Fødselspermisjon og foreldrepenger, hva har dere krav på?

Jobber fullt frem til jeg går i permisjon i mai i år. Har ikke tatt ut ferie i år og har årlig 5uker ferie pålagt. Hva skjer med disse ukene? Skal de summeres til svangerskaps permisjonen hvis ikke jeg tar de ut før jeg går ut til permisjon?
Du kan vel skrive inn 4 uker og 1 dag inn i permisjonen som ferie. Ferie har du rett på når du jobber :)
 
Du kan vel skrive inn 4 uker og 1 dag inn i permisjonen som ferie. Ferie har du rett på når du jobber :)
Hei!
Ja arbeidsgiver har lagt 3 uker inn som ferie. Det er når alle andre har ferie der jeg jobber. Men jeg kan vel velge NPR jeg vil ta ut min ferie!! ?
 
Hei!
Ja arbeidsgiver har lagt 3 uker inn som ferie. Det er når alle andre har ferie der jeg jobber. Men jeg kan vel velge NPR jeg vil ta ut min ferie!! ?

Ja! Jeg skal ta ferie i september for å bruke ferien til å forlenge permisjon. Min arb.plass er stengt tre siste ukene i juli, men da har jo jeg de første 6 ukene med permisjon som er obligatorisk for mor. Er jo ikke interessert i å bruke ferien min samtidig som permisjon. Er vel du som legger opp løpet med permisjonen i søknaden og legger inn ferien din når det passer deg. Så må du bare blir enig med arbeidsgiver om du skal få utbetalt feriepenger når alle andre på arbeidsplassen får det og da spare til når du tar opphold i permisjon for å ta ferien eller om du får utbetalt den mnd du tar ut ferien. Hvis du skjønte hva jeg mente :p
 
Du kan vel skrive inn 4 uker og 1 dag inn i permisjonen som ferie. Ferie har du rett på når du jobber :)

Kan forlenge permisjonen med mer ferie dersom arbeidsgiver bekrefter dette. Husker ikke heilt nøyaktig hva nav sa men nevnte en kunne ta neste års ferie også. Om det bare er årets ferie men lengre enn 4 uker og 1 dag går det for dem så lenge arbeidsgiver oppgir dette når de sender inn sine skjemaer ☺️
 
Back
Topp