Nybakt mor
Andre møte med forumet
Jeg har alltid vært livredd fødsel. Jeg har ingen traumatiske opplevelser å vise til eller andre ting som årsak, annet enn at jeg alltid har vært livredd fødsel og tanken på fødsel. En lang periode av livet mitt var jeg fast bestemt på at jeg ikke skulle ha barn for fødsel var ikke noe jeg skulle igjennom. Nå sitter jeg her, 34 uker på vei og blir mer og mer livredd for hver dag som går fordi fødsel nærmer seg. Jeg ønsker keisersnitt. Men det er jo tydeligvis ikke noe man bare kan velge.
Var på kontroll hos jordmor i går og hadde samtalen om hvordan en fødsel går for seg og det hjalp IKKE litt en gang på angsten og frykten for fødsel. Faktisk ble det bare verre.
Keisersnitt kom ikke opp i samtalen i det hele tatt, og jeg er ganske blyg av meg når det kommer til å snakke med "ukjente" mennesker, slik at det falt meg aldri naturlig å nevne det heller.
Finnes det noe håp for meg? For Keisersnitt? Hva gjør jeg? Hvem vei går jeg?
Hilsen fortvilet
P.s.
Fordeler/ulemper ved naturlig fødsel vs keisersnitt er ikke hva jeg er ute etter her, det har jeg lest nok om!
Var på kontroll hos jordmor i går og hadde samtalen om hvordan en fødsel går for seg og det hjalp IKKE litt en gang på angsten og frykten for fødsel. Faktisk ble det bare verre.
Keisersnitt kom ikke opp i samtalen i det hele tatt, og jeg er ganske blyg av meg når det kommer til å snakke med "ukjente" mennesker, slik at det falt meg aldri naturlig å nevne det heller.
Finnes det noe håp for meg? For Keisersnitt? Hva gjør jeg? Hvem vei går jeg?
Hilsen fortvilet
P.s.
Fordeler/ulemper ved naturlig fødsel vs keisersnitt er ikke hva jeg er ute etter her, det har jeg lest nok om!