Fødselssmerter

Hadde styrtfødsel (førstegangs) med morkake forran, og kjente det mest i korsryggen og halebeinet, var veldig intens, klarte ikke ligge stille når rietoppene kom, så ryggen min strammet seg og jeg måtte gynge frem og tilbake mens jeg lå på ryggen. Sett film av det i ettertid og ser ut som noe ifra en skrekkfilm
laughing4

Jeg er litt nysgjerrig på om det er forskjell i smerteopplevelsen under rier avhengig av hvor morkaka ligger. Jeg vet at slikt er subjektivt - så noe vitenskapelig metode er dette ikke men litt spent på hva andre har opplevd

Jeg har kun hatt morkaka bak i de to siste svangerskap. Nå er den på fremre vegg (mage). Da jeg fødte mine to første var smertene i stor grad konsentrert mot korsryggen og murringer der.

Hvordan opplevde du smertene? :)
Begge gangene jeg gikk gravid, så var morkaken faktisk plassert på samme sted. Bak på høyre side. Første gangen var smertene intense og sykt vonde, den andre gangen var de veldig vonde også, men ikke like intens, hadde mer ryggsmerter denne gangen, enn første gang da alt sprengtes nedover.:) Jeg har hørt det er verre med smerter når den er foran, men det kan jeg ikke svare på da jeg bare hadde bakre. :)

Veldig fascinerende at dere husker hvor smerten satt. Har en fødsel bak meg, (med riedrypp), og det eneste jeg husker er at det kjentes ut som jeg holdt på å revne fra brystet og ned. :hilarious: Husker ikke hvor smerten var verst.

Veldig fascinerende at dere husker hvor smerten satt. Har en fødsel bak meg, (med riedrypp), og det eneste jeg husker er at det kjentes ut som jeg holdt på å revne fra brystet og ned. :hilarious: Husker ikke hvor smerten var verst.
Shit det høres intenst ut :bag: :oops: Har hørt at riedrypp kan gjøre smertene mer intens. Mine rier ble verre og tettere etter det (nesten uten stopp)

Shit det høres intenst ut :bag: :oops: Har hørt at riedrypp kan gjøre smertene mer intens. Mine rier ble verre og tettere etter det (nesten uten stopp)
Ja, det var på slutten, så hadde maks 10 sec pause mellom riene i 2 timer før han var ute. Hadde også 0 bedøvelse, så kjenner at det ikke er noe jeg vil gjøre igjen. :hilarious: SKAL ha epidural denne gangen om det er tid.

Første med morkaka bak var det i magen, med morkaka foran satt det mest i ryggen..

Det er så sprøtt hvor ulikt man opplever rier!

Har en video av meg som under fødsel for 17 dager siden sier «de riene som sitter i magen er 1000x verre enn de i ryggen. De i magen er akkurat som om noen tar en kniv inn i deg og vrir rundt, mens de i ryggen er som intense menssmerter, men det er mye bedre for det er gjenkjennbart». :hilarious:

Merket for øvrig ikke noe forskjell med første og andre mtp morkakens plassering :shy:

Har en video av meg som under fødsel for 17 dager siden sier «de riene som sitter i magen er 1000x verre enn de i ryggen. De i magen er akkurat som om noen tar en kniv inn i deg og vrir rundt, mens de i ryggen er som intense menssmerter, men det er mye bedre for det er gjenkjennbart». :hilarious:

Merket for øvrig ikke noe forskjell med første og andre mtp morkakens plassering :shy:
Ja, var slik til meg også. Kjentes ut som ryggen gikk av meg. Men den i magen var verst. Hvor hadde du morkaken plassert?

Kan huske at det satt mest i ryggen sist, med morkaken forran. Kjentes ut som korsryggen skulle knekke!

Oi, her er det absolutt motsatt. De i ryggen er verre enn de i magen.

Veldig enig med denne smertevurderingen. Følte noen kløyp så hardt de kunne i innvollene mine på de riene som satt i magen. Ville mye heller hatt i ryggen. :laughing002

Back
Topp