Fødselsangsten sniker seg på

Hvis man har hatt en forferdelig vaginsl fødsel, så kan man kanskje tenke seg KS selv om det heller ikke er walk in the park :)
Det har jeg absolutt forståelse for, men poenget var at det går begge veier :) KS er ikke alltid en dans på roser det heller.

Det har jeg absolutt forståelse for, men poenget var at det går begge veier :) KS er ikke alltid en dans på roser det heller.

Så absolutt ikke, KS er trossalt en operasjon med høyere risiko enn vaginal fødsel (for de som er klarert for det) :) Tror nok mange ikke vet hva de går til med KS, men ønsker det uten begrunnelse. Men det finnes også grusomme vaginale fødsler dessverre, eller de tilfellene hvor vaginal fødsel kan skade mor eller barn og da er det jo bra ar KS finnes ;)

Hvorfor sier du det uten å ha prøvd å føde, uten å ha kjent på fødselsmerter?
Du ønsker ks, uten i det hele tatt prøvd å føde.. greit, du vil ha narkose da eller? Siden epidural er "UAKTUELT" sier du... De bruker nemmelig å sette spinalbedøvelse under planlagt ks og spinalrommet er dypere enn epiduralrommet så det er jo det samme bare at de går dypere.

Skjønner ikke heelt hva du egentlig vil....

Wow for en kommentar!!! Hørt om frykt for det som er nytt eller? Det man ikke har gjort før? Hørt om angst for ting man ikke vet hvordan er eller har kontroll over hvordan går/blir???
Hørt om at alle mennesker er forskjellige?
Ang epidural og spinal så er vel det to ganske forskjellige ting, iom at spinal er en sprøyte som settes og kun varer i 2-4 timer mens epidural er et rør som festes fast i kroppen din og blir der til det fjernes enten etter fødsel eller av andre grunner!!!

Du har kanskje ingen forståelse for folk som er redd for ting de ikke har prøvd før, men jeg har pokker ingen forståelse for respektløse mennesker som deg heller som helst sparker folk mens de er nede!

Så absolutt ikke, KS er trossalt en operasjon med høyere risiko enn vaginal fødsel (for de som er klarert for det) :) Tror nok mange ikke vet hva de går til med KS, men ønsker det uten begrunnelse. Men det finnes også grusomme vaginale fødsler dessverre, eller de tilfellene hvor vaginal fødsel kan skade mor eller barn og da er det jo bra ar KS finnes ;)
Jupp. Enig med LilleUllsokk :)

Back
Topp