Fødte du før eller etter termin?

Mamma-til-3

Forelsket i forumet
Venter nr 4 med termin om 35 dager. Nå er jeg veldig spent på om han kommer før termin. «Alle» sier de tror jeg vil føde før tiden.

Så til dere med flere barn. Fikk dere før eller etter termin og kom alle barna dine før eller gikk du over med alle?
Jeg gikk 9 dager over med min første (setefødsel). Nr 2 kom 13 dager før og nr 3 kom 21 dager før!
Håper nr 4 også følger «trenden» med å komme noen dager før termin[emoji6]
 
Har en fra før og han kom akkurat 3 uker før termin. Vannet gikk 36+5 og etter igangsetting med tabletter og drypp til slutt kom han til verden, 48 cm og 3370g [emoji7]

Jeg vet det blir før termin denne gangen og, pga jeg setter insulin. Men jeg er spent på om det starter av seg selv litt tidligere eller ikke [emoji5]️
 
Fødsel med nr 2 satte i gang 1 uke før tiden. Jeg hadde kun født med ks før det.
Jeg vet ikke om det hadde noen betydning, men jeg husker jeg brukte diverse kjerringråd for å sette i gang fødsel selv, siden jeg var redd for å bli indusert igjen, siden det gikk så d*itt første gang :3 Jeg spiste masse fersk ananas (nok til å få utslett rundt munnen :3 ), samt tok nattlysolje. Jeg visste ikke at nattlysolje er antatt å starte fødsel da jeg brukte det, jeg brukte det faktisk mot tørr hud.

Andre kjerringråd som sterk mat, trappevask og sex prøvde jeg med nr 1 uten at det funka. Jeg ble også strippet av lege med nr 1 uten at det funka...

Jeg tror det kan ha vært nattlysoljen som hjalp til med å sette i gang fødsel før tiden. Selv om min gyn mente det ikke hadde noen betydning, ser jeg at det ofte anbefales gravide å ikke bruke det siden det kan sette i gang fødsel.
 
Nr 1 kom 8 dager over, satt igang 7 dager over. Prøvde alle kjerringråd (stripping og spiste en hel ananas og fikk eksem rundt munnen[emoji23]) men ingenting funket. Nr 2 begynte fødsel av seg selv og han kom 2 uker før termin. Så spent på nr 3 om det er en luring. Håper å slippe å bli satt igang på overtid:)
 
Nr 1 kom tre uker før termin, antatt delvis morkakeløsning.. nr 2 kom fire dager før termin, helt normal fødsel heldigvis :)
Spent på når denne kommer, her mener også alle hun kommer tidlig.. Håper virkelig de har rett ;)
 
Har gått overtid me begge (3 og 4 daga)... denna gangen blir det pks ei veke før termin! [emoji322]
 
Nr 1 kom på termin. Nr 2 en uke før termin.

En uke før termin hadde passet perfekt denne gangen også, da jeg har termin to dager før eldstesnuppa sin bursdag.
 
Første kom på UL termin (40+1), så er spent på nr 2 no [emoji4] Ho kan godt halde seg inne ei veke til [emoji12]
 
Har bare ei. Hun kom 1 uke før, men ble igangsatt pga vekstavvik. Var lett å sette i gang da.

Det blir veldig spennende denne gangen!
 
Nr 1: 1 dag over
Nr 2: 1 uke før
Nr 3: 3 uker før (der stoppet vi fødselen i uke 32 i tillegg..)
Veldig spent på når denne lille luringen vil møte resten av verden <3
 
Back
Topp