Fødselstegn

Jeg kom inn med 5cm åpning uten å vite at jeg var i fødsel. Trodde det var mensensmerter. Ble positivt overraska og tenkte «dette blir lett», men stoppa på 6cm og da kom de virkelige smertene!!

Jeg lå nå nettopp og sov. Som sagt gikk mer av proppen kl 7 idag. Våknet rett før kl 13 nå av jevnlige tak som er ganske vonde. De var rett på 2-4 min mellomrom, varer i overkant av 60sek. Vi må reise til sykehuset om det her fortsetter ..
Så spennende! Lykke til!!!
 
Nå begynner det å bli litt mer action her hos april-gjengen[emoji86]
Lykke til Silje[emoji16]
 
Jeg kom inn med 5cm åpning uten å vite at jeg var i fødsel. Trodde det var mensensmerter. Ble positivt overraska og tenkte «dette blir lett», men stoppa på 6cm og da kom de virkelige smertene!!

Jeg lå nå nettopp og sov. Som sagt gikk mer av proppen kl 7 idag. Våknet rett før kl 13 nå av jevnlige tak som er ganske vonde. De var rett på 2-4 min mellomrom, varer i overkant av 60sek. Vi må reise til sykehuset om det her fortsetter ..

Lykke til [emoji173]️
Om de kommer såpass tett, ville jeg dratt inn nå. Men min erfaring er en time aktiv da. Du kjenner det vel sikkert best selv :)
Har du lang vei?
 
Hei igjen! Da kan jeg komme med oppdatering. Vi valgte igår å reise til Skien, har en leilighet her som vi kan benytte oss av (3min fra sykehuset). Normalt bor vi 1,5t unna.
Riene dabbet av på kvelden. De var så tette som nede i 3min og varte i ca 60sek av gangen. Jeg sovnet etter hvert og våknet med mensensmerter og kjempe vondt i korsryggen idag tidlig samtidig med små tak. Kom inn på sykehuset idag tidlig og fikk bekreftet 2 gode cm åpning i tillegg til denne slimproppen som har gått. Vi blir i Skien til i morgen. Jordmor «rivde» litt i meg i håp om litt fortere fremgang. Med tanke på at jeg var helt lukket for en uke siden så har det skjedd en del det siste døgnet, men latensfasen kan vare i opptil fler døgn, så nå slapper jeg av og håper ting skyter i gang de neste timene/døgnet :)
Takk for alle lykkeønskinger!

Lillemor i magen har det bra, stooor baby med MYE fostervann
 
I natt våknet jeg av noen sterke kynnere. Hele magen strammet seg og det var sterke menssmerter over hele magen. Ikke bare murringer nederst liksom[emoji848]
 
Oi så spennende at ting begynner å skje for flere nå. Lykke til!! Jeg er 38+5 og går også og kjenner konstant etter. Hodet er festet og er godt nede i bekkenet. Har vonde kynnere og slim. Er så klar for action snart!
 
Så spennende å lese at ting begynner å skje
Jeg er gravid med nr 3, har ei som blir 5 nå i april og ei som blir 1 i april:) er gravid i uke 38+5 idag! Venter og venter på fødsel, men eller er vel symptomene de samme som hos dere andre, slimproppen gått, kynnere, nedpress osv..
Første fødsel gikk jeg men 2cm åpning i en uke, men nr 2 gikk jeg med 5cm åpning i over 2uker!!! Gikk også 9dager overtid med nr 2 - men når fødselen startet gikk var hun ute på 1t og 20min (fra første rie) og det som en liten stjernekikker <3
Sååå nååå venter jeg bare på at denne fødselen skal starte like brått som de andre :D men blir vel overtid igjen skal du se :/ :)
 
Her gikk vannet i morges. Dro inn på føden for sjekk. Må inn igjen i morgen tidlig hvis ikke riene starter av seg selv... har på følelsen av at jeg blir igangsatt [emoji33]
Lykke til [emoji173]️
 
Her gikk vannet i morges. Dro inn på føden for sjekk. Må inn igjen i morgen tidlig hvis ikke riene starter av seg selv... har på følelsen av at jeg blir igangsatt [emoji33]
Oi oi oi [emoji1] lykke til [emoji173]
 
Her gikk vannet i morges. Dro inn på føden for sjekk. Må inn igjen i morgen tidlig hvis ikke riene starter av seg selv... har på følelsen av at jeg blir igangsatt [emoji33]

Lykke til! Krysser fingrene for at ting har gått/går bra for deg :)
 
Hei! Her skjer det ikke stort mer annet enn at jeg våkner fler ganger om natta av 2-3 ganske sterke tak som kommer, men som så gir seg. Jeg vil tro denne latensfasen (frem mot 4cm åpning) tar tid, men håper på at jeg snart er der i aktiv fødsel at riene ikke stopper opp :-D det er jo litt ille og glede seg til å kjenne på smerte, men litt bra også om man skal komme seg i gjennom. Nå er jeg veldig klar!
Tror det lureste nå er å lade opp med mat og sove litt innimellom for plutselig setter det i gang, og siden jeg er andregangsfødende så kanskje det går kjempefort når kroppen først bestemmer seg?
 
Så spennende å lese at ting begynner å skje
Jeg er gravid med nr 3, har ei som blir 5 nå i april og ei som blir 1 i april:) er gravid i uke 38+5 idag! Venter og venter på fødsel, men eller er vel symptomene de samme som hos dere andre, slimproppen gått, kynnere, nedpress osv..
Første fødsel gikk jeg men 2cm åpning i en uke, men nr 2 gikk jeg med 5cm åpning i over 2uker!!! Gikk også 9dager overtid med nr 2 - men når fødselen startet gikk var hun ute på 1t og 20min (fra første rie) og det som en liten stjernekikker <3
Sååå nååå venter jeg bare på at denne fødselen skal starte like brått som de andre :D men blir vel overtid igjen skal du se :/ :)

Spennende å lese! Grunnen til at jeg tror og håper at jeg er i gang snart er fordi at jeg for en uke siden var umoden og helt lukket, mens igår var jeg helt moden med 2 gode cm åpning, som kom av disse riene jeg hadde jevnlig for to dager siden. Så håper det starter for alvor NÅ, og at jeg slipper å gå i verste fall 13 dager til. Pga mengden fostervann blir jeg igangsatt termin om ikke det starter av seg selv...
 
Back
Topp