Fødselsforberende olje

Husker at med de to andre smurte jeg meg med olje rundt underlivet de siste ukene/månedene før fødsel. Dette skulle hjelpe til med å tøye vevet slik at man ikke sprakk noe særlig. Jeg har ikke sprukket på noen av de, vet jo ikke om det har noe med kremen å gjøre da, men lever i håpet ;-) Bare at jeg har glemt hvilken krem det var :-( Noen som har hørt noe?
Vet bare at det er bortkastet penger. Det sier jordmødre og lege. Og jeg revnet ikke uten! :-)
Hører mange med dype rifter som har smurt seg. Så det er nok ikke et must.

Lurer jeg også på!

I infoarket jeg fikk stod det at det burde være "en vitamin E-rik olje". Vet ikke om det er noe spesiell grunn for det da. Min jordmor foreslo å smøre med det, hun mente det var verdt å prøve.. Så jeg prøver jeg;) selv om jeg ikke har heeelt troen på at det fungerer.. :)

Om det funker eller ei kan jeg ikke svare på, men denne oljen er jo med på å gi huden fuktighet og en godt fuktet og smidig hud tåler mer kontra tørr og stram hud. Ikke at man har tørr hud der nede, men for meg virker i skrall det litt logisk :)

Jeg begynte selv ganske sent å smøre, men hadde kun et par små rifter. Vil ikke si at det skyldes kun oljen, men det er jo verdt et forsøk :)

Det er vel slik med denne oljen som det er med så mange andre ting: folk er forskjellige, så ulike ting passer ulike mennesker. Noen er mer utsatt for ting enn andre til tross for forebygging, mens for andre var det kanskje akkurat det de trengte for å ikke oppleve rifter eller hva det nå måtte være de forebygget mot. ;)

Back
Topp