Fødselsforberende olje

Leonardo

Forelsket i forumet
Husker at med de to andre smurte jeg meg med olje rundt underlivet de siste ukene/månedene før fødsel. Dette skulle hjelpe til med å tøye vevet slik at man ikke sprakk noe særlig. Jeg har ikke sprukket på noen av de, vet jo ikke om det har noe med kremen å gjøre da, men lever i håpet ;-) Bare at jeg har glemt hvilken krem det var :-( Noen som har hørt noe?
 
Jeg har fått anbefalt mandelolje av jordmor, kjøpte det på helsekost butikk. De selger det også på apoteket. Hun sa at mandelolje har kommet best ut i en del undersøkelser som er gjort, men at det går an å bruke andre oljer og.
 
Jeg har fått anbefalt mandelolje av jordmor, kjøpte det på helsekost butikk. De selger det også på apoteket. Hun sa at mandelolje har kommet best ut i en del undersøkelser som er gjort, men at det går an å bruke andre oljer og.
Så jordmødre anbefaler faktisk denne typen forberedende "behandling"? ;-)
 
Så jordmødre anbefaler faktisk denne typen forberedende "behandling"? ;-)
Min gjorde hvertfall det. Hun sa at de førstegangsfødende som ikke får rifter har ofte smurt seg på forhånd, så jeg tenkte det var verdt å prøve.
 
Er dere flinke til å smøre?;) Jeg har vært sløv!! Bruker dere mye olje? Og tøyer dere eller bare smører?
 
Har olja og har vært litt dårlig på å smøre og tøye.. Syns det er litt lenge å holde på i 5 min der nede liksom.. Blir sliten av det kjenner jeg :)
 
Blir ikke hver dag, nei. Det skjer vel maks 4-5 ganger i uka. Enten glemmer jeg det eller så gidder jeg ikke. :p Jeg tøyer ikke, bare gnir på oljen.
 
Back
Topp