Fødselsangst

Trone

Gotta love ebay
VIP
Det er meg det... [:o]

Jeg hadde ett kjempetøft svangerskap med hun på 6 år og en beinhard fødsel. Og jeg vet at ikke alle svangerskap er like, det er ikke det det står på.

Det er ikke selve smertene med pressriene og alt dette her jeg gruer meg til. Men blandt annet epiduralen. Jeg ser på grøss og gru til epiduralsprøyta ( jeg har hatt den tidligere, pluss jeg har tatt ryggmargsprøve og dæven de var ikke gode..) og uff.. Gleder meg ikke til den. Har funnet ut at jeg skal høre med legen om jeg kan få på Embla krem før de setter epiduralen.
Og så må jeg ha sånn Anti-D globulint sprøye etter fødselen og den svir jo som bare nøkken!!

Men ikke misforstå meg! Jeg gleder meg til å bli gravid og til å få baby og jeg skal klare meg gjennom fødselen. Det hadde bare vært så greit å hatt litt mer avslappet forhold til den siste biten.
Og jeg vet at ingen fødsler er like. Og det klamrer jeg meg til, hehe!! Så det er godt å lese at dere her inne heller ikke har hatt flere like fødsler!

Jeg tenkte jeg skulle høre med legen min om han kunne anbefale meg en jordmor jeg kan gå til så fort jeg har vært på første kontroll hos legen. . Jeg har en fantastisk lege som har sagt fra tidligere av at han skal hjelpe meg så godt han kan og jeg stoler på han. Men like vel... Off..

Herregud, jeg gleder meg jo hinsides til å bli mamma igjen!! for all del, ikke mistforstå meg! Og det er jo absolutt vel verdt det! Men når man er førstegangsfødende så vet man ikke hva man går til, sånn trinn for trinn. Det nytter ikke lese seg til hele fødselen da. NÅ vet jeg derimot hva som skjer, når de forskjellige trinnene er og alt mulig... Gulp!

Jeg gruer meg såpass for alle sprøytene at jeg vurderte å søke om keisersnitt. MEN, da må man jo ha epidural da også, så da er vi jaggu like langt... Svigerinna mi er operasjonssykepleier og hun snakket en del om det før vi fant ut vi var gravide denne gangen. Og det var helt tilfeldig hun dro det opp. For hun hadde tenkt på det samme, men når hun så hvor dårlig form mange var i etter keisersnitt så ville hun heller satse personelig på vaginal fødsel. Så der gikk den sjansen min!!

Men må bare finne ut hvordan jeg skal gripe an den angsten.. Kommer til å snakke med jordmor om det og legen skal hjelpe meg så godt han kan sier han. Er det noen av dere som har noe råd til meg?
Håper noen skjønte i alle fall bitte litt av virrvarret mitt

wææææææ... jeg har sprøyte skrekk jeg også.. åååå neeeeeei.. dette hørtes jo skummelt ut [8|][&o]
nå vil ikke jeg heller.. håper jeg har så vondt at jeg ikke kjenner at legen tar epidural sprøyten [:)]

off.. nei jeg vet ikke hva jeg skal si til deg, har ei venninne som har det akkurat likt som deg, hadde ett vanskelig svangerskap og veldig vanskelig og hard fødsel, nå sitter hun gravid igjen med andre mann og alle sier at de er så tøffe som vil gå gjennom dette engang til.. men hun skal til jordmor og snakke om fødsel og prøve å bli litt mer berolig angående fødsel osv..

De må vel kunne gi det den smertelindrende kremen før de setter sprøyten??
håper du får angsten under kontroll og klarer å kose deg med spira og svangerskapet [:)]
jeg har ikke vært gjennom dette før så jeg kan egentlig ikke uttale meg så mye..

sender deg en trøste klem og håper du får snakket med noen om det og får skikkelig oppfølging [:)]

Jeg personlig syntes epiduralen var like vondt som ryggmargsprøven jeg har hatt [&o]. Mens andre venninner av meg ikke merket epiduralen, så det er veldig forskjellig hva folk reagerer på.

Jeg håper at jeg kan få noe krem eller ett eller annet i forkant. Man får jo en bedøvelsessprøyte før epiduralen, men den var jo /%&#)/%/) vond!!!!! Snufs...

Men jeg har ikke tenkt å la dette skremme meg fra å glede meg til svangerskapet! Det har jeg bestemt meg ganske kraftig for! Jeg skal kose meg helt frem til det siste, hehe!! Og så må jeg bare se om det hjelper å snakke med jordmor om det. Og håpe at jeg får en jordmor under fødselen som jeg har god kjemi med.

jeg tror du klarer deg kjempe bra [:)] du har såpass god stå på vilje nå at det skal gå kjempe bra [:)]
håper fødselen blir helt anderledes enn du hadde før... vi skal nok snakke mye om fødsel når vi nærmer oss her inne [:)]

Tror nok også det blir mye fødselsprat her inne når det nærmer seg, hehehe!! Og jeg HÅPER det!! [:D]

Av erfaring fra andre forum, så er det en del som ikke tør si i fra at de har slike tanker ang fødselen i frykt for å bli stemplet som feiginger og verre ting. Det bryr jeg meg ikke om hvis noen skulle kalle meg det. Alle som i det hele tatt vurderer å få barn er i mine øyne kjempesterke! :)

Men det er viktig å ta tak i det tidlig mener jeg! Og kanskje kan ta bukt med det allerede før fødselen er igang :)

feiginger???? kødder du????
å velge å få barn er jo det største som fins og en fødsel er ikke bare bare...
nei feiging nei.. jeg skal si at jeg gleder meg ikke akkurat til fødselen jeg heller, hallo.. det er jo det største som skjer med kroppen vår..

nei jeg synes det er en kjempe fin ting og man må få låv å grue seg... [:)]
gleder meg til det blir mere prat om det [;)]

Back
Topp