Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Oi, visste at du hadde mistet en tvilling, men denne historien fikk meg til å grineFødsel nr 1 var utenom det vanlige, sorg og glede, men allikevel en såkalt gjennomsnitsfødsel.
Gikk gravid med eneggere, der Nora døde i uke 23 etter alvorlige komplikasjoner. Måtte bære henne til Thale ville melde sin ankomst. 7 uker senere i uke 30+5 gikk fostervannet til Nora. Lå på sofaen og hørte faktisk en lyd fra underlivet, type "TIKK". Siden det var omtrent bare blod tenkte jeg ikke over at det kunne være fostervann. Bor bare 15 min fra sykehuset, men de valgte å sende legevakt, ambulanse og helikopter. Det så veldig dramatisk ut med blod over store deler av 1 etg.. Fryktet morkakeløsning, men lege og JM kunne etter en sjekk konstantere at det ikke var det. Hadde 1 cm åpning og hadde gått med vonde kynnere hele dagen (les:rier)Så bar det i vei til sykehuset.. Fant ikke pulsen til Thale og jeg husker de minuttene som helt jævlig og trodde jeg hadde mistet henne også.
På fødestua så dem på UL at alt var fint med henne og at det var Noras fostervann som hadde gått. Fordi hun hadde vært død en stund var vannet blodig. Legene passt hele tiden på at ikke Nora skulle komme ut først så hun ikke skulle "forurense" fødselskanalen, så hun ble dyttet litt opp med jevlig mellomrom. Thale lå heldigvis med hodet ned og nærmest fødselskanalen. Etter 12 timer med lystgass og epidural kom bitte lille Thale på 1330 gr og 40cm. Hun skrek og pustet selv, men ble raskt koblet til cpap, venefloner etc og lagt i kuvøse. Nora kom 3 min etter. Absurd, glede og sorg med minutters mellomrom. Ville ikke se henne etter anbefaling fra lege og JM.. Men fikk et minnealbum en stund senere med bilder og fine ord <3 Kom meg kjapt etter fødselen og fikk se Thale etter ca 6 timer. Det var starten på 7 uker på intensiven før vi fikk ta med snuppa vår hjem. Ei frisk og nydelig rampejente på 3,5 år i dag.
Nå håper jeg på et fullgått svangerskap og opplevelsen av å få jenta mi på brystet - slik det skal være <3
Oi, visste at du hadde mistet en tvilling, men denne historien fikk meg til å grineHjerteskjærende! Men så herlig at Thale er en frisk og rask rampejente da
![]()
Dette var spennende, flott, rørende, til tider trist, men mest av alt vakkert å lese. Som førstegangsfødende grugleder jeg meg!