Fødselsangst..

Hvis det blir kritisk for deg og/Eller barnet, så tror jeg faktisk ikke at du heller tenker på dine egne behov lenger altså. Men uansett, lykke til med samtalene, håper dere kommer fram til en løsning du kan leve med :)

Det er ikke snakk om å tenke på mine egne behov. Det er en helt ukontrolerbar frykt som fører til at panikkanfall som ikke jeg kan kontrollere. Jeg kan ende opp med å slå vilt rundt meg, sparke.. Osv. Det svartner helt for meg. Det er forskjell på total angst og redsel man kan kontrollere ved å ta seg sammen :)

En person med klaustrofobi klarer sannsynligvis ikke å ta seg sammen i et mørkt lite rom uansett hvor viitig det er.

Men bare det å vite at jeg kan komme til å komme i en sånn situasjon vil gjøre at jeg vil ha mareritt og gå med adrenalin pumpende de neste 6 mnd. Og det er lite heldig for fosteret så legen.

Takk for lykkeønskninger :)

Det er ikke snakk om å tenke på mine egne behov. Det er en helt ukontrolerbar frykt som fører til at panikkanfall som ikke jeg kan kontrollere. Jeg kan ende opp med å slå vilt rundt meg, sparke.. Osv. Det svartner helt for meg. Det er forskjell på total angst og redsel man kan kontrollere ved å ta seg sammen :)

En person med klaustrofobi klarer sannsynligvis ikke å ta seg sammen i et mørkt lite rom uansett hvor viitig det er.

Men bare det å vite at jeg kan komme til å komme i en sånn situasjon vil gjøre at jeg vil ha mareritt og gå med adrenalin pumpende de neste 6 mnd. Og det er lite heldig for fosteret så legen.

Takk for lykkeønskninger :)
Tenker ikke "ta seg sammen" egentlig da, det er det verste jeg hører. Men at man instinktivt blokker ut og har babyen i fokus. Men om angsten er så sterk at den overdøver instinkt så blir det jo verre.. Lykke til igjen <3

Tenker ikke "ta seg sammen" egentlig da, det er det verste jeg hører. Men at man instinktivt blokker ut og har babyen i fokus. Men om angsten er så sterk at den overdøver instinkt så blir det jo verre.. Lykke til igjen <3

Tusen takk :)

Jeg skal gjøre mitt beste for å klare det! Det er mitt mål å komme igjennom på naturlig måte

Tusen takk :)

Jeg skal gjøre mitt beste for å klare det! Det er mitt mål å komme igjennom på naturlig måte

Og en tanke er at siden fødselen er en forutsigbar hendelse, så tar du på et vis litt av kontrollen tilbake, i og med at du kan forberede deg mentalt på det du har foran deg. For (heldigvis) vet vi ikke om livet tar en brå vending og en har behov for medisinsk behandling. Men en fødsel er noe en har mulighet til å forberede seg på. For min del har fødselshypnose hjulpet veldig slik at jeg har kunnet komme i et dypt avslapningsmodus under fødselen. Selv om dette i stor grad handler om å "bedøve" seg mot smerter, har det også vært viktig en viktig del av at jeg har følt meg rolig og trygg under mine siste fødsler.

Ønsker deg lykke til, og håper at uansett hvilken type fødsel det blir, så får du en flott opplevelse! :)

Back
Topp