fødselstanker..:P

kailin

Glad i forumet

Noen her som gruer eller gleder seg til fødselen? 
eller rett og slett bare tenker en del på den allerede?:P
Jeg både grugleder meg kjenner jeg..  Mye tanker om rivning/klipping etc..
Har aldri vært gravid, eller fødd tidligere så aner ikke hva jeg går til.
Det er jo en god stund til, men som den tenkende personen jeg er, så funderer jeg mye og studerer/leser mye om graviditet/fødsel/babytid o.l ! hehe.. Speeennende tid i møte!

Jeg gruer meg helt ekstremt til jeg skal føde neste gang. Jeg hadde en fæl fødsel med førstemann og har egentlig tenkt å snakke med de om det er mulighet for ks. Selv om det overhode ikke er noen enkel utvei. 

Men ut må de! Og det er veeeldig verdt det :) 

åå.. ja det forstår jeg godt! synd du har dårlig erfaring med forrige fødsel. kanskje det går annerledes denne gangen?:) 
KS er vel ganske drastisk, og kan man velge det selv? ... 
Jeg har vært med på å se keisersnitt, og det er en ganske så stor operasjon.. men om det er beste måte å få en bedre opplevelse, eller at det er det beste for barnet så kan det være det riktige :) jeg vet ikke. Håper du får det sånn du ønsker, og at du får en fin fødsel når den kommer!:D 

Jeg er mest spent på om jeg rekker å komme meg på sykehuset før knøttet kommer ut..
De andre to fødslene har gått fort, og nå bor jeg et stykke unna :P

Ellers tar jeg fødselen som den kommer. Har ikke vært redd for revning eller sånt og har med de andre og tenkt at jeg begynner med naturlig smertelingdring og går heller over på medisinsk om det blir behov..

Men så langt kom jeg ikke :P

Jeg har født to ganger før og jeg gleder meg virkelig til å oppleve det igjen!

kailin skrev:
åå.. ja det forstår jeg godt! synd du har dårlig erfaring med forrige fødsel. kanskje det går annerledes denne gangen?:) 
Jeg har vært med på å se keisersnitt, og det er en ganske så stor operasjon.. men om det er beste måte å få en bedre opplevelse, eller at det er det beste for barnet så kan det være det riktige :) jeg vet ikke. Håper du får det sånn du ønsker, og at du får en fin fødsel når den kommer!:D 

Ja, det er veldig kjipt at det gikk slik det gikk. Men det endte jo bra :) Kort fortalt var det veldig lang og stressende for både meg og barnet. Og jeg mistet rett undert 2 liter blod. Og gikk rett i en fødselsdep. Og det unner jeg ingen. Heldigvis ble vi begge friske etterhvert :) Jeg kan godt forsøke igjen hvis legene mener det skal gå greit, men da skal jeg ha gooood oppfølging hele tiden og ha oversikten. Sist var det rett før det endte i ks, og jeg har heller et planlagt ks enn et haste/krise snitt denne gang. Hvis jeg ikke føder selv :)

Det beste, på et generelt grunnlag, er om en kan føde vaginalt. Men kan en ikke det, så er det supert at en har ks i backup :)

Æ grue mæ ikke t fødseln, for dein treng itj å bli så vondt :) Æ valgt å få epidural med begge to å æ angre itj ett sekund, for æ har hatt 2 fantastisk flotte fødsla Æ e kanskje feig som velge epidural,men så har æ hatt 2 flotte opplevelsa å grue mæ itj t neste fødsel

*ønskergullnr2* skrev:

kailin skrev:

Ja, det er veldig kjipt at det gikk slik det gikk. Men det endte jo bra :) Kort fortalt var det veldig lang og stressende for både meg og barnet. Og jeg mistet rett undert 2 liter blod. Og gikk rett i en fødselsdep. Og det unner jeg ingen. Heldigvis ble vi begge friske etterhvert :) Jeg kan godt forsøke igjen hvis legene mener det skal gå greit, men da skal jeg ha gooood oppfølging hele tiden og ha oversikten. Sist var det rett før det endte i ks, og jeg har heller et planlagt ks enn et haste/krise snitt denne gang. Hvis jeg ikke føder selv :)

Det beste, på et generelt grunnlag, er om en kan føde vaginalt. Men kan en ikke det, så er det supert at en har ks i backup :)

aha.. skjønner! off.. så forferdelig!! unner deg alt godt og en fantastisk fin fødsel, enten ks eller ei! 

Ja, takk gud for gode kirurger og muligheter! gleder meg til å høre hvordan det går, om 8-9 mnd? :P hehe! ting er så spennende! jeg er helt gira og på gråten hver gang jeg ser et barn! gledestårer da så klart!:) 

Tuppeline skrev:
Æ grue mæ ikke t fødseln, for dein treng itj å bli så vondt :) Æ valgt å få epidural med begge to å æ angre itj ett sekund, for æ har hatt 2 fantastisk flotte fødsla Æ e kanskje feig som velge epidural,men så har æ hatt 2 flotte opplevelsa å grue mæ itj t neste fødsel

aha, skjønner den.. 
du er heldig da! 

jeg driver  å tenker på det med epidural eller normal uten noe.. men kjenner jeg meg rett, så må jeg ha epidural(om tilstanden, og tiden gir meg muligheter til det) pga lav smerteterskel.. :P hehe. Jeg kan være syk med feber og lignende og utøve mer enn jeg burde, men smerter? neeeeei..altså det funker ikke for meg. jeg er ei PINGLE! :P hehe.. mannen min vil ikke at jeg skal ta epidural, men det er vel pga han jobber selv som sykepleier, og har sett/hørt en del bivirkninger i forhold til det. men men. god tid enda til å velge hvordan man vil fødsel skal være. 

man vil uansett ha en flott opplevelse, så håper at alt går bra med alle her!;)

Jeg gruer meg egentlig ikke så veldig til neste fødsel. Selve fødselen min gikk forsåvidt greit med førstemann, vondt var det jo så klart. Det bare endte så dramatisk, at alt vi håper på er å få en bedre avslutning denne gangen. At ungen kommer frisk og fin ut, ikke livløs.

uff... Jeg gruer meg helt sykt.. Har rett og slett skikkelig fødselsangst!!! Er vel mest redd for smerten, og at det ikke er noen vei tilbake. Håper noen kan berolige meg? Vil ikke gå å grue meg i åtte mnd! Hva kan hjelpe, tro??

Snusine skrev:
uff... Jeg gruer meg helt sykt.. Har rett og slett skikkelig fødselsangst!!! Er vel mest redd for smerten, og at det ikke er noen vei tilbake. Håper noen kan berolige meg? Vil ikke gå å grue meg i åtte mnd! Hva kan hjelpe, tro??

hehe, huff. skjønner den veldig godt! jeg tror man glemmer smerten når barnet har kommet til verden(om alt er bra så klart), og alt fokuset blir mot barnet. sånn som når man er lei seg, eller tenker på noe vondt så kan det hjelpe å gjøre noe annet å holde fokuset på:)
tenk heller på hvor fanastisk det er å ha et lite barn, et lite menneske som skal bo i kroppen din i 9 mnd! jeg er overveldet over hva vi mennesker klarer å skape. det er helt fantastisk-! 
Jeg gleder meg til å holde barnet mitt i hendene for første gang! men ja. no pain, no gain!:) 

Jeg gleder meg! Hadde en fin opplevelse sist, til tross for at jeg var dårlig forberedt og det var fem uker før termin.. Jeg hadde lite vondt, men måtte få drypp for å få kraftige nok rier. Jeg kom inn på føden klokka halv seks, halv ni sjekket de åpning og da var den 9 cm. Riene var hyppige og veldig effektive, men altfor svake. Klokka ett fikk jeg drypp og først da ble det vondt. Halv to var han ute. En kjempefin opplevelse som jeg gleder meg veldig til å oppleve på nytt, denne gangen litt bedre forberedt...

Jeg gleder meg! Hadde en fin opplevelse sist, til tross for at jeg var dårlig forberedt og det var fem uker før termin.. Jeg hadde lite vondt, men måtte få drypp for å få kraftige nok rier. Jeg kom inn på føden klokka halv seks, halv ni sjekket de åpning og da var den 9 cm. Riene var hyppige og veldig effektive, men altfor svake. Klokka ett fikk jeg drypp og først da ble det vondt. Halv to var han ute. En kjempefin opplevelse som jeg gleder meg veldig til å oppleve på nytt, denne gangen litt bedre forberedt...

ja, et barn er det jeg ønsker meg mest i hele verden! Og jeg føler meg veldig klar for å bli mor:) Så nå må jeg jobbe for at fødselsangsten ikke kommer i veien for gleden ved å skape et liv! Hmm.. Men det første jeg tenkte på da jeg så den positive testen var fødsel... Er vel dum som har sett så mye på jordmødrene på TV:(

Åh, det var godt å høre, Januar13!!!!:) slike historier trenger jeg å høre. Har mange venninner som har fæle historier fra fødselen....:(

Snusine skrev:
ja, et barn er det jeg ønsker meg mest i hele verden! Og jeg føler meg veldig klar for å bli mor:) Så nå må jeg jobbe for at fødselsangsten ikke kommer i veien for gleden ved å skape et liv! Hmm.. Men det første jeg tenkte på da jeg så den positive testen var fødsel... Er vel dum som har sett så mye på jordmødrene på TV:(

ja er ikke det hærlig vel!:D 
huff, ja den angsten er ikke til å holde skjul på. men den fikser du lett(håper jeg :D )! krysser fingrer!;) 
hehe, ja jordmødre på tv er jo også som sagt tv. og media liker å skape drama og lignende. så ha det i bakhodet at det ikke bare er de fæle tingene som blir vist på tvn, men også fine fødsler! :D jeg tror det skal gå bra.. (optimisten i meg, og hormoner pågang!hehe!)

Jeg gleder meg veldig Er det mest fantastiske jeg har vært med på!

Forrige gang var jeg veldig positiv og gledet meg til fødselen og ville prøve uten epirdural (øker risikoen for ks veldig, ligger i familien og det ville eg unngå) og fødselen gikk over all forventing. eneste jeg gruet med til var selve den delen der ungen skal presses ut. Men det gikk kjempebra, revnet ikke så jeg ble veldig overrasket.

Så nå ser jeg enda mer fram til neste gang!

Back
Topp