fødselsjournal

Jeg sendte mail om at jeg ville ha alt, par uker senere lå det i postkassen. (Sjokka, hadde jo ikke fått svar på mailen)
Jeg fikk to ark tror jeg. Og ikke noe mer. Og nå leser jeg at det finnes mer papirer? ö Jeg hadde ikke jm-samtale før jeg dro hjem så jeg har ikke gått gjennom noe jeg..?

ORIGINAL: Vugge

ORIGINAL: Hælledussan

hvor ringte dere for å få journalen?
sykehusets resepsjon? barsel? føden?

vil også ha den, men har ikke fått ordnet den. burde hatt en samtale også, men skal jo ikke ha nytt barn enda så stresser ikke med den samtalen..

Ringte barsel og henta den i resepsjonen der :)

takk for svar.. for ta motet til meg å ringe snart.. er bare 4år siden liksom[:-]

Ringte på morran og det lå i postkassa dagen etter [:)]

Jeg har jo aldri vært med på dette før, men hva er det som står i journalen som er interessant for oss etter vi har født?

man har krav på innsyn i journal og kan be om kopi. Dette kan kun nektes i tilfeller hvor innholdet vurderes å være til skade for pasienten.. Jfr pasientrettighetsloven...

ORIGINAL: Venus83

Jeg har jo aldri vært med på dette før, men hva er det som står i journalen som er interessant for oss etter vi har født?

det var mye for meg iallefall...

ORIGINAL: veteran

ORIGINAL: Venus83

det var mye for meg iallefall...

Meg også. For jeg husker nesten ingenting av fødselen [:(]
Men så var det det å få tak i jounalen da [:@][:@]

ORIGINAL: lnie

Jeg sendte mail om at jeg ville ha alt, par uker senere lå det i postkassen. (Sjokka, hadde jo ikke fått svar på mailen)
Jeg fikk to ark tror jeg. Og ikke noe mer. Og nå leser jeg at det finnes mer papirer? ö Jeg hadde ikke jm-samtale før jeg dro hjem så jeg har ikke gått gjennom noe jeg..?

Hvem sendte du mail til da?

Jeg fikk alt av papirer, og gjennomgang av dem med lege og jm før vi dro hjem fra barsel. Dette som bearbeiding av en noe dramatisk fødsel.

ORIGINAL: Drømmeren

Tralala...sykehuset. Barsel kanskje? Eller føde.

ORIGINAL: Drømmeren

Tralala...sykehuset. Barsel kanskje? Eller føde.

ok , jeg sendte en mail ista... så får se om jeg får noe svar på den[;)]

På jordmorsamtalen dagen etter, fikk jeg et skjema (partogram ?) med oversikt over hvordan fødselen hadde skridd fram, står notert når jeg fikk lystgass, når jeg var i badekaret, ny jordmor osv osv.
Og en lapp med hvor mye morkaken veide, hvor mye blod jeg mistet og slikt.

Jeg fikk et 4 siders ark (brettet A3-ark) med bl.a. partogram.Det stod også bl.a. hvor mye blod jeg hadde mistet.

Jeg sendte bare et brev til overjordmor ved sykehuset og sa at jeg ønsket å få tilsendt fødselsjournalen min + at jeg hadde noen spørsmål ang. fødselen. Så fikk komme inn til samtale også. Betalte ingenting for fødselsjournalen.

Back
Topp