Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tusen takk for svarMåtte skrive på nytt da jeg ikke gadd å finne frem babybøkene nåså kan hende jeg har glemt noe, det er jo 4 og 5år sia. Men var helt greie fødsler.
men heller en 12timers fødsel enn 6
og ja takk til nattesøvn først
men man jo ikke akkurat planlegge eller starte dette selv
![]()
Ja alle fødsler er ulike, og man takler ting forskjelligTusen takk for svarGreit å vite sånn ca hva som skjer, selv om alle fødsler er forskjellige
Men tenker at jeg er veldig glad for at jeg bor bare 10 min unna sykehuset!
Åh kan du ikke fortelle litt mer om det å føde i vann? Jeg har så lystHar hatt to kjempefine fødsler.
Kort fortalt:
Første gang begynte jeg å kjenne regelmessige kynnere ca kl 7 om morgenen. Var innom sykehuset i 10-tiden pga kynnerene var så regelmessige (men ikke særlig vonde). Ble sendt hjem igjen med 1 liten cm åpning. Kom tilbake i 18-tiden. Riene hadde da tatt seg opp noe voldsomt. Hadde 7 cm åpning da jeg ankom sykehuset. Fikk steriltvannspapler, klarte ikke lystgass. Vannet gikk, og det var full åpning etter ca 40 min. Presset så en time før han var ute. Ingen rifter eller revner.
Andre gang startet også med regelmessige kynnere ca kl 7. Leverte størstemann i barnehagen og slappet litt av før vi bestemte oss for å dra til sykehuset. Litt flaut, for riene var ikke særlig vonde, men de kom såpass regelmessig at jeg ville dra. Var på sykehuset ca 11:30. Jordmor sjekket åpning - ca 1 cm. VI bestemte oss for å slappe av litt på sykehuset før vi evt dro hjem/på cafe... Plutselig sa det pang! Riene kom med en voldsom kraft. Da var kl ca 12. Vi kalte på jordmor, hun sjekket åpning - og da var det allerede 8 cm. Hun gjorde klar badekar og jeg plasserte meg i det. Riene kom tett i tett og var grusomt vonde. Men etter ikke lange tiden var det allerede klart for å presse. Gleden var stor da lillebror kom ut på kun 2-3 press. Han ble født i vann 12:47, bare tre kvarter etter de verste riene startet. Ingen rifter eller revner og igjen sting.
Synes det er to gladhistorier jeg. Vondt ja, men absolutt overkommelig![]()
Åh kan du ikke fortelle litt mer om det å føde i vann? Jeg har så lyst![]()
![]()