Det er så vondt at man føler alt blir helt håpløst, man forventer å dø, faktisk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
EnigDet er en ubeskrivelig smerte! Har aldri opplevd lignende før.
Man glemmer jo heldigvis smerteHei,
Til dere som har født før, hvordan oppleves smertene under fødsel?
Klarer ikke helt å sette meg inn i hva slags type smerte det er.. Er det som kramper hvor det stikker mye, eller er det mer som melkesyre eller...?
Og er det mest vondt i mage/rygg eller også nedentil?
Jeg må få si at jeg hadde en veldig fin fødselsopplevelse. Smertene var som menssmerter som økte i styrke, og for meg var det ikke ille før de tok vannet, selv om jeg hadde stormrier. Da var jeg seks centimeter. Etter det ble det verre, men det gikk veldig fort og fint. Pressriene var bedre, for da gjorde jeg noe. Jeg kunne ikke kjenne noe der nede, hadde bare de samme smertene jeg hadde hatt hele tiden, og slapp unna de brennende smertene noen snakker om. Det var intenst den siste timen, altså, jeg prøver ikke å si at det var smertefritt, men det gikk greit. hadde ingen smertelindring. Klart det gjør vondt, men jeg er gravid igjen og er ikke nervøs for fødselen i det hele tatt, gleder meg bare til å se gutten min.Ueeeeh dette høres grusomt ut!!! Gruer meg![]()
Ueeeeh dette høres grusomt ut!!! Gruer meg![]()
Tjaaa! Første gang som er over fem år siden satt smerten mest I ryggen. Fødte for tre uker siden og da satt det mest I magen. Under pressriene føles det litt som så pent nevnt over her at fitta står I brann. Åpningsriene opplevde jeg som intense og smertefulle, som mensensmerter Xtusen. Men jeg hadde gledelig gjort det igjen
Ueeeeh dette høres grusomt ut!!! Gruer meg![]()
Du behøver ikke grue deg sånn, anbefaler at du drar på fødselsforberedende kurs. Jeg opplevde det som veldig nyttig mental forberedelse! Du skal jobbe med å forsøke å slappe av og la livmoren gjøre jobben sin med riene, for hver rire som er unnagjort er du ett skritt nærmere målet. Tenk på det som en sekk med rier, og for hver rire som er unnagjort kan du ta "den" ut av sekken som blir tommere og tommerePressriene er de heftigste og da er jordmor god og ha, hun/han tar vare på deg og hjelper deg med når du skal vente og når du skal presse. Pressriene er vonde med de er også målgangen;-) "premien" har du snart i hendene og da er alt glemt
Lykke til videre!
Ser ut som om jeg må forberede meg på det værste, så får alt annet være en overraskelse.. Jeg er ikke spesielt redd for å føde, men gruer meg til smertene..