, bortsett fra å være litt tung på slutten. Det ideelle er nok å være frisk å sprek og kanskje det mest naturlige også. På en annen side synes jeg det er rart å "være normal" mens man fakrisk har et annet helt ferdig menneske inni kroppen sin hehe...

Santsant, vanskelig å forstå, altså. Selv var jeg sykemeldt i tre måneder før termin :P

Men jeg misunner dem som kan gå gjennom et helt svangerskap uten bivirkninger!! :)

Jeg hadde ikke ant at jeg var gravid dersom jeg ikke fikk mage og kjente innvendig liv.
Men syns slike historier er svært merkelige, skal mye overflødig kroppsfett til for å skjule et svangerskap dersom babyen ikke ligger veldig dypt. Og etter det så har du babyens bevegelser. Må ærlig innrømme at på det verste med litja trodde jeg faktisk hun holdt på å komme ut gjennom huden :/

Back
Topp