Fødselsforberedende samtale

Wenchus

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Marsboerne 20 18
Flere som har vært på det på sykehuset?

Vi var idag, pga at første fødsel endte i akutt keisersnitt, og vi skulle derfor snakke litt rundt hva som skjedde sist, og hva vi kan forvente denne gangen. Før idag har jeg ikke gruet meg noe som helst, men da vi kom inn på legens kontor, så fikk jeg et skikkelig panikkanfall! Tårene trilla, jeg hulka, og både jeg og sambo ble like overrasket over reaksjonen :P Tror det var en blanding av å se fødestolen hun faktisk hadde på kontoret + den grønne frakken (forbinder den med operasjonsteamet som hentet meg da det ble keisersnitt sist). Så jeg fikk ikke spurt om alt jeg hadde forberedt meg på :P Men legen var kjempeflink, og alt hun snakket om var veldig fint i forhold til hva vi kan vente oss denne gangen.

Hun kom heldigvis på et fantastisk triks for å roe meg ned - en ekstra ultralyd :D Så vi fikk hilse på lillebass som nå er ca 2,6 kg og fortsatt like symmetrisk og fornøyd! Ikke festet hodet helt enda, men lå godt nedi der :)

Jeg har veldig lyst, men fikk avslag da legen spurte. Han sa han ikke hadde skrevet noe spesielt på henvisningen så da avslo de ofte, men anbefalte å skrive et brev han kunne legge ved. Gikk da heller til privat jordmor som sendte litt mer utfyllende henvisning, så håper og krysser fingrene for at jeg får komme til samtale :) Hadde veldig rask fødsel sist, og er livredd for å ikke redde sykehuset :p

Oi, kan tenke meg du ble overrasket av en helt uventet reaksjon! Godt du hadde med deg mannen og at legen var forståelsesfull og flink! :)
Jeg har time til samtale 19.oktober. Gleder meg til å få snakket om det jeg tenker og lurer på! Og til å få gitt beskjed om ønsker jeg har ifht fødsel! :)

Så koselig med ul :) ! Jeg skal ha det ja, straks faktisk. Pga et anstrengt forhold til sykehus, er litt spent på hva jeg får ut av samtalen :)

Jeg har veldig lyst, men fikk avslag da legen spurte. Han sa han ikke hadde skrevet noe spesielt på henvisningen så da avslo de ofte, men anbefalte å skrive et brev han kunne legge ved. Gikk da heller til privat jordmor som sendte litt mer utfyllende henvisning, så håper og krysser fingrene for at jeg får komme til samtale :) Hadde veldig rask fødsel sist, og er livredd for å ikke redde sykehuset :p

Så rart at de avslår..? Jeg fikk brev i posten ca 3 dager etter at jeg hadde vært hos legen og skrevet henvisning. Håper du får også!

Oi, kan tenke meg du ble overrasket av en helt uventet reaksjon! Godt du hadde med deg mannen og at legen var forståelsesfull og flink! :)
Jeg har time til samtale 19.oktober. Gleder meg til å få snakket om det jeg tenker og lurer på! Og til å få gitt beskjed om ønsker jeg har ifht fødsel! :)

Ja, det var veldig overraskende! Men nå er vi hvertfall bedre forberedt til den dagen vi skal inn, kanskje ikke den samme reaksjonen kommer igjen.. Elleeeer... Haha, aner ikke! Men var godt å få luftet litt tanker og høre legens versjon :)

Så koselig med ul :) ! Jeg skal ha det ja, straks faktisk. Pga et anstrengt forhold til sykehus, er litt spent på hva jeg får ut av samtalen :)

Håper det blir positivt for deg! Anbefaler deg å kanskje notere ned noen spørsmål på forhånd, jeg glemte hvertfall nesten alt jeg lurte på da følelsene tok overhånd :P Hadde faktisk ikke snakket med sambo om det noe særlig heller, så han kunne ikke hjelpe til å spørre for meg. For han har ingenting han lurer eller gruer seg for selv, så han ble helt stum da legen lurte på om han kunne hjelpe meg litt :P

Håper det blir positivt for deg! Anbefaler deg å kanskje notere ned noen spørsmål på forhånd, jeg glemte hvertfall nesten alt jeg lurte på da følelsene tok overhånd :p Hadde faktisk ikke snakket med sambo om det noe særlig heller, så han kunne ikke hjelpe til å spørre for meg. For han har ingenting han lurer eller gruer seg for selv, så han ble helt stum da legen lurte på om han kunne hjelpe meg litt :p
Lurt tips det ja :) har med et brev fra en "spesialist" også som jeg skal be henne lese og legge inn i journalen så de og ser det på føden når jeg kommer. Jeg skal dra alene da :( men håper det går ok uansett!

Lurt tips det ja :) har med et brev fra en "spesialist" også som jeg skal be henne lese og legge inn i journalen så de og ser det på føden når jeg kommer. Jeg skal dra alene da :( men håper det går ok uansett!

Det gjør det nok! Det hadde nok ikke så mye å si for sambo å være der idag egentlig, og han var egentlig heller ikke så stor hjelp for meg, haha, men det var såklart godt å få en klem av han da tårene trilla! Hadde egentlig tenkt å dra alene selv, men siden det var før han begynte på jobb, så ble han med. Det går nok veldig bra for deg!

Det gjør det nok! Det hadde nok ikke så mye å si for sambo å være der idag egentlig, og han var egentlig heller ikke så stor hjelp for meg, haha, men det var såklart godt å få en klem av han da tårene trilla! Hadde egentlig tenkt å dra alene selv, men siden det var før han begynte på jobb, så ble han med. Det går nok veldig bra for deg!
Godt det gikk fint med dere da :) ja, det går nok OK, det viktigste for meg er vel å formidle hva jeg trenger av hensyn. Som du nevnte, å notere er nok lurt :) kanskje skrive en lapp hun kan lese og.

Back
Topp