født i uke 36 ??????

Knøtte er født i uke 35+3, han var 47 cm og 2435 gram. Litt gulsot ellers bra[:D] Så dette går nok kjempefint[:D]

Jeg ble satt i gang 36+6 pga alvorlig svangerskapsforgiftning.

Fikk beskjed av fødselslege og jm at fødselen kom til å bli tøff ettersom det ikke var modent eller noe åpning enda og den ble nok litt tøffere enn om det hadde startet av seg selv. Lå nesten et døgn med kraftige rier (siste halve døgn med kun 1/2-1min pause i mellom) før han kom.

Oi glemte å skrive hvor stor han var. 2640 og 48 cm. Brukte str 44 og 48 i begynnelsen. Vi hadde ikke kjøpt så mye i str 50 for vi trodde ikke det kom til å bli brukt så lenge, men det ble brukt frem til han var ca 2 mndr om jeg ikke husker helt feil.

Ble satt i gang da jeg var 36+3 og jenta kom 36+6, 4045 gr og 50 cm lang. Ingen problemer

tok ks i uke 36+0 pga sf,  jenta mi veide 2345g og var 46 cm, ikke noen særlige problemer[:)]

Min er født 36+5 han var 2570gram og 45 cm ;-) ( han var vist liten av seg ) !! Ingen problemer m han utenom gulsott :-) ( dette var spontan naturlig fødsel " ble ikke satt i gang" )

Størstegutten min ble født i uke 36. Vannet gikk, men fikk ingen rier, så jeg ble derfor satt i gang 72 timer etterpå. Fødselen gikk fint, 22 timer fra første rie, men det gikk kjapt og greit på slutten. Han var 47 cm og 2650 g da han kom ut. Vi ble liggende noen dager ekstra på sykehuset, på grunn av at han hadde gulsott, og måtte ligge i lys, men ellers ingen startvansker :)

Jenta her ble født 34+5, var 41cm og veide 1800g, ingen startproblemmer og fikk lov å dra hjem etter 5 dager mot at vi møtte til veieng og måling 2 dager i uka fram til termindato
Ble satt igang pga farlig svangerskapskløe

Både nr 1 og nr 2 hos meg ble født i uke 36,nr 1 fikk jeg vannavgang og hele fødselen var forferdelig og lillegutt
ble tatt av leger som bare la på sprang med ham uten at vi ble fortalt noe. Han var 2300,44 cm og 30 ho. Han kom som stjernetitter så hadde en hard medfart,lå i kuvøse osv på nyfødtavdelingen og vi lå inne i nesten 3 uker pga gulsot,sonding osv. Reiste hjem med sonde men fikk god oppfølging med nast. Nr 2 ble og født i uke 36 og var 2300,46cm og 33 ho,hun var sterkere men slet med gulsot og mating på henne og så lå inne i 2 uker. Nr 3 som alle og trodde skulle komme tidligere kom 8 dager på overtid og var en kjempe i forhold. Det værste var vel alt styret med mating hver tredje time,koking av flasker,pumping av bryst osv følte meg helt fanget og gikk bare rundt i min egen lille verden uten søvn osv.

Min minste er født i uke 35+4.. 2585 gram og 44 cm..
Katastrofesnitt pga morkakeløsning.. Måtte bli på intensiven i nesten 3 uker, og han lærte seg å ta puppen etter 2 uker..:)

Back
Topp