fødselsjournal

kathrine80

Glad i forumet
sendt inn papirer om at jeg ønsker den, hvor lang tid tar det ca før man får den i postkassa?

opp

ORIGINAL: kathrine80

sendt inn papirer om at jeg ønsker den, hvor lang tid tar det ca før man får den i postkassa?

Hvilke papirer sender du inn for å få den da..?

ORIGINAL: kaosfest

Jeg skrev bare at jeg ønsket partogram og sykepleiernotater.. [:)]

ORIGINAL: kaosfest

ringte og sa jeg ønsket den, og fikk et skjema i posten som jeg fylte ut og retunerte...

Jeg søkte også om å få den, fikk bare et idiotisk sammendrag med masse medisinske termer jeg ikke skjønner en dritt av. Var på maks 3 sider. Ble skikkelig lei meg [:(]

Jeg ville jo ha hele greia, fra jeg kom inn til jeg dro.. Den vi gikk gjennom på hjemreisedagen.. Er det mange som har fått den tjukke blekka eller?

Tok over 1 år å få de.[:-] (men de ringte fra posten og hadde funnet et brev adressert til meg, bak et møbel eller noe[8D])

Og sto ikke en dritt.[&o]

Det sto notert fram til siste gangen jeg kom inn, og ble lagt på ctg.
Så var neste notat fra etter fødsel, om at det hadde blitt ks - og hvorfor.

That´s it..[8|]

Det tok halvannen uke her. Jeg fikk aldri noe jeg skulle fylle ut, jeg bare skrev på et A4-ark at jeg ønsket hele journalen min, fødselsnummer, navn og adresse og underskrift. Null problem [:)]

MEN, om det ikke hadde vært for utdannelsen jeg holder på med, så hadde jeg ikke skjønt halvparten av det som står der.

man får ikke alle papirene..
man får bare noen få. vi gir bare ut noen få papirer. partogram gir vi ikke ut. siden det er veldig vanskelig å forstå den. man får nesten ikke noe ut av den..

ORIGINAL: reidis

man får bare noen få. vi gir bare ut noen få papirer. partogram gir vi ikke ut. siden det er veldig vanskelig å forstå den. man får nesten ikke noe ut av den..

Jeg fikk alt, absolutt alt, både fra fødsel og fra de gangene jeg var innlagt tidligere i svangerskapet [:)]

ORIGINAL: Vugge

Jeg fikk det[8|]

Ringte barsel og sa jeg ville ha papirene.. Hentet de i skranken på sykehuset dagen etter og betalte 50 kroner..[8|][:)]

ok men hos oss gir vi ikke ut alt. bare 3-4 papirer.. ikke partogram heller

jeg har også tenkt å be om jorunalen min.. håper ullevål gir ut alle papirer

Men om man drar innom fødeavdelingen personlig, tror du sjansen er større for å få de da? [8D]
Jeg virkelig VIL ha mappa mi, og kjører lett en time for å få tak i de. Hehe.

Hvor jobber du btw? [:)]

ORIGINAL: BølleBella

Men om man drar innom fødeavdelingen personlig, tror du sjansen er større for å få de da? [8D]
Jeg virkelig VIL ha mappa mi, og kjører lett en time for å få tak i de. Hehe.

Hvor jobber du btw? [:)]

men du kan jo se hva du får og vis du manger noe så kan du jo ringe ller dra ditt og spørre om resten..

Jeg fikk det[8|]

Ringte barsel og sa jeg ville ha papirene.. Hentet de i skranken på sykehuset dagen etter og betalte 50 kroner..[8|][:)]

Da er det sikkert forskjell fra sted til sted. Jeg fikk hvertfall med meg 13 sider fra Tønsberg :)

ja det er veldig forskjell fra sykehus til sykehus[:D]

Jeg fikk det[8|]

Da er det sikkert forskjell fra sted til sted. Jeg fikk hvertfall med meg 13 sider fra Tønsberg :)

ja det er veldig forskjell fra sykehus til sykehus[:D]

Jeg kan ikke helt skjønne at det skal være forskjell fra sykehus til sykehus?? Å få innsyn eller kopi av egen journal er jo en rettighet man har og ikke noe sykehuset kan bestemme???

Sakset fra lovdata:

Pasienten har rett til innsyn i journalen sin med bilag og har etter særskilt forespørsel rett til kopi. Pasienten har etter forespørsel rett til en enkel og kortfattet forklaring av faguttrykk eller lignende. Pasienten kan nektes innsyn i opplysninger i journalen dersom dette er påtrengende nødvendig for å hindre fare for liv eller alvorlig helseskade for pasienten selv, eller innsyn er klart utilrådelig av hensyn til personer som står pasienten nær.

For de aller fleste fødende er det neppe slik at opplysninger i journalen kan gi fare for liv eller alvorlig helseskade for pasienten...

jeg fikk alt... tror det var over 100 sider....

hvor ringte dere for å få journalen?
sykehusets resepsjon? barsel? føden?

vil også ha den, men har ikke fått ordnet den. burde hatt en samtale også, men skal jo ikke ha nytt barn enda så stresser ikke med den samtalen..

Back
Topp