født i uke 36 ??????

elinsussann

Betatt av forumet
er det noen som har født i uke 36 her inne ? og hvor stor var babyen ?? og var det noen start vansker??

jeg blir satt igang i uke 36+1

så er mange tanker som surrer i hodet mitt

Hvorfor blir du det?

Problemet med igangsetting så tidlig er at kroppen ikke er "klar" for å gå i fødsel, og derfor ikke vil jobbe med deg.... Ikke for å skremme deg altså. [:)] Legene ville ikke sette meg i gang så tidlig, da ville de heller tatt keisersnitt pga kroppen ikke er klar for fødsel så tidlig, men nå har jeg hatt et snitt tidligere så er nok derfor.

Jenta vår ble født i uke 35, og hun var 48cm og 2585g 

Hadde ingen startproblemer.
Måtte pumpe for og få igang melkeproduksjonen da, siden hun kom litt tidligere enn venta.

eg ble satt i gang i uke 36:) vannet begynte å gå litt og litt 36+1, ble satt i gang 36+2 og gutten vår kom 36+3.
han var 47cm og 2810g
alt gjekk helt strååålende!
lykke til! [:)]

Jeg ble satt igang 36+3 pga høyt blodtrykk.. Kroppen min motarbeidet hele fødselen hele veien og det hele endte til slutt i keisersnitt, hadde da runda til 36+5.. Han var 2645 og 50 lang[:)]

Han hadde pusteproblemer når han kom ut, og var veldig sliten så han lå på nyfødtintensiven i 1 uke [:)]

Jeg tok keisersnitt i uke 34 snuppa var 1800gram trang ingen hjelp i det hele tatt.. vi bodde på sykeguset i 3 uker mens hun fikk sonde.

Masse lykke til!

Jenta mi er født i uke 35+2, ingen komplikasjoner med fødselen. Hun var 2600gr og 44,5 cm, så hun var god og lubben[:D]
Hun fikk cpap et halvt døgn ca, og litt oksygen i noen dager. Vi var akkurat en uke på sykehuset.

problemer med amminga, baby litt sliten og litt gulsot. Ellers var babyen 2,8 kg og 47 cm, akkurat passe stor[:)]

Født i uke 37. 2520 gr og 45 cm. Ble satt igang pga sf. Sinnsyk hard og intens fødsel...
Gikk ned til 2200 gr, men gikk litt opp siste natta, så vi dro hjem etter 3 dager[:)]

Fødte i uke 36 etter at vannet gikk. mulig pga SVF.  Han var 48cm og 2610gr. Han hadde det fint.

Men hvis den lille er under 2800gr, kan du forberede deg på et at den lille skal ha mat hver 3 time HELE døgnet igjennom i en periode. de første døgnene går med på at etter du har ammet, får barnet MME tillegg.
Mye blodsukkerverdi prøver kan du og oppleve at de tar på den lille.

Men de små klarer seg kjempe fint [;)] så du trenger ikke å bekymre deg. Går kjempe fint [:D] hadde en flott fødsel.

ikke i uke 36, men to av jentene er født i uke 35..blei satt i gang pga at barna rett og slett var slitne..begynte å gå utover hjertet, hjertelyden blei veldig lav i hver masrie..noe jeg hadde i flere uker, hvert 12-15minutt..uten stopp.

Den ene veide 2855 og var 48 cm og den andre var 3100 og 48cm

Disse 2 jentene var ikke klare til å starte på livet utenfor livmor, men ville nok gått veldig galt om de blei i magen.
Blei noen uker på sykehuset med begge

Elias ble født i uke 36...
Han var 3080, og 48 lang og hele 36 Rundt hodet[8D]
Vi sleit litt med å få han til å ta puppen skikkelig.

Jenta mi er født i uke 37+0, så akkurat ikke prematur da. Vi merket jo at hun ikke var heeelt klar, hun ville heller sove enn å spise de første dagene og fikk litt gulsott. Men ikke sånn at vi trengte å bli på sykehuset noe lengre eller ekstra oppfølging. 

Sofie ble født uke 36+4. Hun var 3060 gram, og 48 cm lang. ingen komplikasjoner i det hele tatt. Litt gulsott bare, men ikke så mye at hun trengte lysbehandling.

Ble satt igang 36+6 pga svangerskapsforgiftning.

Fødselen fikk strålende, kjemperaskt og utrolig flott.
Var IKKE moden i det hele tatt da de satte modningspilleren.

Hun var diabetesbarn, så dermed litt større.
3655g og 53cm.
Ingen problemer i det hele tatt.

Nr. 1 er født i uke 36+5, og hadde gulsott, så hun lå i lys noen dager. Hun var 2870gram og 46cm
Nr. 2 ble født i uke 36+2, og havna på nyfødtintensiven pga vann i lungene, og ble liggende der i nesten 2 uker pga gulsott.
Hun var 2930gram og 48cm.

[:)]

Vetle er født akkurat 36 uker. Han var 2540 og 48 cm lang. Det var ikke noe spesielt ifht fødselen eller noen lege tilstede. Han hadde ingen problemer med pust e.l og de forventet heller ikke det. Han ble regnet som prematur, måtte ammes hver 3 time hele døgnet og fikk tillegg på sykehuset. Fikk litt gulsot å lå i lys 1 natt. Vi var tilbake etter 1 uke bare for å sjekke gulsoten, ellers var vi vanlige 3 døgn på sykeuset. [;)]

William ble født i uke 36 + 0. Vannet gikk.

Han var 2675 gr, 48 cm og 33 rundt hodet.
Han hadde ikke noe problemer.
Fikk litt gulsot så vi måtte bli en dag ekstra på sykehuset bare.

Jeg fødte nr 1 i uke 35+2 og nr 2 i uke 36+4. Førstemann var 3 kg og nr 2 var 4 kg, så de var begge veldig store. Hadde litt startproblemer med amminga med nr 1 og han lå i lysbehandling for gulsott 4 ganger, bortsett fra det var det ingen problemer. Med nr 2 gikk amminga kjempefint, og han lå i lys bare en gang.

Begge mine fødsler startet med vannavgang da, så ingen ble satt igang.

Back
Topp