Fødselsboblen

..christine..

Forumet er livet
VIP
Snøfnuggene 2018
Er dere kommet ut av den? Eller levere dere fortsatt i en egen boble?
Hvor lenge siden er fødsel?

Lever i ei angst boble . Har fått skikkelig angst etter fødselen. Håper det roer seg etterhvert :facepalm:

Nurket er 1 måned og jeg er fortsatt i babybobla, har ikke hastverk med å komme ut av den heller [emoji6] Men utvider den sakte og sikkert [emoji4]

Lever enda i egen boble med frøkna, men det har nok noe med at hun er såpass avhengig av nærhet og kos pga magevondt så vanskelig å holde fokus på andre ting :) pluss fødselen min var tøff så hadde en del komplikasjoner i ettertid

Lever i ei angst boble . Har fått skikkelig angst etter fødselen. Håper det roer seg etterhvert :facepalm:

Off, samme her.. Jeg har hatt noen dager som har vært helt pyton, men prøver å tenke at det vil gå seg til etterhvert. Må bli flinkere til å sove når baby sover, for mangel på søvn gjør det ikke bedre

5 uker siden fødsel idag. Og jeg merker at jeg kommer mer og mer ut av boblen. Deilig å føle seg litt som meg igjen også. Ikke bare som bleiebytter og mat-stasjon. Elsker jo å kose med lille jenta. Men trives litt mer nå når jeg kjenner hun litt bedre. Og skjønner delvis hva hun vil[emoji4]

Off, samme her.. Jeg har hatt noen dager som har vært helt pyton, men prøver å tenke at det vil gå seg til etterhvert. Må bli flinkere til å sove når baby sover, for mangel på søvn gjør det ikke bedre

Samme her! Er alt for dårlig på å sove når hun sover.. føler meg liksom ikke trøtt på dagtid, men hadde jeg lagt meg ned hadde jeg garantert fått sove.. er bare så godt å ha litt «egentid» når hun sover. Hvor jeg kan se litt på TV, trykke litt på telefon og gjøre unna litt husarbeid.
I går gikk vi faktisk å la oss i senga et par timer. Jeg sov vel ikke så mye, men deilig å bare ligge under dyna å kose uansett. Skal bli flinkere til å lukke øynene for husarbeid og rot, og heller slappe av og kose meg med lillesnuppa [emoji4][emoji4]

Lever enda i egen boble med frøkna, men det har nok noe med at hun er såpass avhengig av nærhet og kos pga magevondt så vanskelig å holde fokus på andre ting :) pluss fødselen min var tøff så hadde en del komplikasjoner i ettertid

Samme her... hun har blitt en måned gammel og det eneste jeg gjør er å amme og kose/blir sovet på. Var på første trilleturen i går, så det kommer seg (kjenner det godt i stingene i dag, selv om det bare var en kort tur).

Samme her! Er alt for dårlig på å sove når hun sover.. føler meg liksom ikke trøtt på dagtid, men hadde jeg lagt meg ned hadde jeg garantert fått sove.. er bare så godt å ha litt «egentid» når hun sover. Hvor jeg kan se litt på TV, trykke litt på telefon og gjøre unna litt husarbeid.
I går gikk vi faktisk å la oss i senga et par timer. Jeg sov vel ikke så mye, men deilig å bare ligge under dyna å kose uansett. Skal bli flinkere til å lukke øynene for husarbeid og rot, og heller slappe av og kose meg med lillesnuppa [emoji4][emoji4]
Ja den egen tiden er jo verdifull. Men søvn er mere verd fant jeg ut. Stein sov på sofaen i dag, totalt kollaps. Våkna etter 1.5 time, da var det som om jeg hadde sover 1 døgn :-O

Det blir bedre. Men enkelte dager bare sier det pang. Og angsten er skikkelig ille, neste dag er jeg helt fin igjen. Men de 2 første ukene var ille, nå i uke 4 går det litt bedre synes jeg

Lillesnupp er 7 uker nå og føler jeg begynner å komme ut av bobla[emoji3]
Føler vi begynner å bli godt kjemt og rutinene begynner å komme så smått på plass[emoji3][emoji1319]
Selv er jeg godt igang med treningen og synes det er godt å komme tilbake litt i hverdagen[emoji3]

Back
Topp