Fødselsforberedende kurs

Verpehøna

Gift med forumet
Septembermødre <3
Noen andre som skal? Eller har vært?
Vi skal på torsdag og kjenner jeg er litt spent.
Egentlig mest spent på omvisningen på sykehuset. Blir så sprøtt å tenke på at der skal jeg ligge å klemme ut denne ungen om ikke så alt for lenge til!

Skal på kurs gjennom helsestasjon, men det var ikke ledig før uti august. Veldig blandet hva folk får ut av det har jeg hørt, men tenker det er greit å få med seg som førstegangs :)

Var forrigegang, anbefales virkelig :) denne gang skal jeg på fødselshypnose om 1 uke :)

Er det den greia som er to kvelder elns? Jeg spurte jordmor ang kurs, og hun sa det var en kveld om fødselen, og en med omvisning :)

Sent from my iPad using BV Forum

jeg har aldri vært på det, og skal ikke det denne gangen heller ;)

Er det den greia som er to kvelder elns? Jeg spurte jordmor ang kurs, og hun sa det var en kveld om fødselen, og en med omvisning :)

Her er det bare en kveld med info og omvisning i samme slengen men det varierer fra arrangør til arrangør.

Jordmora mi har mast sånn om at vi må melde oss på så jeg turde nesten ikke noe annet!

Samboer har veldig lyst til å bare ta det som det kommer, så jeg ikke gruer meg alt for mye. "Ut kommer a uansett" som han sier :p tror vi går for hans tilnærming. Regner med de på sykehuset er så flinke til å forklare at vi egentlig ikke trenger å vite helt hva vi går til på forhånd :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Ja det regner jeg i grunnen med også!
Og tviler igrunnen litt på at jeg kommer til å huske hva som ble fortalt når jeg ligger der å å tror jeg skal dø pga smerter...

Vi skal på omvisning på fødeavdelinga idag... Dette må en ta kontakt å melde seg på sjølv om en vil!

Så har jordmor i kommunen meldt oss på sånn fødselsforberedande kurs... Det vart ikkje før etter sommaren, men det gjere jo ingenting! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Her er det bare en kveld med info og omvisning i samme slengen men det varierer fra arrangør til arrangør.

Jordmora mi har mast sånn om at vi må melde oss på så jeg turde nesten ikke noe annet!
Ja, ville bare vite om det var det kurset, eller om jeg hadde gått glipp av noe :)

Vi skal på kurs (3t en ettermiddag) på helsestasjonen neste tirsdag. Er førstegangs, så kan da være greit å høre litt :)

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

vi skal på kurs i august, 4 kvelder. En gang med jordmor om fødsel, en kveld med omvisning, en kveld med helsesøster om tiden etter man kommer hjem, og en kveld med bare damene med knipeøvelser og sånt med fysioterapeut. Tenker det kan være greit å få med seg :)

vi skal på kurs i august, 4 kvelder. En gang med jordmor om fødsel, en kveld med omvisning, en kveld med helsesøster om tiden etter man kommer hjem, og en kveld med bare damene med knipeøvelser og sånt med fysioterapeut. Tenker det kan være greit å få med seg :)
Wow,mdet var jo veldig bra :)

Skal på svangerskapskurs, men ikke før i august. 30min med informasjon og spørsmål, deretter vanngym:) Siste gang er det omvisning og informasjon med partner. Får sannsynligvis ikke alt med meg, men kjekt med det jeg rekker:)

Har aldri vært på det.. Dårlig med sånt her. :p
Men føler jeg ikke trenger det heller nå med nr.3. ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg var på det forrige gang, 4 kvelder med ulike tema og omvisning på føden med demonstrasjon av ulike fødestillinger osv. får tilbud om det denne gangen ogås, men er mer usikker. Jeg har jo vært gjennom det en gang før og min kjære får ikke til å være med likevel pga jobb. Men vi har gjort avtale med jordmor, så når det nærmer seg skal vi opp på føden på en liten omvisning der da, for det kjennes tryggere for min kjære (jeg har jo vært der før og føler ikke det store behovet, men syntes det var kjekt sist og skjønner han gjerne vil dit nå). :)

Skulle på det da vi venta nr 1. Men han kom 4 uker før termin, så det ble ikke noe av. Ble oppringt fra helsestasjonen med tilbud om kurs dagen etter at vi kom hjem fra sykehuset :p
etterpå har jeg ikke følt behov for det, bedre at førstegangsfødende får det tilbudet enn meg som skal ha nr 5 :p

Skulle på det da vi venta nr 1. Men han kom 4 uker før termin, så det ble ikke noe av. Ble oppringt fra helsestasjonen med tilbud om kurs dagen etter at vi kom hjem fra sykehuset :p
etterpå har jeg ikke følt behov for det, bedre at førstegangsfødende får det tilbudet enn meg som skal ha nr 5 :p
hehe, sånn tenker jeg også om noen førstegangs vil og føler de har behov for det skal ikke jeg ta opp plassen dems ;) Har aldri vært på det før, men føler ikke noe behov nå heller :p

For meg er det mer nysgjerrighet! Har liksom sett på amerikanske filmer at de var gravid og ønska at jeg var det selv i maaaaaaange år, så nå vil jeg være med på all babygreier jeg kan! Dessuten måtte jeg skifte vennegjeng nå (bare sånne drama tenåringer) , så da er jeg på utkikk etter venner! Haha. Høres desperat ut men...

Back
Topp