Fødselstegn

SiljeEliseJ

Blir kjent med forumet
Hei! Da er jeg kommet til uke 38+1 (i uke 39) og alle hjerter gleder seg, med tanke på fler sykehusbesøk m/ premature rier og diverse.

Dette er min nr. 2 og jeg må si at svangerskapet har vært helt ulikt fra førstemann, fra start til slutt. Første gangen merka jeg ikke en kynner, ingeting spesiell utflod/slimpropp, nedpress eller noe før jeg trodde jeg hadde mensensmerter og kom inn på føden med 5cm åpning. (Gutten ble født 2 dager før termin)

Denne gangen har jeg hatt relativt sterke kynnere fra uke 25, slim hele svangerskapet. Slimproppen må ha gått to ganger, da den gikk på nytt idag, nøyaktig 13 timer etter sex. Murringer har jeg hatt jevnlig siden men ikke noe merkbart enda, annet enn litt vonde kynnere som er vanlig så nært fødsel.

Er veldig spent på om dette er tegn på at fødsel starter snart. Jeg vet jo at babyen kommer når hun kommer, men likevel litt spennende og se etter alle tegnene.
Sterke kynnere de siste par dagene, nedpress 3 dager i forrige uke. Jeg har litt mye fostervann og baby ble målt til 2,7kg for 5 uker siden!! Dersom hun er såpass stor så er det på sin plass at hun møter verden snart.
Hilsen litt utålmodig mamma :-D

Hvilke tegn har dere? Fortvil ikke, som sagt hadde jeg nada, null niks tegn med nr 1.
 
Håper lille kommer ut snart

Her det også nr to på vei, har hatt ganske likt svangerskap som sist. Mer bekken plager og mer sliten, men det er jo ikke så rart med ei lita ei på 1 1/2 fra før og alle fødselstegn kommer tidligere denne gangen enn sist.
Her har kynnerene vært svake og bygd seg opp siden uke 20, nå har jeg kynnere ofte! Men har en del nedpress, hatt det i et par-tre uker allerede. Modningsrier kom skikkelig sist uke, da tenkte jeg ånei.. det er sånn riene var i begynnelsen ja
Ellers er «fødenasa» på plass og etter lang dag med mye kynnere i går, sank magen! MYE!

Så håper lille kommer rett over påske! Er lei 36+5 i dag
 
Håper lille kommer ut snart

Her det også nr to på vei, har hatt ganske likt svangerskap som sist. Mer bekken plager og mer sliten, men det er jo ikke så rart med ei lita ei på 1 1/2 fra før og alle fødselstegn kommer tidligere denne gangen enn sist.
Her har kynnerene vært svake og bygd seg opp siden uke 20, nå har jeg kynnere ofte! Men har en del nedpress, hatt det i et par-tre uker allerede. Modningsrier kom skikkelig sist uke, da tenkte jeg ånei.. det er sånn riene var i begynnelsen ja
Ellers er «fødenasa» på plass og etter lang dag med mye kynnere i går, sank magen! MYE!

Så håper lille kommer rett over påske! Er lei 36+5 i dag

Høres ut som kroppen din er rimelig klar etter hvert ja. Livmorhalsen/tappen har vært helt avflatet noen uker hos meg og etter mange tegn og at jeg har trodd at fødselen har vært i gang et par ganger så har jeg slutta og håpe for mye, men klarer likevel ikke la vær og speide etter tegn :p Masse lykke til med innspurten! Nå som du straks er i din 38 uke og jeg er i min 39 så er barna likevel friske fine og klare for verden, det er godt å vite :)
 
Får prøve litt mer sette-i-gang-sex om ikke jeg får rier i løpet av natta som kommer (siden slimproppen gikk nå nettopp)
Ikke at sengekos frister noe særlig, men det var trolig det som satte i gang med nr. 1 :p
 
Jeg er gravid med min nr 2 og svangerskapet er helt ulikt fra første. Har masse modningstegn som brun utflod, hodet ble konstantert festet nå på fredag. Er 36+6 og kjenner at modningsrier, bekkenløsning foran og bak + masse kynnere gjør meg helt utmattet. Med førstemann hadde jeg ingen tegn før vannet gikk etter en nys i uke 40 + 6. Håper h*n kommer snart. Kjenner at jeg allerede er lei av så mye vondter. Har en mann som går på krykker hjemme og en liten en på 2 år og 4 mnd. Håper h*n kommer snart. Har alle tegnene på nært forestående fødsel men ingenting skjer. Blir helt gal av denne ventetiden :arghh:
 
Jeg er gravid med min nr 2 og svangerskapet er helt ulikt fra første. Har masse modningstegn som brun utflod, hodet ble konstantert festet nå på fredag. Er 36+6 og kjenner at modningsrier, bekkenløsning foran og bak + masse kynnere gjør meg helt utmattet. Med førstemann hadde jeg ingen tegn før vannet gikk etter en nys i uke 40 + 6. Håper h*n kommer snart. Kjenner at jeg allerede er lei av så mye vondter. Har en mann som går på krykker hjemme og en liten en på 2 år og 4 mnd. Håper h*n kommer snart. Har alle tegnene på nært forestående fødsel men ingenting skjer. Blir helt gal av denne ventetiden :arghh:

Huff, det høres slitsomt ut. Jeg er selv hjemme med gutten vår på 3år som er syk, så han får rett og slett lov å bare se på TV for det er begrensa hva jeg klarer og har ork til om dagen!

Det høres ut som fødselen din kan starte i natt for alt du vet, og jeg krysset fingrene for at du slipper å gå så lenge... utrolig irriterende med ulike svangerskap, for man vet jo aldri hva man kan vente seg eller hva man går til når ingenting er likt!
Kjerringråd som kanel og bringerbærte tror jeg ikke på, men varmt karbad, sex og stimulere brystvortene har jo faktisk hatt bevist effekt ifølge de fleste jordmødre. Sæd inneholder prostaglandiner som er det samme stoffet som bruker i piller for å sette i gang fødsel, men det gjelder bare om kroppen er moden nok såklart!
Men jeg forstår om sengekos er utelukket for dere med en mann på krykker, men lykke til de neste dagene!
Hold meg gjerne oppdatert, moro å følge med og få noen forhåpninger på tross av at alt er ulikt :)
 
Nr 3 her og har en på 2,5. Hun trives heldigvis veldig godt i bhg, så sender henne dit med god samvittighet :)

Har hatt mye kynnere de siste 2-3 ukene, og nå siste uka har jeg i tillegg hatt mer mensmurringer. På fredag hadde jeg litt små tak sammen med kynnerene, men det gav seg heldigvis etter å få slappet av lenge. Har også merket at jeg har hovnet litt mer opp i helgen.

Er 38+6 i dag, men håper lille venter til kontrollen på sykehuset neste uke :)
 
Første her. Har hatt en del nedpress i noen uker allerede, masse kynnere siden uke 18, nå kan jeg ikke stå oppreist uten at magen er knallhard. En del mensmurringer i mage og rygg og de siste dagene har jeg vært veldig kvalm. Satser på at modningen er godt i gang, klar for å møte vidunderet vårt nå [emoji7] 36+3 nå.
 
Høres ut som kroppen din er rimelig klar etter hvert ja. Livmorhalsen/tappen har vært helt avflatet noen uker hos meg og etter mange tegn og at jeg har trodd at fødselen har vært i gang et par ganger så har jeg slutta og håpe for mye, men klarer likevel ikke la vær og speide etter tegn :p Masse lykke til med innspurten! Nå som du straks er i din 38 uke og jeg er i min 39 så er barna likevel friske fine og klare for verden, det er godt å vite :)
Er vell hode som er mest klart! :p Men som du sier, det er friske og fine barn som kommer til verden om de skulle komme nå. Veldig godt og trygt å vite. ;)

Takk det samme! Spennende tid med mye som skjerxsmile9
 
Første her. Har hatt en del nedpress i noen uker allerede, masse kynnere siden uke 18, nå kan jeg ikke stå oppreist uten at magen er knallhard. En del mensmurringer i mage og rygg og de siste dagene har jeg vært veldig kvalm. Satser på at modningen er godt i gang, klar for å møte vidunderet vårt nå [emoji7] 36+3 nå.

Høres ut som gode modningstegn. Selvom fødsel ikke skulle skje på et par uker, lever jeg i den tro om at kroppen jobber bedre under fødsel når man har hatt en del modning (kynnere, nedpress o.l) i forkant. Med min nr 1 hadde jeg ingen tegn overhodet før riene plutselig satte inn en fredagskveld. Aktiv fødsel varte i 15 timer, hvor av riene dabbet av 3 ganger.. så det gikk litt tregt, men en fantastisk opplevelse! :)
 
Nr 3 her og har en på 2,5. Hun trives heldigvis veldig godt i bhg, så sender henne dit med god samvittighet :)

Har hatt mye kynnere de siste 2-3 ukene, og nå siste uka har jeg i tillegg hatt mer mensmurringer. På fredag hadde jeg litt små tak sammen med kynnerene, men det gav seg heldigvis etter å få slappet av lenge. Har også merket at jeg har hovnet litt mer opp i helgen.

Er 38+6 i dag, men håper lille venter til kontrollen på sykehuset neste uke :)
Spennene tid! Nå kan det hos skje når som helst,
men lille jenta i magehuset mitt ser ut til å være en luring :p vi får se om det har hatt noe å si at slimproppen gikk kl 13 idag eller om jeg går å venter i enda 2-3 uker :)
 
Her er det første, jeg har egentlig ikke hatt noen tegn på at noe skal skje utenom at slimproppen eller deler av den gikk for 10 dager siden.
De to siste dagene har jeg hatt skikkelig murringer i ryggen og magen på kvelden, i går ga de seg ikke å har vart hele natten. Ikke aner jeg om dette er et tegn på at noe er på gang.:p Er 37+3.:)
Har det skjedd noe mer etter at din slimproppen gikk i går?
 
Her er det første, jeg har egentlig ikke hatt noen tegn på at noe skal skje utenom at slimproppen eller deler av den gikk for 10 dager siden.
De to siste dagene har jeg hatt skikkelig murringer i ryggen og magen på kvelden, i går ga de seg ikke å har vart hele natten. Ikke aner jeg om dette er et tegn på at noe er på gang.:p Er 37+3.:)
Har det skjedd noe mer etter at din slimproppen gikk i går?

Det er jo modningstegn, så det er bra kroppen klargjør seg i det minste :-D her har det ikke skjedd noe mer, mulig det er stille før stormen som jeg har hørt andre si. Baby var veldig aktiv igår kveld, kanskje mer enn vanlig. Kynnerne har jeg hatt i mange uker, men har ikke kjent noe etter jeg stod opp kl 6.00 idag :) kan også legge til at mange «tømmer» seg i tiden før fødsel og er løse i magen, men det var jeg hele forrige uke så det var nok et falskt tegn for meg :p hehe
 
Det er jo modningstegn, så det er bra kroppen klargjør seg i det minste :-D her har det ikke skjedd noe mer, mulig det er stille før stormen som jeg har hørt andre si. Baby var veldig aktiv igår kveld, kanskje mer enn vanlig. Kynnerne har jeg hatt i mange uker, men har ikke kjent noe etter jeg stod opp kl 6.00 idag :) kan også legge til at mange «tømmer» seg i tiden før fødsel og er løse i magen, men det var jeg hele forrige uke så det var nok et falskt tegn for meg :p hehe

Når jeg sitter i skrivende stund NÅ, så må det være resten av slimproppen som gikk !! Ganske blank/gjennomsiktig, men utrolig mye, tykt og seigt. Beklager detaljer
 
Last edited:
Spennene tid! Nå kan det hos skje når som helst,
men lille jenta i magehuset mitt ser ut til å være en luring [emoji14] vi får se om det har hatt noe å si at slimproppen gikk kl 13 idag eller om jeg går å venter i enda 2-3 uker :)
Blir veldig spennende å se. Her har jeg gått på overtid med de to første, så blir vel ikke noe før tida uansett med mindre jeg blir satt igang [emoji14] hehe
Håper de kan ta vannet mitt til uka, siden jeg føder raskt...
Her har slimproppen gått litt og litt siden uke 36 tror jeg, og uten noe blod, så vil tro jeg uansett kan gå maks overtid igjen utifra tegn.
Men gleder meg til å blo ferdig nå. Klarer ikke sove på venstre side pga isjiasnerven lenger, og jeg sover ikke noe godt på høyre side :eek:
 
Mye mensmurringer i mage og rygg og kraftige kynnere med murringer.
Har også sinnsykt mye utflod, vet ikke om det har noe å si. Også føler jeg meg uvel i kroppen, sliter med å sove for jeg føler meg så ekkel/rar[emoji848]
 
Høres ut som gode modningstegn. Selvom fødsel ikke skulle skje på et par uker, lever jeg i den tro om at kroppen jobber bedre under fødsel når man har hatt en del modning (kynnere, nedpress o.l) i forkant. Med min nr 1 hadde jeg ingen tegn overhodet før riene plutselig satte inn en fredagskveld. Aktiv fødsel varte i 15 timer, hvor av riene dabbet av 3 ganger.. så det gikk litt tregt, men en fantastisk opplevelse! :)

Hadde absolutt vært fordelaktig om kroppen er helt klar ved fødsel. Har full tro på at kroppen vet hva den skal gjøre under fødsel, bare håper jeg klarer å få hodet til å følge med [emoji28]

Aktiv fødsel i 15 timer, som i at du hadde 4cm eller mer åpning da? Litt ny på alt dette, eneste "bakgrunnen" jeg har er å ha sett på Fødeavdelingen på tv [emoji23]
 
Hadde absolutt vært fordelaktig om kroppen er helt klar ved fødsel. Har full tro på at kroppen vet hva den skal gjøre under fødsel, bare håper jeg klarer å få hodet til å følge med [emoji28]

Aktiv fødsel i 15 timer, som i at du hadde 4cm eller mer åpning da? Litt ny på alt dette, eneste "bakgrunnen" jeg har er å ha sett på Fødeavdelingen på tv [emoji23]

Jeg kom inn med 5cm åpning uten å vite at jeg var i fødsel. Trodde det var mensensmerter. Ble positivt overraska og tenkte «dette blir lett», men stoppa på 6cm og da kom de virkelige smertene!!

Jeg lå nå nettopp og sov. Som sagt gikk mer av proppen kl 7 idag. Våknet rett før kl 13 nå av jevnlige tak som er ganske vonde. De var rett på 2-4 min mellomrom, varer i overkant av 60sek. Vi må reise til sykehuset om det her fortsetter ..
 
Jeg kom inn med 5cm åpning uten å vite at jeg var i fødsel. Trodde det var mensensmerter. Ble positivt overraska og tenkte «dette blir lett», men stoppa på 6cm og da kom de virkelige smertene!!

Jeg lå nå nettopp og sov. Som sagt gikk mer av proppen kl 7 idag. Våknet rett før kl 13 nå av jevnlige tak som er ganske vonde. De var rett på 2-4 min mellomrom, varer i overkant av 60sek. Vi må reise til sykehuset om det her fortsetter ..
Så spennende!! [emoji1]
 
Back
Topp