Fødselsforberedelser

Mollie2022

Flørter med forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Hei! :) Hva gjør dere for å forberede dere på fødsel? Sist deltok jeg på gravidyoga der vi lærte mye nytting rundt pusteteknikker, men denne gangen har jeg ikke overskudd til å dra langt for å delta på det.

Skal på fødselsforberedende kurs igjennom kommunen :-)
Nå har jeg jo født 3 ganger før, så blir sikkert mye jeg vet fra før, men det er trossalt 10 år siden sist, så kanskje noe nytt også, eller noe jeg har glemt :) også er det samboeren sin første, så fint for han å være med på❤️

Jeg gjør gravidyoga hjemme, finner filmer på YouTube og følger de. Har riktignok ikke vært så mye med pust i de jeg har gjort, men det finnes sikkert også. Jeg tenker uansett at yoga hjelper for bevegelighet i f.eks. bekken.

Så skal jeg på fødselsforberedende kurs på sykehuset der jeg skal føde, og har begynt å lese boka Positiv Fødsel. Har jordmortime noen dager etter fødselsforberedende for å kunne spørre om alle spørsmål som dukker opp etter kurset (hun sa det ofte kom en del spørsmål etter man hadde fått reflektert litt over kurset).

Jeg gjør gravidyoga hjemme, finner filmer på YouTube og følger de. Har riktignok ikke vært så mye med pust i de jeg har gjort, men det finnes sikkert også. Jeg tenker uansett at yoga hjelper for bevegelighet i f.eks. bekken.

Så skal jeg på fødselsforberedende kurs på sykehuset der jeg skal føde, og har begynt å lese boka Positiv Fødsel. Har jordmortime noen dager etter fødselsforberedende for å kunne spørre om alle spørsmål som dukker opp etter kurset (hun sa det ofte kom en del spørsmål etter man hadde fått reflektert litt over kurset).
Jag har lest samme boken og mye av det resonnerer veldig for meg:)Vurderer kurset også, for å få helt konkrete «teknikker» boka beskriver :)

Back
Topp