Fødselsforberedende kurs

FruHåpefull82

Gift med forumet
Himmelbarn
Juliknøttene 2022
Hei,

er det noen av dere som har hatt dette eller skal ha det? Vil du anbefale det til en førstegangsfødende?

Jeg har kjøpt Positiv fødsel sitt kurs - og vurderer vel også å ta det kommunale som Bergen tilbyr. Skal høre med jordmor om det på fredag :)

Var på fødselsforberedende kurs på helsestasjonen sist, og syntes det var bra. Det beste var kanskje at mannen fikk litt informasjon som ikke var fra meg. Har fått ny mann siden sist, så har tenkt å dra hvis det blir flere muligheter. Vi skulle egentlig i morgen, men mannen har korona. Og jeg har ikke lyst å dra alene.

Her i England får man det gjennom helsevesenet, men det er på video nå så vi har bestilt privat da jeg synes det er kjekt å kunne møte andre par med termin rundt samme tid. Så vi skal på kurs i juni, 17 timer over 2 søndager og en kveld. Lurer på hvordan mannen er etter det :joyful:

Jeg har også kjøpt kurset til positiv fødsel denne gangen :) Med første fikk vi kurs via helsestasjonen som var helt ok, og med andre var det ikke tilbud om noe som helst. Gleder meg til å ta dette kurset og lære enda mer om hva som faktisk skjer i kroppen under fødselen, samt hva som kan støtte eller bremse prosessen! Synes det er et pluss at de fokuserer mye på den fødendes rettigheter også, samt både fordeler og ulemper ved ulike inngrep, smertelindring osv :joyful: Også er det pusteøvelser og mental trening også!

Nå har jo jeg hatt fødselsforberedende for tvillinger, men tenker at en får jo kanskje litt av samme info på fødselsforberedende for enlinger. Det er jo veldig greit å kunne spør om ting og få vite litt om prosessen og sånt.

En kan jo sikkert spør på sykehuset og sånn sett, men kan jo være greit med et sånt kurs :)
Også er det greit å kunne komme i kontakt med andre vordende foreldre

Takk for at dere deler erfaringer og tips :-) Jeg kommer til å sjekke ut kurset positiv fødsel :-)

Back
Topp